Τα προβλήματα στην οδό Φαιάκων και η θέση της διοίκησης
Ποιότητα Ζωής

Τα προβλήματα στην οδό Φαιάκων και η θέση της διοίκησης

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου της 10ης Φεβρουαρίου 2015, η δημοτική σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας (Ενότητα Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι) Μαίρη Διακολιού παρενέβη για το θέμα της οδού Φαιάκων στον Άγιο Θωμά, κάνοντας την ακόλουθη δήλωση:

Στην οδό Φαιάκων, στην περιοχή του Αγ. Θωμά, οι κάτοικοι υποφέρουν από σαφή υποβάθμιση της ποιότητας ζωής τους, καθώς ενώ πίστευαν ότι τα σπίτια τους θα είχαν πρόσωπο σε πεζόδρομο, σήμερα ο δρόμος τους είναι διπλής κατεύθυνσης, χωρίς καμία προδιαγραφή ασφαλείας: Η οδός Φαιάκων έχει σχήμα αγγλικού «S» και η ορατότητα των οδηγών που κινούνται εποχούμενοι σε αυτήν είναι μηδαμινή με αποτέλεσμα την πρόκληση ατυχημάτων (σε ένα από τα ατυχήματα αυτά εμπλέκεται και λεωφορείο του Δήμου). Παράλληλα, ακριβώς λόγω της ταχύτητας με την οποία διέρχονται τα αυτοκίνητα από τον δρόμο αυτό, απειλείται και η ασφάλεια των κατοίκων.

Παρά τη διαβεβαίωση της διοίκησης ότι η οδός Φαιάκων θα μονοδρομείτο, όπως δηλαδή προβλεπόταν στη σχετική κυκλοφοριακή μελέτη του καθηγητή κ. Ματσούκη που εγκρίθηκε το 2012 από το Δημοτικό Συμβούλιο,  η δέσμευση αυτή ουδέποτε υλοποιήθηκε με αποτέλεσμα η κατάσταση να διαιωνίζεται εδώ και χρόνια εις βάρος των κατοίκων.

Σαν να μην έφτανε αυτό, σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για τη βιοκλιματική αναβάθμιση -όπως η διοίκηση διατείνεται, τουλάχιστον‒ της περιοχής του Αγ. Θωμά, οι οποίες έχουν άμεσα και επιπλέον δυσμενή αποτελέσματα στην καθημερινότητα των κατοίκων της οδού Φαιάκων κι αυτό γιατί ο ποδηλατόδρομος που κατασκευάζεται, χωροθετήθηκε σε χώρο πεζοδρομίου με συνέπεια τα ποδήλατα να διέρχονται σχεδόν κάτω από τους εξώστες των διαμερισμάτων, σε μία οδό όπου ήδη τα πεζοδρόμια δεν έχουν ικανοποιητικό πλάτος, δεδομένου ότι η ρυμοτομική γραμμή ταυτίζεται με την οικοδομική.

Επιπλέον, στην οδό αυτή δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα έργα για την απορροή των ομβρίων ή έργα διαμόρφωσης κλίσης του οδοστρώματος. Μάλιστα, αν ευσταθούν οι πληροφορίες μου, η μελέτη για τον αγωγό ομβρίων στην περιοχή εγκρίθηκε στις αρχές του Ιανουαρίου. Η έλλειψη συντονισμού είναι εμφανής: Γιατί δεν ολοκληρώνονται τα έργα υποδομής παράλληλα με τις εργασίες της βιοκλιματικής; Πώς δεν γίνεται κατανοητό ότι όταν ολοκληρωθεί η λεγόμενη βιοκλιματική ανάπλαση θα χρειαστεί εκ νέου να γίνουν έργα στον ίδιο δρόμο ώστε να εφαρμοστεί η μελέτη για τα όμβρια;  Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η έλλειψη προγραμματισμού και συντονισμού αποβαίνει εις βάρος των κατοίκων και εξαιτίας της σπαταλιέται δημόσιο χρήμα.

Η κατάσταση αυτή, τελικά ακυρώνει και όποιες ανακουφιστικές επιλογές έγιναν στον δρόμο αυτό εδώ και χρόνια.

Η αποτύπωση της οδού Φαιάκων στη μελέτη της βιοκλιματικής αναβάθμισης, όπως ονομάζεται, προφανώς έγινε επί χάρτου από την κ. Ξυράφη, γιατί  δεν έχει σχέση με την κατάσταση ως έχει στην πραγματικότητα.

Οι δημότες – κάτοικοι της περιοχής, έχουν στραφεί στη διοίκηση εδώ και πολλά χρόνια όχι απλώς για να εκφράσουν παράπονα, αλλά για να διατυπώσουν και προτάσεις. Έχουν -ρεαλιστικά- προτείνει να κατασκευαστεί το έργο, χωρίς όμως να μεταβληθεί η κατάσταση στα πεζοδρόμια, πράγμα το οποίο είναι εφικτό αν διαμορφωθεί η οδός Φαιάκων σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας 4 μέτρων,  και στα υπόλοιπα 2,5 μέτρα του υπάρχοντος δρόμου να κατασκευαστεί πρασιά και ποδηλατόδρομος. Με την υιοθέτηση της πρότασης αυτής και το έργο υλοποιείται και οι κάτοικοι ωφελούνται. 

Δημήτρης Καρλαύτης: “Τα έργα ανάπλασης και ομβρίων θα προχωρήσουν παράλληλα”

Στην παρέμβαση της κ. Μ. Διακολιού ανέλαβε να απαντήσει ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας και Τεχνικών Υπηρεσιών. Ο κ. Δημήτρης Καρλαύτης σημείωσε ότι η μελέτη για το έργο ομβρίων στην περιοχή έχει ολοκληρωθεί και ήδη βρίσκεται προς έγκριση στην αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου και από τη στιγμή που θα λάβει το “πράσινο φως” θα ξεκινήσει η αναζήτηση χρηματοδότησης. Όπως προέβλεψε, δεν πρόκειται να υπάρξουν νέα σκαψίματα στην περιοχή, καθώς επιδίωξη της διοίκησης είναι η κατασκευή του αγωγού ομβρίων να έχει ολοκληρωθεί πριν την ασφαλτόστρωση στην περιοχή. Στη δε παρατήρηση της συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας, πώς θα γίνει αυτό όταν ακόμη δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου των ομβρίων, ο αντιδήμαρχος εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ο σχεδιασμός της διοίκησης είναι εφικτός.

Σε ό,τι αφορά τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην οδό Φαιάκων, ο κ. Δ. Καρλαύτης διαβεβαίωσε ότι με την ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης θα εφαρμοστεί και η κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία όντως προβλέπει τη μονοδρόμηση της συγκεκριμένης οδού. Όσο για τους ποδηλατόδρομους, ανέφερε ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα, καθώς τα πεζοδρόμια στην περιοχή είναι αρκετά μεγάλα, ενώ υπάρχει σχεδιασμός και για την αναμόρφωσή τους στο πλαίσιο της υλοποιούμενης ανάπλασης.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet