Ενδιαφέρουσες σκέψεις από την Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Κηφισιάς
Print Friendly, PDF & Email
Κοινωνία

Ενδιαφέρουσες σκέψεις από την Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Κηφισιάς

Ανοιχτή επιστολή, με αρκετά ενδιαφέρουσες θέσεις, απευθύνει η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Κηφισιάς προς τους γονείς των μαθητών, με αφορμή την αναστολή της εκπαιδευτικής λειτουργίας λόγω κορωνοϊού, αλλά και της υιοθέτησης μεθόδων τηλε-εκπαίδευσης.

Στην επιστολή της η Ένωση αναφέρει:

Αναμφισβήτητα οι συνθήκες που ζούμε είναι πρωτόγνωρες. Η εξάπλωση του ιού «COVID-19» στη χώρα μας και σε ολόκληρο τον κόσμο προκαλεί δικαιολογημένα την ανησυχία όλων μας.

Ο καθένας μας φυσικά οφείλει να περιορίσει αχρείαστες μετακινήσεις, να αποφύγει τον συγχρωτισμό και όσο χρειάζεται όλοι μας να μείνουμε σπίτι. Προσέχουμε, όμως, ταυτόχρονα, δεν αφήνουμε τον φόβο να κυριαρχήσει. Παίρνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας, ακολουθούμε τις οδηγίες των επιστημόνων, αγνοούμε τους διάφορους τσαρλατάνους!

Διατηρούμε την ψυχραιμία μας, αναπτύσσοντας την αλληλεγγύη, αλλά και τον στοχασμό που είναι πολύτιμος για να σταθούμε όρθιοι την επόμενη μέρα. Αυτή η πρωτόγνωρη κατάσταση έχει πλήρως αποδιαρθρώσει τις ζωές μας, το εκπαιδευτικό σύστημα και έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχολογία των μαθητών, ειδικά αυτών που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές.

Αντιλαμβανόμενοι την ανησυχία όλων των γονιών για την κάλυψη της ύλης αλλά και την ολοκλήρωση της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, τη δυσκολία απασχόλησης των παιδιών στο σπίτι με τρόπο που δε θα τους αποκόψει από την εκπαιδευτική διαδικασία, θέλουμε να θέσουμε ορισμένα ζητήματα από την πλευρά μας, ώστε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να καταστεί πιο αποτελεσματική.

  • Μας προβληματίζει αν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλε-εκπαίδευσης. Δεν πρέπει να θεωρούμε ως δεδομένο πως όλοι διαθέτουν αυτήν τη δυνατότητα. Αυτή η ανισότητα θα μεταφερθεί μέσα στην αίθουσα, αφού όλα τα παιδιά δεν θα σημειώνουν την ίδια πρόοδο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι σε Δημοτικό Σχολείο της Κηφισιάς ποσοστό 15% των μαθητών δεν έχουν ηλεκτρονική επικοινωνία. Αντίστοιχα υπάρχουν και εκπαιδευτικοί με ίδιες αδυναμίες.
  • Ως γονείς θέλουμε η εκπαίδευση των παιδιών να συμβαδίζει με την εξέλιξη της τεχνολογίας. Δεν μπορεί όμως να υποκαταστήσει την ανθρώπινη αλληλεπίδραση στην τάξη. Ιδιαίτερα, όσο πιο μικρές είναι οι ηλικίες τόσο λιγότερα ολοκληρωμένα θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει η τηλε-εκπαίδευση. Ας σκεφτούμε πόση προσπάθεια κάνουμε ν’ απεξαρτήσουμε τα παιδιά μας από τις οθόνες, χρειάζεται προσοχή.

Ταυτόχρονα με την εφαρμογή των αναγκαίων έκτακτων μέτρων, οι γονείς στα σχολεία μας είναι στο σπίτι με τη συνθήκη της τηλε-εργασίας και κάνουν χρήση του οικιακού Η/Υ, όπως και αρκετοί γονείς έχασαν τη δουλειά τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να φροντίσουν για καμία ανάγκη όπως προκύπτει για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, π.χ. σύνδεση ίντερνετ.

Ακόμα και αν οι γονείς στις σχολικές κοινότητες, στο πλαίσιο της αλληλεγγύης, προσπαθήσουν να επιλύσουν τέτοια προβλήματα, δεν θα είναι σε όλες τις περιπτώσεις αρκετό.

Με αφορμή όλες αυτές τις ειδικές συνθήκες, θα θέλαμε να επισημάνουμε ακόμα δύο σημεία για την τηλε-εκπαίδευση:

  • Δεν πρέπει να αποκλείσουμε τον κίνδυνο να εδραιωθεί ως μόνιμη μέθοδος και μετά την κρίση, προκειμένου να κουκουλώνονται τα κενά εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένα σχολεία και σε ολιγομελή τμήματα ειδικοτήτων.
  • Επίσης, να μην ξεχνάμε ότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε τη διείσδυση ιδιωτικών συμφερόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Θεωρούμε ότι για τη μείωση των επιπτώσεων των κλειστών σχολείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι απόψεις των ίδιων των εκπαιδευτικών. Κατά τη γνώμη μας, η κάλυψη της ύλης μπορεί να πραγματοποιηθεί στη λογική της ενιαίας λειτουργίας της 12χρονης εκπαίδευσης. Έτσι μπορεί η ύλη που δεν θα καλυφθεί έως την ολοκλήρωση της τρέχουσας σχολικής χρονιάς να ενταχθεί στο πρόγραμμα του επόμενου έτους, με τη μέριμνα του υπουργείου Παιδείας.

Ιδιαίτερα για την 3η Λυκείου και τις Πανελλαδικές εξετάσεις: Θα πρέπει άμεσα να ανακοινωθούν από το υπουργείο τα μέτρα που θα ληφθούν, ώστε να δοθεί ένα τέλος στην αγωνία των μαθητών και των οικογενειών τους. Ήδη γνωρίζουμε ότι τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον έως και το Πάσχα. Δεν μπορεί, λοιπόν, να υπάρξει άλλη καθυστέρηση.

Ως Ένωση γονέων Κηφισιάς θεωρούμε:

  • Ότι η μείωση της ύλης για τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι επιβεβλημένη.
  • Το υπουργείο πρέπει άμεσα να εξασφαλίσει δωρεάν σύνδεση για όλους τους μαθητές, καθώς, και σε συνεργασία με τις σχολικές μονάδες, να εξασφαλιστεί για κάθε οικογένεια η αναγκαία τεχνική υποστήριξη για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας δεν πρέπει να απομονωθούμε και κυρίως να μην αποδεχτούμε τις προσωρινές αναγκαίες λύσεις ως μόνιμες, χωρίς κανέναν ολοκληρωμένο και ενιαίο σχεδιασμό.

Χαιρετίζουμε κάθε προσπάθεια των εκπαιδευτικών να βοηθήσουν τα παιδιά να διατηρήσουν την επαφή τους με το σχολείο και να μη χάνουν χρόνο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν προετοιμαστεί για αυτό και δεν έχουν λάβει καμία επιμόρφωση για τηλε-εκπαίδευση. Δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται.

Παρακολουθούμε την εξέλιξη αυτής της κατάστασης και είμαστε σε επικοινωνία με όλους τους γονείς.

Έχουμε ατομική και συλλογική ευθύνη να προσπαθούμε με κάθε μέσο όλοι να έχουμε τις ίδιες δυνατότητες στη μόρφωση.

ΠΑΙΔΕΙΑ – ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΓΑΘΑ. ΝΑ ΤΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΟΥΜΕ!

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2020
Powered by Wisenet