Κόντρες και μεταξύ όμορων συλλόγων για το άνοιγμα της Φραγκοκλησιάς
Print Friendly, PDF & Email
Ποιότητα Ζωής

Κόντρες και μεταξύ όμορων συλλόγων για το άνοιγμα της Φραγκοκλησιάς

Συντηρείται η κόντρα για την άνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς με τις δημοτικές αρχές, αλλά και συλλόγους των όμορφων Δήμων, να κρατούν ο καθένας διαφορετική θέση απέναντι στο γεγονός. Ο κ. Παναγιώτης Πάντος, κάτοικος του Πολυδρόσου Αμαρουσίου, ο οποίος έχει ξεκινήσει προσωπικό αγώνα κατά των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή, απαντά σε πρόσφατη ανακοίνωση της “Επιτροπής Αγώνα για το Κυκλοφοριακό Πολιτών Δήμου Βριλησσίων”, αναφέροντας τα εξής:

Αγαπητοί,

Η «Επιτροπή  Αγώνα για το Κυκλοφοριακό Πολιτών Δήμου Βριλησσίων», με πρόσφατη ανακοίνωσή της, χαιρετίζει το άνοιγμα και τη λειτουργία του νέου τμήματος της οδού Φραγκοκλησιάς  προς τη Λ. Πεντέλης, που για ακατανόητους δικούς της λόγους το βαφτίζει οδό Λακωνίας και καταλήγει στη δήλωση ότι «θα παρακολουθούμε συνεχώς και επισταμένως την ομαλή εξέλιξη της κυκλοφορίας στην οδό Λακωνίας, αντιπαλεύοντας ενδεχόμενες αντίθετες ενέργειες  απ΄ όπου κι αν προέρχονται»  και  «θα στηρίξουμε τη νέα δημοτική αρχή στη δεδηλωμένη θέση της, όπως αυτή εκφράστηκε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βριλησσίων της 24/11/2014 (diavgeia.gov.gr/doc/6ΙΥ0Ω9Ρ-Ν1Ρ?inline=true) και έγινε αποδεκτή από όλους τους δημοτικούς συμβούλους, για ολοκληρωμένη λύση του Κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης των Βριλησσίων».

Η μεγαλύτερη αντίφαση της ανακοίνωσης…  ενώ υιοθετούν και στηρίζουν την έγκριση προκήρυξης της μελέτης «Μελέτη Σχεδιασμού και Διαχείρισης Βιώσιμης Κινητικότητας στον Δήμο Βριλησσίων» που το σημαντικότερο πρόβλημα που φιλοδοξεί να αντιμετωπίσει η εν λόγω μελέτη είναι αυτό της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της πόλης από τη διερχόμενη διαμπερή κυκλοφορία, αυτό το δικαίωμα δεν το αναγνωρίζουν για τους κατοίκους Πολύδροσου Αμαρουσίου… για την οδό Φραγκοκλησιάς και τους επηρεαζόμενους δρόμους!!!

Το επιθετικό ύφος της  ανακοίνωσης και το πλήθος των χαρακτηρισμών για κατοίκους του Πολυδρόσου Αμαρουσίου – Χαλανδρίου κατά τα κοινά παραδεκτά εκτιμώ ότι δεν προσφέρει στον διάλογο.

Οι Σύλλογοι Πολυδρόσου – Παραδείσου έχουν από 7μηνου τοποθετηθεί για την αναγκαιότητα εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης ενόψει της διάνοιξης της οδού Φραγκοκλησιάς (http://paratiritirio-amarousiou.blogspot.gr/2014/05/blog-post_8304.html).

Η  Επιτροπή  Αγώνα για το Κυκλοφοριακό Πολιτών Δήμου Βριλησσίων ποια γνώμη, άποψη και απαντήσεις έχει για τα παρακάτω, κατά την άποψή μου, εύλογα ερωτήματα;

  • Είναι απαραίτητο να αξιοποιείται κάθε σχετική ευκαιρία όπου η υπερτοπική κίνηση μπορεί να διοχετευθεί έξω από περιοχές κατοικίας χωρίς όχληση στο περιβάλλον;
  • Δίνει μια τέτοια δυνατότητα η διαμόρφωση της Αττικής Οδού, όπου οι ράμπες εισόδου-εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο προς τη Λ. Πεντέλης, ξεκινούν σχεδόν δίπλα από τις τυφλές σήμερα απολήξεις των παράπλευρων δρόμων;
  • Γιατί οι παράδρομοι εξυπηρέτησης τοπικής κυκλοφορίας είναι κλειστοί για λογούς ακατανόητους πέρα της κοινής πρακτικής και λογικής;
  • Συνδέοντας τους παράπλευρους δρόμους της Αττικής Οδού με τις ράμπες του ανισόπεδου κόμβου, θα δημιουργηθεί δεξιά και αριστερά από τον αυτοκινητόδρομο ένας νέος διάδρομος για τη διαδημοτική κυκλοφορία, που θα ανακούφιζε κυκλοφοριακά όχι μόνο τα Βριλήσσια αλλά και το Πολύδροσο και το Νέο Μαρούσι;
  • Προβλέπεται στη σύμβαση κατασκευής της Αττικής Οδού η δημιουργία (και χρηματοδότηση) παράπλευρων δρόμων σε όλο το μήκος της, αποτελεί συμβατική υποχρέωση της ανάδοχης κοινοπραξίας, που μάλιστα μπορεί να διεκδικηθεί και νομικά;
  • Για το κόστος της χρήσης της Αττικής Οδού, που είναι πανάκριβο και μη αναλογικό για τα 2 χλμ. απόστασης μεταξύ των 2 λεωφόρων ΠΕΝΤΕΛΗΣ & ΚΗΦΙΣΙΑΣ; 
  • Για τα  παράπονα των κατοίκων που δεν είναι μόνο λόγω του ανοίγματος της Φραγκοκλησιάς, χωρίς καμία κυκλοφοριακή μελέτη, χωρίς να μοιράζεται η κυκλοφορία στους παράπλευρους της Αττικής οδού, αλλά κυρίως επειδή καθημερινά επί 11 χρόνια, σε μήκος 2 χλμ., 250.000 οχήματα όλων των τύπων διασχίζουν στο 24ωρο την περιοχή στα 2 ρεύματα της Αττικής Οδού, 300 μέτρα βορειοτέρα της οδού Φραγκοκλησιάς, που σήμερα τη διασχίζουν  7.500 οχήματα/24 ωρο;
  • Για τις νέες βαριές χρήσεις γης που έχουν ήδη από διετίας με Π/Δ αυτή την ταυτότητα και που αυτές μάλλον έρχεται να εξυπηρετήσει  η διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς και όχι η ειδυλλιακή  εικόνα των δορυφορικών φωτογραφιών του Πολυδρόσου που δείχνει ξέφωτα (600 στρ. περίπου);
  • Είναι Παραρεμάτια Ζώνη η περιοχή της νέας διάνοιξης της οδού Φραγκοκλησιάς;
  • Είναι οδός ήπιας κυκλοφορίας ή μήπως υπερτοπικής κυκλοφορίας, που ενώνει Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ με τη Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ;
  • Οι σημερινοί αυξανόμενοι φόρτοι των 800 – 1.000 οχημάτων/ώρα στη διασταύρωση οδών ΑΚΑΚΙΩΝ & ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ πώς χαρακτηρίζουν την τελευταία, στην οποία αναφέρονται οι μετρήσεις;
  • Το μήκος των αναμενόντων οχημάτων, περίπου 300 ΜΕΤΡΩΝ, τα οποία εκτείνονται σε ώρες αιχμής από τη Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ μέχρι την οδό ΕΥΖΩΝΩΝ, είναι χαρακτηριστικό οδού ήπιας κυκλοφορίας εξυπηρέτηση τοπικής  σημασίας;
  • Το Ρέμα Πεντέλης- Χαλανδρίου, η κοίτη και τα πρανή του, καθώς και οι παραρεμάτιες εκτάσεις του που βρίσκονται στις περιοχές των Δήμων Χαλανδρίου, Αμαρουσίου, Βριλησίων, Μελισσίων, Νέας Πεντέλης και Πεντέλης, έχουν χαρακτηριστεί με το από 09-08-1995 Π. Δ/γμα (ΦΕΚ 659/Δ/1995) προστατευόμενη περιοχή και τοπίο;
  • Το πλάτος του δεξιού ρεύματος κυκλοφορίας στο νέο τμήμα της οδού ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ,  από  Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ προς Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ, που είναι πολύ κάτω των προβλεπομένων 3,5 μέτρων, έχει σχέση με το ατύχημα που συνέβη στο συγκεκριμένο σημείο;
  • Οι τύποι οχημάτων και οι ρυθμοί εμφάνισής τους στο νέο τμήμα της οδού ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ σε ποια συμπεράσματα οδηγούν ως προς τα χαρακτηριστικά της κυκλοφορίας. Είναι οδική κυκλοφορία εξυπηρέτησης τοπικής  σημασίας γειτονιάς ή υπερτοπική, άσχετη με το προάστιο του ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ;
  • Το νέο τμήμα γιατί δεν σχεδιάστηκε να εξυπηρετεί και τα μικρού μήκους λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας προς τον πλησιέστερο σταθμό ΜΜΜ σταθερής τροχιάς;

Είναι προφανές ότι δεν έχετε ακούσει τις προτάσεις για ρυθμίσεις της κυκλοφορίας μετά τη διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς, που δεν αφορούν σχεδιασμούς μόνο για την περιοχή του ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ, τις οποίες μπορείτε, αν δεν σας κουράσουν, να τις διαβάσετε αναλυτικά  στο συνημμένο και που καταλήγουν στον επίλογο:

«Ο καλύτερος τρόπος μη υποβάθμισης μιας γειτονίας (ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ) αμιγούς κατοικίας, εξαιτίας της υπερτοπικής κυκλοφορίας (Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ – Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ) είναι σε πρώτο χρόνο ο άμεσος καταμερισμός  της σε πολλές υφιστάμενες παράλληλες διαδρομές, με κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως οι 2 βοηθητικοί οδοί της Αττικής Οδού και  σε δεύτερο χρόνο η δημιουργία νέων ζεύξεων με  κατασκευή γεφυρών  εξυπηρέτησης οχημάτων και πεζών σε νέες θέσεις της ρεματιάς Χαλανδρίου μεταξύ των Δήμων Αμαρουσίου, Βριλησσίων και Χαλανδρίου και σε καμία περίπτωση η απαγόρευσή της».

Μετά τα παραπάνω, εκτιμώ ότι είναι απόλυτα κατανοητό ότι δεν διακατέχομαι από την νοοτροπία “αρκεί να μην θιχτεί το σπίτι μου”,  αλλά έχω σαφή άποψη ότι το τεχνοκρατικό αυτό θέμα απαιτείται να αντιμετωπιστεί με ρεαλιστικούς – πραγματικούς όρους (ασφαλείας, περιβαλλοντικών επιπτώσεων, εξυπηρέτησης κατοίκων κ.λπ.) και φυσικά όχι πολιτικούς (όπως εξελίσσεται) ή ακόμη και προσχηματικούς (όπως πανεπιστημιακός μελετητής ανέφερε ως δέσμευση για να εξυπηρετήσει πολιτική θέση προϊσταμένου του, ότι ο μέγιστος φόρτος των παράδρομων της Α.Ο. 30 οχήματα/ώρα!!!, ενώ η Φραγκοκλησιάς θα εξυπηρετεί 700-1.200 οχήματα/ώρα εντός περιοχής αμιγούς κατοικίας),   με πρωτοβουλία των συλλόγων της περιοχής, των 3 τεχνικών υπηρεσιών Δήμων και των αντιστοίχων μελετητών, υπό τον συντονισμό οποίου η νομοθεσία προβλέπει.

Η συζήτηση αφορά στη μη τήρηση του Π/Δ για την προστασία της Ρεματιάς, τ μη τήρηση των σημάνσεων, την ασφάλεια των πεζών, παιδιών και οδηγών που χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο δρόμο και τους παραρεμάτιους, καθώς κάθε περιοχή δεν έχει τις ίδιες χρήσεις, μια και μιλάμε για ήδη λειτουργούσες περιοχές, τη μη ύπαρξη περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών μελετών και την αποφυγή μεγαλύτερων προβλημάτων από αυτά που επιλύει,  λόγω μη τήρησης των προβλεπόμενων διαδικασιών.

Πρέπει να συμφωνήσουμε οι κάτοικοι των 3 όμορων Δήμων ότι ο μόνος δρόμος είναι η ήπια σύνδεση της Λ. Πεντέλης με το  τοπικό δίκτυο του ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ και όχι η ικανοποίηση του “Καβαλάρη της ασφάλτου” (γκαζωμένου οδηγού που πρέπει να πάει σπίτι του, στην αγορά, στη δουλειά όπως το ΄χει στο δικό του κεφάλι),  “να σελώσει τ΄ άλογό του” (όχημα) και να αλώσει δρόμους και πεζούς…      

Ευχαριστώ

Παναγιώτης Α. Πάντος

Κάτοικος Πολυδρόσου Αμαρουσίου

ΥΓ: 1. Καμία «… τελευταία απεγνωσμένη προσπάθεια ακύρωσης του Έργου με το φαεινό «επιχείρημα» «της αδυναμίας διέλευσης λεωφορείων», αντίθετα στην προσπάθεια της μεγιστοποίησης  και αξιοποίησης της ύπαρξής του η πρόταση μετακίνησης του τέρματος της γραμμής 402 στον Σ.Σ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ (ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 040 ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΛΟΓΩ ΔΙΑΝΟΙΞΗΣ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΛΕΩΦΟΡΟ ΠΕΝΤΕΛΗΣ), η όποια προκάλεσε την απάντηση του ΟΑΣΑ (συνημμένη)  που ανέδειξε την επικινδυνότητα των χαρακτηριστικών του νέου τμήματος, σε συνδυασμό με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των λεωφορείων των αστικών συγκοινωνιών.  

 2. Ο δρόμος (οδός Φραγκοκλησιάς) δεν «… λειτουργεί ήρεμα κι απλά…», αλλά με χαρακτηριστικά οδού βαριάς υπερτοπικής κυκλοφορίας  700-1.200 οχήματα/ώρα  ΕΝΤΟΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ.

3. Είναι σε ισχύ η δέσμευση του δημάρχου Αμαρουσίου Γ. Πατούλη του Μαΐου 2014 στους κατοίκους του Πολυδρόσου, μετά τη διάνοιξη της οδού, με δικαστική απόφαση του ΣτΕ  ότι «Η οδός Φραγκοκλησιάς θα είναι μονόδρομος για το Μαρούσι με έξοδο προς τη Λ. Πεντέλης και με απαγόρευση της διέλευσης των βαρέων οχημάτων», στην εκδήλωση παράδοσης της οδού, μετά την ολοκλήρωση της διάνοιξής της με δικαστική απόφαση του ΣτΕ.

4. Περί της διαπίστωσης της «επιτροπής αγώνα» ότι «καθημερινά οι τρεις Δήμοι (Μαρούσι, Χαλάνδρι, Βριλήσσια), υπέρμαχοι και υποστηρικτές της λειτουργίας του Έργου, επωφελούνται αμοιβαίως, ιδιαίτερα η πόλη μας» μια απλή ανάγνωση  του κάθε ενδιαφερομένου  των παρακάτω  άρθρων θα βοηθήσει στον σχηματισμό προσωπικής άποψης περί της αγαστής συνεργασίας των δημοσίων παραγόντων…

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2022
Powered by Wisenet