Κατά 37,5% αυξημένη η κυκλοφορία στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής μεταξύ πρώτου και δεύτερου απαγορευτικού
Print Friendly, PDF & Email
Κοινωνία

Κατά 37,5% αυξημένη η κυκλοφορία στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής μεταξύ πρώτου και δεύτερου απαγορευτικού

Το απαγορευτικό φαίνεται να επηρέασε σε μικρό βαθμό τον κυκλοφοριακό φόρτο στις οδικές αρτηρίες της Αττικής. Συγκριτικά με τον κυκλοφοριακό φόρτο έναν χρόνο πριν, η μείωση που καταγράφεται ανέρχεται μόλις στο 15,4%.

Τα σχετικά συμπεράσματα (επισυνάπτεται αναλυτική παρουσίαση) προκύπτουν από στατιστικά στοιχεία που έχουν επεξεργαστεί από την επιστημονική ομάδα του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Διαχείρισης Μητροπολιτικών Υποδομών (ΔΙΔΙΜΥ).

Η κυκλοφορία των οχημάτων ήταν κατά πολύ μειωμένη στο πρώτο απαγορευτικό, ενώ συνολικά η μεγαλύτερη μείωση φαίνεται να καταγράφεται σε κεντρικές λεωφόρους, όπως η Πανεπιστημίου η Μεσογείων και η Συγγρού. Συνολικά, οι αρτηρίες με τη μεγαλύτερη επιβάρυνση είναι η Λ. Κηφισού, η Λ. Ποσειδώνος, η Βασιλίσσης Σοφίας και η Κηφισιάς.

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια του 2ου απαγορευτικού η κυκλοφορία καταγράφει αύξηση κατά 37,5% σε σχέση με αυτήν του 1ου απαγορευτικού. Επίσης, σε σχέση με το 2ο απαγορευτικό έχει καταγραφεί ότι σε σύγκριση με το 2019 η κυκλοφορία μειώθηκε μόλις κατά 15,4%. Σε αντίστοιχη σύγκριση για το 1ο απαγορευτικό φαίνεται ότι τον Μάρτιο του 2020 η κυκλοφορία στην Αττική ήταν 49,5% λιγότερη από αυτήν του Μαρτίου του 2019.

Όπως επισημαίνει με δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Αττικής, Γ. Πατούλης, το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο το οποίο μπορεί να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την αποτελεσματικότερη διαχείριση προβλημάτων που παρουσιάζονται στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αττικής. Επιπλέον, σημειώνει ότι οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται μέσω του Κέντρου είναι κρίσιμης σημασίας σε επίπεδο πρόληψης και προστασίας από την πανδημία.

Μάλιστα, όλο αυτό το διάστημα, λόγω των ειδικών απαιτήσεων που προέκυψαν από την πανδημία, το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (ΚΔΚ) της Περιφέρειας Αττικής ανέπτυξε επιπλέον δραστηριότητες με στόχο να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη υλοποίηση μέτρων πρόληψης κατά της COVID19.

«Προτεραιότητά μας είναι η ασφάλεια και η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Το Κέντρο Διαχείρισης και Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο άντλησης έγκυρων στοιχείων και πληροφορίων που αξιοποιούνται από την Περιφέρεια και την Κεντρική Διοίκηση για τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, καθώς και για την έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών σε έκτακτες περιπτώσεις κινδύνων στο οδικό δίκτυο» σημειώνει ο περιφερειάρχης.

Κυκλοφοριακά Στοιχεία

Όπως φαίνεται από την ειδική παρουσίαση, έπειτα από στατιστική ανάλυση κυκλοφοριακών στοιχείων που ελήφθησαν για περιόδους με απαγορευτικό και χωρίς (Μάρτιος και Δεκέμβριος 2019/2020) για 12 βασικές αρτηρίες της Αττικής, παρατηρούμε τα εξής:

  • Η κυκλοφορία κατά τη διάρκεια του 2ου απαγορευτικού φαίνεται να αυξήθηκε κατά 37,5% σε σχέση με αυτήν του 1ου απαγορευτικού. Γεγονός που οφείλεται στη διαφοροποίηση των περιοριστικών μέτρων κατά τη δεύτερη φάση.
  • Στο 2ο απαγορευτικό, όπως έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα, η κυκλοφορία μειώθηκε κατά 15,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Δεκέμβριος 2019) που δεν είχαμε ακόμα το θέμα της πανδημίας.
  • Η αντίστοιχη σύγκριση για το 1ο απαγορευτικό έδειξε ότι τον Μάρτιο του 2020 η κυκλοφορία στην Αττική ήταν 49,5% λιγότερη από αυτήν του Μαρτίου του 2019.

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν και τα ποσοστά μείωσης ή αύξησης της κυκλοφορίας ανάλογα με τη χρονική περίοδο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι:

  • Πανεπιστημίου (77,3% μείωση!), Πατησίων – Αλεξάνδρας (μόλις 3,8%-9,8% μείωση)
  • Μεσογείων – Συγγρού (έως και 59,8% μείωση).

Επίσης από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι τέσσερις πιο επιβαρυμένες κυκλοφοριακά οδικές αρτηρίες είναι η Λ. Κηφισού, η οποία έχει τον μεγαλύτερο ημερήσιο φόρτο, ακολουθεί η Λ. Ποσειδώνος, η Βασιλίσσης Σοφίας και τέλος η Λ. Κηφισιάς.

Το ΚΔΚ λειτουργεί σε 24ωρη βάση και παρακολουθεί με κάμερες την κυκλοφορία στις κεντρικές αρτηρίες, ενώ οι συγκοινωνιολόγοι προχωρούν στην εκπόνηση νέων μελετών για τη βελτίωση των ρυθμίσεων φωτεινής σηματοδότησης σε διάφορους κόμβους με στόχο την επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων σε κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής.

Τα σχετικά στατιστικά στοιχεία έχουν επεξεργαστεί από το ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου με το συντονισμό της αρμόδιας εντεταλμένης συμβούλου Τεχνικών Έργων, Ε. Κοσμίδη, του συμβούλου Μεταφορών Ε. Ματσούκη, του συμβούλου Οδικής Ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής Κ. Λογοθέτη, του προϊστάμενου της διεύθυνσης  Μητροπολιτικών Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής ΠΚαρυώτη και του προϊστάμενου του Κέντρου Διαχείρισης και Μελετών Κυκλοφορίας Α. Κουτσούρη.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2021
Powered by Wisenet