Τι κατέθεσε στην ανακρίτρια ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου
Print Friendly, PDF & Email
Κοινωνία

Τι κατέθεσε στην ανακρίτρια ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου

Τον κίνδυνο βύθισης του ταχύπλοου σκάφους του, λόγω ρήγματος από την σύγκρουση με τη λάντζα, επικαλείται στο απολογητικό του υπόμνημα προς την ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος, κατηγορούμενος για το ναυτικό δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς στην Αίγινα. «Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο» υποστηρίζει και γι΄ αυτό τον λόγο θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσε για βοήθεια.

Το «Βήμα» δημοσιεύει ολόκληρο το απολογητικό υπόμνημα στο οποίο μεταξύ άλλων ο κατηγορούμενος επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο όπου είχε αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μίας βάρκας.

«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής» υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, στην απολογία του ο 77χρονος.

Επιπλέον ο 77χρονος αρνείται τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.

Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι:

«Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος ‘πλάναρε’, δηλαδή ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ.

»Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το DUENDE πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Επιπλέον στο απολογητικό του υπόμνημα λέει ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».

Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.

Πηγή: in.gr/ Βασίλης Λαμπρόπουλος, Γιάννα Παπαδάκου

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2022
Powered by Wisenet