Τα 5+2 προβλήματα που έθεσε η Ένωση Συλλόγων Γονέων Αμαρουσίου στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας
Κοινωνία

Τα 5+2 προβλήματα που έθεσε η Ένωση Συλλόγων Γονέων Αμαρουσίου στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας

Την Πέμπτη 1η Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε, μετά από αίτημα της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Αμαρουσίου, συνάντηση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης, με την πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Ελένη Λέκκα, παρουσία του προέδρου της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής Μιχάλη Παπαδόπουλου.

Όπως αναφέρει η Ένωση Συλλόγων Γονέων Αμαρουσίου, αντικείμενο της συνάντησης ήταν τα πολλά και χρόνια προβλήματα των σχολείων του Δήμου, τόσο σε κτηριακό όσο και σε λειτουργικό επίπεδο.

Ειδικότερα, το Δ.Σ. της Ένωσης αναφέρει:

«Ζητήσαμε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων για τα σχολεία που “η ανέγερσή τους εδώ και χρόνια έχει ωριμάσει” δηλαδήγια το 11ο Δημοτικό & 12ο Νηπιαγωγείο στην περιοχή της Κοκκινιάς, για το 6ο Λύκειο στην περιοχή των Αναβρύτων, για το 8ο Γυμνάσιο & 9ο Λύκειο στην περιοχή της Αγίας Φιλοθέης. Για κανένα απ’ αυτά δεν δόθηκε σαφές χρονοδιάγραμμα, διατυπώθηκε όμως η βούληση να φτιαχτούν.

Επισημάναμε την ανάγκη ανέγερσης σχολείου για την κάλυψη των αναγκών του 5ου Δημοτικού και 13ου Νηπιαγωγείου στην περιοχή του Αγ. Θωμά, καθώς και την έλλειψη σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην περιοχή των Εργατικών Πολυκατοικιών. Προτείναμε την αξιοποίηση του υπό απαλλοτρίωση οικοπέδου έναντι του 6ου Γυμνασίου.

Διατυπώσαμε την ανησυχία μας για την κατάσταση που διαμορφώνεται στο 6ο Γυμνάσιο, μετά την μετατροπή του 1ου Γυμνασίου σε Πειραματικό, με την εισροή περισσότερων μαθητών απ’ αυτούς που το σχολείο μπορεί να υποδεχθεί. Ήδη με την πρώτη χρονιά εφαρμογής του Πειραματικού, έχουν τοποθετηθεί δύο προκατασκευασμένες αίθουσες στον προαύλιο χώρο και έχει καταργηθεί η αίθουσα μουσικής. Ως φυσικό επακόλουθο, αν ο Δήμος δεν μεριμνήσει, τις επόμενες δύο χρονιές, θα καταργηθούν και άλλοι ζωτικοί χώροι του σχολείου. Η Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει όλες τις πιθανές λύσεις και πως σε καμία περίπτωση δεν θα καταργηθεί η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου.

Στην ερώτησή μας αν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός του Δήμου για τη σταδιακή αντικατάσταση των προκατασκευασμένων αιθουσών στις οποίες στεγάζονται σήμερα αρκετά νηπιαγωγεία, είτε εξ ολοκλήρου είτε κάποια τμήματα αυτών (1ο, 18ο, 16ο , 13ο) η απάντηση που πήραμε ήταν ότι θα πρέπει πρώτα να εξετασθεί η αναγκαιότητα την οποία θεωρούμε αυτονόητη, αφού πρόκειται για σχολεία που οριακά καλύπτουν τις ανάγκες της προσχολικής αγωγής.

Αναφερθήκαμε στα ΦΕΚ 1509/2006 & 2532/2016 όπου ορίζουν την ίδρυση Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου, (ΕΝΕΕΓΥΛ) τονίζοντας την αναγκαιότητα υλοποίησής τους, αλλά δυστυχώς διαπιστώσαμε ότι υπάρχει άγνοια ακόμα και για την ύπαρξη των σχετικών Υπουργικών Αποφάσεων.

Ειδική μνεία έγινε στη συνάντηση για:

  • Το χρόνιο πρόβλημα των τραπεζοκόμων στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου οι γονείς αναγκάζονται να βρουν λύσεις έξω από κάθε θεσμικό πλαίσιο. Παρόλο που νομικά δεν άπτεται των αρμοδιοτήτων του Δήμου, ηθικά θα έπρεπε κατά τη γνώμη μας να έχει απασχολήσει τη Δημοτική Αρχή. Προτείναμε την πρόσληψη εργαζομένων από το πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας του ΟΑΕΔ, κάτι που σε όμορους Δήμους έχει εφαρμοστεί με επιτυχία. Πήραμε πάντως τη δέσμευση, πως η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας θα ασκήσει πίεση στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την εξεύρεση λύσης.
  • Την εμφάνιση φαινομένων παραβατικότητας σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου ενημερωθήκαμε ότι η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας σκοπεύει να πραγματοποιήσει συζητήσεις-εκδηλώσεις για την ενημέρωση γονέων και μαθητών. Άποψή μας την οποία και διατυπώσαμε, είναι ότι τα παιδιά μας δεν χρειάζονται διαλέξεις για να εκφράζουν την άρνησή τους για την κοινωνία που τους παραδίδουμε για να ζήσουν, αλλά την συνεχή παρουσία κοινωνικών λειτουργών και ψυχολόγων σε κάθε σχολική μονάδα και κατά τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος. Και αφού το Υπουργείο Παιδείας δεν το κρίνει απαραίτητο, ζητήσαμε την ενίσχυση της ψυχοκοινωνικής υπηρεσίας του Δήμου, ώστε να μπορεί να παίξει ακόμα πιο ουσιαστικό ρόλο στα σχολεία της περιοχή μας.

Κοινή διαπίστωση πάντως ήταν ότι:

  • Ένας Δήμος που έχει όραμα για την παιδεία, για να μπορεί να χειρίζεται τα σύνθετα προβλήματα του συγκεκριμένου χώρου αλλά και ταυτόχρονα να εφαρμόζει το όραμά του, οφείλει να έχει αντιδημαρχία Παιδείας κάτι που προεκλογικά είχαμε ζητήσει από τον σημερνό δήμαρχο και το είχε αντιμετωπίσει θετικά.
  • Οι συναντήσεις της Ένωσης Συλλόγων Γονέων με την πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας πρέπει να γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Ελπίζουμε, η επόμενη συνάντηση να γίνει στο χώρο μας, αφού η κ. Λέκκα δεσμεύτηκε ότι μετά από 8 χρόνια “νομαδικής” λειτουργίας θα φροντίσει για τη στέγασή μας».

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet