Βιοκλιματικές αναβαθμίσεις και προβλήματα… σήμανσης
Ποιότητα Ζωής

Βιοκλιματικές αναβαθμίσεις και προβλήματα… σήμανσης

Για ελλιπέστατη σήμανση στα πραγματοποιούμενα έργα βιοκλιματικής αναβάθμισης επί των οδών Ερατούς, Φαιάκων και Αμαρυσίας-Αρτέμιδος κάνει λόγο, σε ενημερωτική ανακοίνωσή του προς τους δημοτικούς συμβούλους Αμαρουσίου, ο κάτοικος του Πολυδρόσου Παναγιώτης Πάντος.

Ο δημότης, ο οποίος έχει αναφερθεί εκτενώς και στα προβλήματα με τη διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς, αναφέρει στην ανακοίνωσή του (το φωτογραφικό υλικό και ο σχολιασμός είναι του ιδίου):

Αγαπητοί δημοτικοί σύμβουλοι,

σας ενημερώνω, ενόψει των σημερινών 2 συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, για τα παρακάτω τρέχοντα θέματα, που κατά την άποψή μου έχουν γενικότερο ενδιαφέρον για τους δημότες και τους επισκέπτες της περιοχής.

Την  τρέχουσα εβδομάδα (16-23/3) το ΙΟΑΣ και ο ΣΕΣ συνδιοργανώνουν για 8η συνεχή χρονιά την Πανελλαδική Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας με κεντρικό θέμα «Παιδί & Οδική Ασφάλεια», στο πλαίσιο δράσεων του ΟΗΕ για την οδική ασφάλεια, με δράσεις και στον Δήμο μας (http://www.ses.gr     http://www.ioas.gr/index.php?ID=latest_news&Rec_ID=5831).

Έργο βιοκλιματικής αναβάθμισης

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει ξεκινήσει το έργο που εντάσσεται στο πρόγραμμα «Βιοκλιματικής Αναβάθμισης Γειτονιών του Δήμου Αμαρουσίου, μέσω Δημιουργίας Διαδρομής Πεζών – Ποδηλάτων»  και έχει εγκατασταθεί κλιμάκιο εργασιών.

Οι εργασίες εκτελούνται στο τμήμα του έργου Δυτικά της Λεωφόρου Κηφισίας,  επί των οδών  ΕΡΑΤΟΥΣ, ΦΑΙΑΚΩΝ & ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ – ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ (φάση 1 του έργου). Στις συμβατικές προβλέψεις (Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων, άρθρο 4.2 εργοταξιακή σήμανση- σηματοδότηση συστήματα ασφαλείας ) είναι ανειλημμένη υποχρέωση η σήμανση για όλη τη χρονική περίοδο κατασκευής και στα σημεία που απαιτείται.

Συγκεκριμένα ο ανάδοχος μεταξύ άλλων υποχρεούται:

α. Να προβεί στην κατάλληλη σήμανση και σηματοδότηση, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των πεζών και των οχημάτων από την περιοχή κατασκευής του έργου, σύμφωνα με:

  • Την Υ.Α. αριθ. ΔΜΕΟ/Ο/613/16-2-2011 του τ.ΥΠΥΜΕΔΙ:  «Οδηγίες Σήμανσης Εκτελούμενων Έργων» (ΟΜΟΕ-ΣΕΕΟ, τεύχος 7).
  • Τη ΚΥΑ αριθ.6952/14-2-2011 του τ.ΥΠΕΚΑ και τ.ΥΠΥΜΕΔΙ «Υποχρεώσεις και μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών κατά την εκτέλεση εργασιών σε κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών».
  • Τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας : Ν.2696/99 (αρ. 9 – 11 και αρ.52 ) και την τροπ. αυτού: Ν.3542/07 (αρ. 7-9 και αρ.46).

β. Να τηρεί τις απαιτήσεις ασφάλειας που αφορούν σε εργασίες εναπόθεσης υλικών στις οδούς, κατάληψης τμήματος οδού και πεζοδρομίου: Ν. 2696/99 (αρ.47 , 48) και η τροπ. αυτού: Ν. 3542/07 (αρ.43,44).

Όταν η κυκλοφοριακή λειτουργία σε υφιστάμενες οδούς επηρεάζεται κατά τη διάρκεια εκτέλεσης έργων, τα οποία μπορεί να βρίσκονται ή να καταλαμβάνουν μικρό ή μεγάλο μέρος επί του διαθέσιμου κυκλοφοριακού χώρου, απαιτείται η λήψη κατάλληλων μέτρων που θα ελαχιστοποιούν την όχληση των χρηστών της οδού και εξαλείφουν τον κίνδυνο ατυχημάτων. Αυτά τα μέτρα θα πρέπει να επιλύουν και κάθε πιθανή σύγκρουση μεταξύ της παραγωγικής διαδικασίας των έργων και της εξυπηρέτησης των χρηστών της οδού.

Η ανάπτυξη και υλοποίηση των μέτρων που αρμόζουν κατά περίπτωση δεν μπορεί να γίνεται χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι αρχές και κανόνες που ισχύουν για τη μελέτη αλλά και οι πρακτικές λειτουργίας οδικών έργων. Κατά την αντιμετώπιση των θεμάτων τα οποία σχετίζονται με τις παράλληλες δραστηριότητες, που είναι οι λειτουργίες της οδού και του εργοταξίου, πρέπει να επιτυγχάνεται μια ισορροπία μεταξύ των λειτουργιών που αναφέρονται στη συνέχεια.

  • Κυκλοφοριακή ροή – Ενόχληση χρηστών οδού.
  • Ασφάλεια αυτοκινητιστών – Ασφάλεια εργαζομένων στο εργοτάξιο.
  • Αποτελεσματικός προγραμματισμός εργασιών κατασκευής – Οικονομία κυκλοφοριακής λειτουργίας.

Ο σκοπός της εργοταξιακής σήμανσης είναι η έγκαιρη ενημέρωση και προειδοποίηση των οδηγών για τους επερχόμενους κινδύνους / αλλαγές στις συνθήκες κυκλοφορίας.

Οι πινακίδες που χρησιμοποιούνται είναι ειδικές σε ορισμένες διαστάσεις με κίτρινο φόντο όπως οι παρακάτω:

Πινακίδες σήμανσηςΣήμανση έργων

Φωτογραφίες μόνο από ό,τι υπάρχει ως ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ Σήμανση Περιοχής του Εργοταξίου (εγκληματικά πλημμελής;) γιατί απλώς ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ Εργοταξιακή Σήμανση δεν υπάρχει!!!

Οδός ΕΡΑΤΟΥΣ

Οδός Ερατούς (φωτό 1)Οδός Ερατούς (φωτό 2)Οδός Ερατούς (φωτό 3)

Οι επιβάτες που θα περιμένουν στη στάση πώς θα έχουν πρόσβαση στο λεωφορείο; …ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ!!!

Στάση... αποκλεισμένη

Οδός ΦΑΙΑΚΩΝ (διπλής κατεύθυνσης!!!…  που περνά και το 12μετρο λεωφορείο της δημοτικής συγκοινωνίας)

Οδός Φαιάκων (φωτό 1)Οδός Φαιάκων (φωτό 2)

Οδός ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ

Η επιβάτης που περίμενε στη στάση πώς είχε πρόσβαση στο λεωφορείο;  … ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ !!!

Οδός Αρτέμιδος (φωτό 1)Οδός Αμαρυσίας-Αρτέμιδος (φωτό 2)

… είπαμε οι στάσεις είναι διακοσμητικές

Οδός Αμαρυσίας-Αρτέμιδος (φωτό 3)Οδός Αμαρυσίας-Αρτέμιδος (φωτό 4)

… και ο κατάλληλος χώρος εναπόθεσης των υλικών από καθαιρέσεις !!!

Οδός Αμαρυσίας-Αρτέμιδος (φωτό 5)

Για να υπάρχει αξιοπιστία, συνέπεια μεταξύ των αξιόλογων προσπαθειών για την οδική ασφάλεια του ΙΟΑΣ και του ΣΕΣ και των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιούνται αυτή την εβδομάδα σε χώρους στον Δήμο, κάποιος ή κάποια δημοτική σύμβουλος στα θέματα προ ημερησίας σήμερα, θα πρέπει να υπενθυμίσει στη δημοτική αρχή ότι η Τεχνική Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να ελέγχει ότι οι συμβατικές υποχρεώσεις (προϋπολογισμένες στο κόστος του έργου υπηρεσίες) δεν μένουν μόνο στα χαρτιά…   έτσι απλά.

Φιλικά

Παναγιώτης Πάντος

ΥΓ. Η δημοτική σύμβουλος κ. Μ. Διακολιού σε προηγούμενη συνεδρίαση του Δ.Σ. είχε παρέμβει για τα θέματα όμβριων και ρυθμίσεων κυκλοφοριακού της οδού Φαιάκων, αλλά και στην τελευταία συνεδρίαση για την ύπαρξη κυκλοφοριακής και περιβαλλοντικής μελέτης που υλοποιείται το έργο της Βιοκλιματικής Αναβάθμισης Γειτονιών του Δήμου Αμαρουσίου μέσω Δημιουργίας Διαδρομής Πεζών – Ποδηλάτων.

Οι απαντήσεις που είχε λάβει αντίστοιχα από τους αρμοδίους ήταν «ότι με την ολοκλήρωση του έργου ανάπλασης θα εφαρμοστεί και η κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία όντως προβλέπει τη μονοδρόμηση της συγκεκριμένης οδού. Όσο για τους ποδηλατόδρομους, δεν θα υπάρξει πρόβλημα, καθώς τα πεζοδρόμια στην περιοχή είναι αρκετά μεγάλα, ενώ υπάρχει σχεδιασμός και για την αναμόρφωσή τους στο πλαίσιο της υλοποιούμενης ανάπλασης»  και  «ότι δεν γνωρίζει αν υπάρχουν μελέτες κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατασκευή ποδηλατόδρομου και της βιοκλιματικής αναβάθμισης,  θα διερευνήσει το θέμα και θα απαντήσει σε επόμενο Δ.Σ.».

α. Είναι χρήσιμα να γίνουν γνωστά ότι το κατασκευαστικό σχέδιο των έργων βιοκλιματικής αναβάθμισης παρουσιάζει τις οδούς ΕΡΑΤΟΥΣ & ΦΑΙΑΚΩΝ  διπλής κατεύθυνσης .

 β. Ότι υπάρχουσες μελέτες κατά τη δημοπράτηση του έργου στη διάθεση των διαγωνιζομένων, ήταν οι μελέτες  Οριστικής Αρχιτεκτονικής – Φυτοτεχνικής και η Οριστική Ηλεκτρομηχανολογική. Με την υπογραφή της Σύμβασης προβλέπεται να έχουν παραδοθεί  στον ανάδοχο (Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων, άρθρο 2 στοιχεία πεδίου του έργου) όλες οι διαθέσιμες (δηλαδή όλες οι υποχρεωτικές & αναγκαίες, αρχιτεκτονικές, βιοκλιματικές, κυκλοφοριακές-συγκοινωνιακές περιβαλλοντικών επιπτώσεων μελέτες) για κατασκευή των έργων βιοκλιματικής αναβάθμισης των οδών και την μετατροπή τους σε ήπιας κυκλοφορίας με κατασκευή ποδηλατοδρόμου  (μετατροπές και κατασκευές  που κατά ΟΜΟΕ ΛΚΟΔ /ΔΜΕΟ/α/ο/987/11-5-2001 περιλαμβάνουν οδούς που ανήκουν στις κατηγορίες Α, Β, Γ, Δ και απαιτούνται όλες οι προαναφερόμενες μελέτες).

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet