Περίπου 40% λιγότερο ξοδεύουν τα ελληνικά νοικοκυριά σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη
Κοινωνία

Περίπου 40% λιγότερο ξοδεύουν τα ελληνικά νοικοκυριά σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη

Μεγάλη διαφορά από τον μέσο όρο στην Ευρωζώνη παρουσιάζει η ετήσια ονομαστική κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη στην Ελλάδα. Όπως αναφέρει το insider.gr, μεταξύ του 2010 και του 2017 οι δαπάνες των ελληνικών νοικοκυριών μειώθηκαν κατά 36 δισ. ευρώ και η ιδιωτική κατανάλωση από τα 152 δισ. ευρώ στα 116 δισ. ευρώ.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα η ετήσια ονομαστική κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη είναι 20.000 ευρώ στην Ε.Ε. των 27 και 21.413 ευρώ στην Ευρωζώνη, ενώ στην Ελλάδα φτάνει μόλις τα 12.940 ευρώ.

Ραγδαία υποχώρηση, μέσα σε μόλις δύο χρόνια (2015-2017), σημειώνει και η μέση μηνιαία δαπάνη των ελληνικών νοικοκυριών για τις αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Ενώ το 2015 η μέση μηνιαία δαπάνη στο σούπερ μάρκετ ήταν 280 ευρώ, στη διάρκεια του 2017 (α’ τετράμηνο) ανέρχεται μέχρι στιγμής στα 239 ευρώ, δηλαδή 41 ευρώ λιγότερα.

Σύμφωνα με ανάλυση της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας το διαρκώς συρρικνούμενο εισόδημα, απότοκο των αλλεπάλληλων, φορολογικού κυρίως χαρακτήρα, επιβαρύνσεων, «αποτελεί τη βασική αιτία για την “ελάφρυνση” του καλαθιού, με επακόλουθο τη μείωση τζίρου και περιθωρίου κέρδους για τις εταιρείες του κλάδου».  

Όπως δείχνει η έρευνα «ShopperHood Study» που παρουσιάστηκε στο 12ο Συνέδριο του ECR Hellas -σύνδεσμος προμηθευτών και λιανεμπόρων- οι καταναλωτές πλέον όχι μόνο πάνε λιγότερες φορές τον μήνα στο σούπερ μάρκετ (9 έναντι 10 το 2015), αλλά ξοδεύουν και λιγότερα (26,5 ευρώ το μέχρι στιγμής μέσο «καλάθι» φέτος, έναντι 28 ευρώ το 2015).

Μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο τζίρος του λιανεμπορίου και των προμηθευτών υποχωρεί και εξαιτίας της υπερβολικής εστίασης του κλάδου στις προσφορές, τάση που ενισχύθηκε μπροστά και στην επιτακτικότητα κάλυψης του μεριδίου του «Μαρινόπουλου». Βάσει της έρευνας, το 51% πλέον των καταναλωτών περιμένει ν’ αγοράσει ένα προϊόν μέχρι αυτό να διατεθεί σε προσφορά, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2015 ήταν 42%.

Παράλληλα, σε αρνητική τροχιά κινείται ο τζίρος και στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2017, καθώς υπολογίζεται μείωση του κύκλου εργασιών τους κατά περίπου 5%, αν και η κατά κεφαλήν καταναλωτική δαπάνη για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα, με 2.025 ευρώ, συγκλίνει κατά 94% με τον μέσο όρο της ευρωζώνης που είναι τα  2.156  ευρώ.

Πηγή: reader.gr

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet