Πάρκινγκ πλατείας Ευτέρπης: “Έργο πνοής” ή “καταστροφή για την πόλη”;
Ποιότητα Ζωής

Πάρκινγκ πλατείας Ευτέρπης: “Έργο πνοής” ή “καταστροφή για την πόλη”;

Ο σχεδιαζόμενος υπόγειος χώρος στάθμευσης στην πλατεία Ευτέρπης στο Μαρούσι έχει απασχολήσει έντονα το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, κάτι που επαναλήφθηκε και κατά τη συνεδρίαση της Τρίτης 23 Ιουνίου 2015.

Η συζήτηση ξεκίνησε με αφορμή την έγκριση προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την υλοποίηση του έργου, αλλά εξελίχθηκε σε αντιπαράθεση πλειοψηφίας και μειοψηφίας σχετικά με το πόσο και πώς θα επηρεάσει τον χαρακτήρα του κέντρου του Αμαρουσίου.

Λευτέρης Μαγιάκης: Θα προσφύγουμε για να το ακυρώσουμε
Λευτέρης Μαγιάκης
Λευτέρης Μαγιάκης

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας (Ενότητα Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι) υποστήριξε ότι το συγκεκριμένο έργο θα χαρακτηρίσει την πόλη για «τα επόμενα 50 χρόνια» και θα επιφέρει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στον «παραδοσιακό χαρακτήρα» του Αμαρουσίου.

Ο κ. Λευτέρης Μαγιάκης τόνισε ότι η παράταξή του αναγνωρίζει την ανάγκη δημιουργίας χώρου στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, αλλά χαρακτήρισε την επιλογή της πλατείας Ευτέρπης ατυχή για δύο κυρίως λόγους. Ο πρώτος είναι το γεγονός, όπως είπε, ότι, κατά διεθνή πρακτική, «ποτέ δεν στήνεις χώρο στάθμευσης στην καρδιά του κέντρου μιας πόλης, αφού αυτό θα αυξήσει κατακόρυφα τους κυκλοφοριακούς φόρτους». Ο δεύτερος λόγος είναι ότι η πλατεία Ευτέρπης προτείνεται από την Αττικό Μετρό ως χώρος για την κατασκευή σταθμού, στο πλαίσιο επέκτασης του δικτύου της, κι αν αυτό δεν γίνει (σ.σ.: λόγω της κατασκευής του χώρου στάθμευσης), τότε η επόμενη λύση θα είναι η παρακείμενη πλατεία Γαρδέλη. «Θα θυσιάσουμε και θα εξαφανίσουμε τη συγκεκριμένη πλατεία», αναρωτήθηκε ο κ. Λ. Μαγιάκης, προσθέτοντας ότι το όφελος του Δήμου από τη λειτουργία του πάρκινγκ θα είναι «μηδαμινό» («μόλις 30.000 ευρώ ετησίως, για έναν χώρο 2,5 στρεμμάτων», όπως ανέφερε).

Ο επικεφαλής της μείζονος ζήτησε από τη διοίκηση να αποσύρει το θέμα και να προχωρήσει σε δημόσια διαβούλευση προκειμένου να πάρουν θέση οι κάτοικοι και οι έμποροι της περιοχής, ενώ αναφέρθηκε και στη μεγάλη ταλαιπωρία που θα υποστούν οι καταστηματάρχες της περιοχής.

Σε περίπτωση που η διοίκηση επιμείνει στη θέση της, ο κ. Λ. Μαγιάκης προειδοποίησε ότι η παράταξή του δεν θα καταψηφίσει μόνο την εισήγηση, αλλά θα προσφύγει αρμοδίως για να ακυρώσει το έργο. «Κι αυτό το λέω για να το ακούσει και ο Δήμος και ο ανάδοχος», συμπλήρωσε με έμφαση ο κ. Λ. Μαγιάκης.

Δορύλαος Κλαπάκης: Έργο καταστροφικό για την πόλη
Δορύλαος Κλαπάκης
Δορύλαος Κλαπάκης

Από πλευράς του συνδυασμού Για Ένα Νέο Μαρούσι, ο κ. Δορύλαος Κλαπάκης χαρακτήρισε την πλατεία Ευτέρπης ως «ακατάλληλο χώρο» για τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης, λέγοντας ότι «ήταν μία ιδέα και συμφωνία της διοίκησης Τζανίκου, που ούτε η ίδια δεν τόλμησε να υλοποιήσει».

Ο ίδιος χαρακτήρισε ως «εξευτελιστικό» το τίμημα των 2.000 ευρώ τον μήνα, και προειδοποίησε ότι, εάν προχωρήσει το έργο, «το επόμενο πρωί όλα τα στοιχεία θα πάνε στον Εισαγγελέα».

Τέλος, κατήγγειλε τη διοίκηση ότι δεν έχει δώσει τα πλήρη στοιχεία που αφορούν στο έργο.

Τάσος Σπυρόπουλος: Κοστολογείται το δικαίωμα πρόσβασης στο κέντρο
Τάσος Σπυρόπουλος
Τάσος Σπυρόπουλος

Από τους Εκτός των Τειχών, ο κ. Τάσος Σπυρόπουλος εξέφρασε την «έκπληξή» του για το γεγονός ότι όλοι θεωρούν «αυτονόητο» ότι η πρόσβαση στο κέντρο πρέπει να γίνεται «υποχρεωτικά με το αυτοκίνητο».

Επίσης, χαρακτήρισε ως «ανήκουστο» να σχεδιάζεται υπόγειος χώρος στάθμευσης δίπλα σε σταθμό του ΗΣΑΠ, γεγονός που -όπως τόνισε- θα επιβαρύνει σημαντικά τον κυκλοφοριακό φόρτο στην είσοδο και την έξοδο του κέντρου.

Κρίνοντας ως «αποσπασματικές» τις ενέργειες της διοίκησης, την κάλεσε να προχωρήσει σε συνολικό σχεδιασμό, με περιμετρικούς σταθμούς στάθμευσης, και όχι να κοστολεί την πρόσβαση στο κέντρο της πόλης, στη βάση του ανταποδοτικού οφέλους, «κομίζοντας κέρδη στην ανάδοχο εταιρεία και όχι στον Δήμο».

Κώστας Βλάχος: Δεν είμαστε υπεύθυνοι για την ταλαιπωρία των καταστηματαρχών
Κώστας Βλάχος
Κώστας Βλάχος

Ο επικεφαλής της παράταξης Μαρούσι η Πόλη μας δήλωσε ότι είναι αντίθετος με το σχεδιαζόμενο έργο, αν και έκρινε ότι οι μελέτες και οι ρυθμίσεις είναι «απαραίτητες στην παρούσα φάση». Ο κ. Κώστας Βλάχος πρόσθεσε, ωστόσο, ότι «η μειοψηφία δεν έχει την ευθύνη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και την ταλαιπωρία που θα υποστούν οι καταστηματάρχες και οι κάτοικοι και μάλιστα λίγο μετά την αντίστοιχη ταλαιπωρία, λόγω της υλοποίησης του έργου της βιοκλιματικής ανάπλασης».

Δήμαρχος: Θα υλοποιήσουμε το όραμά μας για την πόλη
Γιώργος Πατούλης
Γιώργος Πατούλης

Ο δήμαρχος Αμαρουσίου, στην τοποθέτησή του, έκανε λόγο για «ένα έργο που αποτελεί τμήμα ενός συνολικότερου πλάνου ανάπλασης της πόλης, που παλεύουμε για χρόνια», ενώ χαρακτήρισε αναγκαία την ύπαρξη χώρου στάθμευσης στο κέντρο, «προκειμένου να περιοριστούν οι άσκοπες μετακινήσεις με Ι.Χ., που επιβαρύνουν το περιβάλλον της πόλης».

Ο κ. Γιώργος Πατούλης ανέφερε ότι η διοίκηση αναζήτησε άλλους χώρους για τη δημιουργία του πάρκινγκ (σ.σ.: αναφέρθηκε στις περιπτώσεις του χώρου στη συμβολή της Λ. Κηφισίας και Βασ. Σοφίας και στο Κλειστό Γυμναστήριο «Σπ. Λούης»), προσπάθειες που, όπως είπε, «σκόνταψαν» είτε στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, είτε στα προσκόμματα που πρόβαλε η κεντρική εξουσία.

Ο δήμαρχος αναφέρθηκε, επίσης, στον «σκληρό αγώνα που έδωσε η διοίκηση» για να προχωρήσει το έργο του υπόγειου χώρου στάθμευσης, το οποίο όπως τόνισε χαρακτηριστικά «δεν είναι μονοσήμαντο, αλλά θα αποτελεί την αρχή του αναπλασμένου κέντρου της πόλης». Όπως τόνισε, πάνω από τον υπόγειο χώρο θα υπάρχει η αναπλασμένη πλατεία, η οποία θα φιλοξενεί ένα οικόσημο της πόλης (αρχιτεκτονικό σιντριβάνι) και θα λειτουργεί ως πύλη εισόδου στην πόλη.

Καταλήγοντας, ο κ. Γ. Πατούλης είπε ότι η διοίκηση, «ακόμη και υπό τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες», θα υλοποιήσει το «όραμά» της για την ανάπλαση του κέντρου και κάλεσε όλες τις παρατάξεις «να αγκαλιάσουν το τολμηρό, αλλά υλοποιήσιμο εγχείρημα του Δήμου».

Τελικώς, το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο, με τις παρατάξεις Ενότητα Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι κι Εκτός των Τειχών να καταψηφίζουν και την παράταξη Μαρούσι η Πόλη μας να ψηφίζει “παρών”. Ο κ. Δορύλαος Κλαπάκης είχε αποχωρήσει κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ενώ οι εκπρόσωποι της Λαϊκής Συσπείρωσης απουσίαζαν από τη συνεδρίαση του Σώματος.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet