«Ο ένοχος» στο Cine Δράση Βριλησσίων
Κινηματογράφος-Θέατρο

«Ο ένοχος» στο Cine Δράση Βριλησσίων

Η ταινία «Ο ένοχος» προβάλλεται την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου 2019 στις 20:15 στην αίθουσα «Ν. Εγγονόπουλος» στο πάρκο «Μίκης Θεοδωράκης» (ΤΥΠΕΤ, Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια) από το Cine Δράση της Δημοτικής Κίνησης Βριλησσίων Δράση για μια Άλλη Πόλη.

Λίγα λόγια για την ταινία από το Cine Δράση

Δανία, 2018. Διάρκεια: 85΄. Σκηνοθεσία: Gustav Möller. Σενάριο: Emil Nygaard Albertsen, Gustav Möller. Πρωταγωνιστεί ο Jakob Cedergren και ακούγονται οι φωνές των: Jessica Dinnage, Omar Shargawi, Johan Olsen, Katinka Evers-Jahnsen, Jeanette Lindbæk.

«Ο Ένοχος» είναι ένα δυνατό αστυνομικό θρίλερ χαρακτήρων, έξυπνο, με ρυθμό, ένταση, σασπένς και πρωτότυπη δομή που κρατά το ενδιαφέρον του θεατή, διεγείρει τη σκέψη του και αμφισβητεί ευθέως τις παραδοχές του για το τι είναι σωστό και τι λάθος, ποιος είναι ο ένοχος και ποιος ο αθώος. Το φιλμ απεικονίζει ζωηρά το πώς οι άνθρωποι συχνά χωρίς ουσιαστική ενημέρωση διαμορφώνουν «πλήρη» εικόνα μιας κατάστασης και βασισμένοι σε αυτή καταλήγουν σε συμπεράσματα και δρουν με σιγουριά και απολυτότητα αγνοώντας τη φρίκη στην οποία μπορεί να οδηγηθούν εξαιτίας της αυθόρμητης αντίδρασής τους. Δευτερευόντως η ταινία ασχολείται με την μοναξιά, τα ένστικτα, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα, τη συγχώρεση και την απόδοση δικαιοσύνης.

Ο αστυνομικός Asger Holmes, λόγω μίας δικαστικής υπόθεσης που εκκρεμεί εις βάρος του για υπέρβαση καθήκοντος και θερμόαιμη αντίδραση σε κάποιο συμβάν, τοποθετείται μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία, στο τηλεφωνικό κέντρο των επειγόντων περιστατικών της Άμεσης Δράσης. Κάθε βράδυ στη διάρκεια της βάρδιας του απαντάει δύστροπα σε τηλεφωνήματα ρουτίνας και θλιβερές κλήσεις για βοήθεια. Παραμονές της δίκης, αγχωμένος από την αναμονή μιας θετικής έκβασης που θα του δώσει την έγκριση για να ξαναβγεί στους δρόμους και την ενεργό δράση, ο Asger θα δεχτεί την κλήση της Iben, μιας γυναίκας τρομαγμένης. Από τα μισόλογα της, κυρίως όμως από το φοβισμένο ύφος και τα συμφραζόμενα ο έμπειρος αστυνομικός θα συμπεράνει ότι η γυναίκα έχει απαχθεί από τον ίδιο της τον άντρα και ο απαγωγέας την κρατά αιχμάλωτη σε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται εν κινήσει.

Η εξέλιξη αυτή θα δώσει ενδιαφέρον και ένταση στη βαρετή βραδιά του καθώς θα προσπαθήσει να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να βοηθήσει την απαχθείσα. Ακόμα και όταν η βάρδια του τελειώσει και η αντιμετώπιση της κατάστασης ξεπεράσει τα όρια των δικών του καθηκόντων θα επιδιώξει να συντονίσει τις υποτυπώδεις έρευνες που έχει οργανώσει ο ίδιος για την υπόθεση σε άγνοια των ιθυνόντων της υπηρεσίας. Αλλά πόσο μπορεί να αντιμετωπίσει μια τόσο σοβαρή κατάσταση κλεισμένος μέσα σε τέσσερις τοίχους και με τους συναδέλφους του να τον αντιμετωπίζουν με δυσπιστία; Καθώς εξελίσσεται η υπόθεση ο Asger θα συνειδητοποιήσει ότι είναι απλά ένα γρανάζι μιας κακολαδωμένης μηχανής και θα αποδειχτεί ανέτοιμος όταν η ιστορία πάρει αναπάντεχη τροπή αποκαλύπτοντας ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως φαίνονται. Κάτω από την επιφάνεια τους υπάρχει ένα οικογενειακό δράμα με απρόβλεπτες διαστάσεις και ένα έγκλημα πολύ μεγαλύτερο από την απαγωγή.

Ο σκηνοθέτης Gustav Moller κάνει με τον «Ένοχο» το ξεκίνημα του στις μεγάλου μήκους ταινίες και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ικανός σε αυτό το δύσκολο έργο, αφού δεν σκηνοθετεί απλά τις σκηνές όπου ο θεατής έχει οπτική επαφή αλλά και τις αόρατες, τις νοητές, αυτές που πρέπει με την κατάλληλη περιγραφή να προκαλέσει το μυαλό του θεατή να τις φανταστεί. Το καλοδουλεμένο, γεμάτο ανατροπές, σενάριο κινείται σε δύο επίπεδα. Το ένα είναι η προσωπική υπόθεση του πρωταγωνιστή που τον έφερε σε αυτά τα βαρετά καθήκοντα και το άλλο η υπόθεση της απαχθείσας γυναίκας, ανάμεσα στα οποία υπάρχει ισχυρή αλληλεπίδραση.

Βασικό χαρακτηριστικό της ταινίας είναι η πολύ έξυπνη δομή της. Ο σκηνοθέτης πετυχαίνει μόνο με συζητήσεις στο τηλέφωνο και διαλόγους ανάμεσα στον Asger και τους συναδέλφους του, να δημιουργήσει μία ιδανική ατμόσφαιρα θρίλερ, με έντονο σασπένς. Ένα γραφείο, ένα τηλέφωνο, ένας εξαιρετικός πρωταγωνιστής με ομαλές εκρήξεις που συμβαδίζουν με τον διαβαθμιζόμενο ρυθμό της ταινίας και κάποια τρικ είναι αρκετά ώστε η δράση να κρατά τους θεατές σε ένταση μέχρι το τέλος και εγκλωβισμένους στον περιορισμένο χώρο του πρωταγωνιστή και τη δική του συναισθηματική κατάσταση. Παρακολουθώντας τον Asger καθηλωμένο στο τηλεφωνικό κέντρο να κάνει αργά και μεθοδικά όλα όσα μπορεί για να εξιχνιάσει την υπόθεση, υπερβαίνοντας και παραβαίνοντας πολλές φορές το καθήκον του, ο θεατής ξεχνάει ακόμα και να αναπνεύσει με την αγωνία και την ένταση, παρά το γεγονός ότι το μόνο που βλέπει είναι το ακουστικό στο αυτί του ηθοποιού. Στο εξαιρετικό αποτέλεσμα της πρωτότυπης αυτής δουλειάς καθοριστική είναι η συμβολή της εξαιρετικής ερμηνείας του πρωταγωνιστή Jakob Cerdergren, ο οποίος σε όλη την ταινία ελέγχει τον ρυθμό και με τις αντιδράσεις του επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τα συναισθήματα του θεατή.

Ο «Ένοχος» απέσπασε συνολικά 36 βραβεία, από 72 συνολικά υποψηφιότητες. Τα έξι από αυτά στην Δανία, χώρα παραγωγής του της οποίας αποτέλεσε και πρόταση για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Το 2018 στα Φεστιβάλ του Sundance, του Ρότερνταμ και της Θεσσαλονίκης απέσπασε το Βραβείο Κοινού. Στη Θεσσαλονίκη ο πρωταγωνιστής Jakob Cedergren τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Αντρικής Ερμηνείας. Και το άξιζε!

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet