Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017

Συνάντηση Ένωσης Γονέων Δήμου Κηφισιάς με τον προϊστάμενο της ΔΔΕ Β΄ Αθήνας

0
32 Προβολές

Τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017, εκπρόσωποι του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων του Γυμνασίου Νέας Ερυθραίας και του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Κηφισιάς συναντήσαμε τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας, Αθ. Φαλούκα.

Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Κηφισιάς σημειώνει:

Καταθέσαμε τα ψηφίσματα και επιστολές καταγγελίας της απόφασης συγχώνευσης τμημάτων της Α΄ τάξης της Γενικής Συνέλευσης γονέων του Γυμνασίου Ν. Ερυθραίας, του 15μελούς Συμβουλίου μαθητικών κοινοτήτων, του Δ.Σ. της Ένωσης Συλλόγων Γονέων του Δήμου Κηφισιάς, σχετικό ψήφισμα της ΕΛΜΕ.

Παρουσιάσαμε τις αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τα παιδιά της Α΄ τάξης, αλλά και για όλο το σχολείο, δεδομένου ότι όλο το ωρολόγιο πρόγραμμα στήθηκε από την αρχή, χάθηκαν μαθήματα, άλλαξε η κατανομή των καθηγητών, έφυγαν καθηγητές από το σχολείο μας και επιπλέον αποκτήσαμε κενά σε ώρες μαθηματικών και γεωγραφίας. Τονίσαμε ότι τα παιδιά που υπέστησαν τη μεγαλύτερη ζημιά είναι τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα οποία είναι περισσότερα από αυτά που έχουν επίσημη γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ.

Ζητήσαμε την άμεση κάλυψη των κενών ωρών σε μαθηματικά και γεωγραφία.

Αρχικά ο κ. προϊστάμενος χαρακτήρισε το κενό ήσσονος σημασίας. Στη συνέχεια υποσχέθηκε ότι την επόμενη ημέρα θα έρθει στο σχολείο μαθηματικός.

Ζητήσαμε την υλοποίηση της πρόβλεψης για λειτουργία επαρκών τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας. Μας διαβεβαίωσε ότι προβλέπεται η λειτουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στο σχολείο μας, Θέσαμε το ζήτημα της δυνατότητας δημιουργίας τμήματος ένταξης. Μας απάντησε ότι εάν υπάρξουν αιτήματα γονέων από το σχολείο για επτά τουλάχιστον παιδιά θα γνωματεύσει θετικά.

Θέσαμε το ζήτημα της δυσκολίας παιδιών που είναι επίπεδο αρχαρίων στα αγγλικά και αναγκάζονται να παρακολουθήσουν τμήμα προχωρημένων με βάση σχετική Υπουργική Απόφαση. Μας απάντησε ότι ούτε ο ίδιος έχει καταλάβει τι εννοεί η Υπουργική Απόφαση για τον χωρισμό σε επίπεδα στα αγγλικά και ότι είναι θέμα του σχολείου.

Στο ερώτημα για πόσο διάστημα μετά την αρχή της σχολικής χρονιάς μπορεί να συγχωνεύονται τμήματα μας είπε ότι δεν υπάρχει όριο, αλλά δεν θα έπαιρνε απόφαση συγχώνευσης εάν είχε περάσει πάνω από 1,5 μήνας από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Στο ερώτημα εάν μπορεί να γίνει αύξηση τμημάτων εφόσον έρθουν μεταγραφές, απάντησε ότι μπορεί να γίνει εάν το ζητήσει το σχολείο τεκμηριωμένα.

Στη συνέχεια από τη μεριά της Ένωσης γονέων ζητήθηκε η άποψη της Δ/νσης για δύο ζητήματα:

α) Για την παραχώρηση σχολικών χώρων σε αθλητικούς συλλόγους για προγράμματα επί πληρωμή. Η άποψη της Δ/νσης είναι ότι τα σχολεία δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για κερδοσκοπικούς λόγους, αλλά η απόφαση για την παραχώρηση ή μη είναι αρμοδιότητα των Δήμων.

β) Για την άρνηση ορισμένων διευθυντών σχολικών μονάδων να παραδώσουν στοιχεία επικοινωνίας των γονέων στους συλλόγους γονέων, παρότι υπάρχει σχετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων που το επιτρέπει. Η Δ/νση γνωρίζει την γνωμοδότηση, αλλά δεν μπορεί να υποχρεώσει τους Δ/ντές να δίνουν τα στοιχεία επικοινωνίας των γονέων στους συλλόγους.

Πρέπει να πούμε ότι η συνάντηση ήταν ιδιαιτέρως «εκπαιδευτική» διότι μάθαμε τα παρακάτω:

  • «Θυσιαστήκαμε» εξυπηρετώντας την αρχή της προς τα κάτω εξίσωσης. Δεν έχει δικαίωμα κανένα σχολείο να έχει τμήματά 20-23 μαθητών και να είναι καλυμμένο από καθηγητές το ωρολόγιο πρόγραμμα του, όταν τα διπλανά του σχολεία δεν έχουν καθηγητές. Η προφανής, κατά το Υπουργείο, λύση του παραπάνω προβλήματος δεν είναι βέβαια η πρόσληψη καθηγητών ώστε να λειτουργήσει κανονικά το σχολείο με το έλλειμμα καθηγητών, αλλά η υποβάθμιση και απορρύθμιση δια της συγχωνεύσεως τμημάτων, του ως τώρα λειτουργικού σχολείου, ώστε να «αρπαχθούν» οι καθηγητές του για να καλυφθεί το ή τα σχολεία που είχαν έλλειμμα.
  • Δεν υπάρχει περιορισμός για τη χρονική στιγμή, εντός του σχολικού έτους κατά την οποία μπορεί να αποφασιστεί η συγχώνευση τμημάτων, αλλά υπάρχει χρονικός περιορισμός για τις αιτήσεις των γονέων για το τμήμα ένταξης και την παράλληλη στήριξη και μάλιστα αυτό είναι πριν το τέλος του Οκτωβρίου!
  • Τα τμήματα 20-23 μαθητών θεωρούνται «παράνομα» και για αυτό διαλύονται άμεσα μόλις εντοπιστούν. Δηλαδή δεν προσπαθούν με ενέργειές τους να τα διατηρήσουν (προσλήψεις καθηγητών, διευκόλυνση των διαδικασιών για καταγραφή των μαθητών με μαθησιακές ανάγκες, ή καταγραφή άλλων ειδικών συνθηκών που μπορεί να επιβάλλουν ειδική αντιμετώπιση σε συγκεκριμένα τμήματα…), αλλά αναλώνονται σε ένα κυνήγι αριθμών. «Έπεσες κάτω από 108 μαθητές, έρχεται ο κόφτης», τόσο απλά.
  • Μάθαμε ότι τέσσερις ώρες κενό στα Μαθηματικά δεν θεωρούνται κενό, γιατί… «υπάρχουν και χειρότερα». Δεν μας διευκρινίστηκε από πόσες ώρες και πάνω βάσει της «Νέας Παιδαγωγικής» το κενό λέγεται κενό… Αλλά σαφώς καταλάβαμε ότι εάν έχεις την «τύχη» να ανήκεις στην κατηγορία του «ανύπαρκτου» κενού όσα γράμματα και εάν κάνει η διεύθυνση του σχολείου, εάν δεν απαιτήσουν όλοι μαζί, γονείς και σχολείο, την κάλυψή του θα παραμείνεις ένα χαρτί στον πάτο μιας μεγάλης στοίβας με «υπαρκτά» κενά.
  • Μάθαμε ότι θεωρείται «πολυτέλεια» να ζητάμε να καλυφθεί το δικό μας «ανύπαρκτο» κενό, τη στιγμή που έχουν κενά τα πρότυπα σχολεία, που όπως μας εξηγήθηκε σαφώς προηγούνται από τα δικά μας διότι… δεν είμαστε όλοι ίσα κι όμοια…
  • Μάθαμε ότι η λογική του υπουργείου δεν είναι να καλύπτει τις πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες της εκπαίδευσης αλλά να τις «εξαφανίζει» με όσο το δυνατό πιο φθηνά μαγικά μπαλώματα πάντα κατεβάζοντας τον πήχη προς τα κάτω.

Το κυρίαρχο συμπέρασμα…

Το κενό του διπλανού σχολείου θα γίνει η δική σου συγχώνευση. Κάνεις δεν είναι στο απυρόβλητο, είναι μόνο προσωρινά τυχερός και πάντα «παράνομος».

Μόνο με συντονισμένες ενέργειες των συλλόγων γονέων, αλληλεγγύη και υποστήριξη μεταξύ των σχολείων μπορεί να δοθεί αυτή η μάχη για τα αυτονόητα.

Ο πρόεδρος                                  Η γ. γραμματέας
Αρβανιτίδης Βασίλης        Παπαλυμπέρη Κατερίνα

Αφήστε ένα σχόλιο

Scroll Up