Το θέμα της οδικής ασφάλειας των μοτοσικλετιστών-διανομέων φέρνει στη Βουλή ο Γ. Κουμουτσάκος
Print Friendly, PDF & Email
Βουλευτές Βόρειου Τομέα Αθηνών

Το θέμα της οδικής ασφάλειας των μοτοσικλετιστών-διανομέων φέρνει στη Βουλή ο Γ. Κουμουτσάκος

Η οδική ασφάλεια των μοτοσικλετιστών-διανομέων ήταν το θέμα των ερωτήσεων που κατέθεσε ο βουλευτής Β1 Βόρειου Τομέα της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Κουμουτσάκος προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όπως ενημερώνει το γραφείο Τύπου του βουλευτή.

Ειδικότερα, η πρώτη ερώτηση του κ. Κουμουτσάκου αφορά την πρόθεση να ληφθούν περαιτέρω μέτρα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των μοτοσικλετιστών και ειδικά των διανομέων, πέραν όσων προβλέπει ο Ν.4611/2019. Το δεύτερο ερώτημα ερευνά το ενδεχόμενο να υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη με σκοπό να γίνουν συστηματικότεροι τροχονομικοί έλεγχοι για την εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας.

Το γραφείο Tύπου του βουλευτή αναφέρει σχετικά:

«Δεδομένου ότι τα τροχαία συμβάντα αποτελούν παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας την πρώτη αιτία θανάτου στις ηλικίες 5-29 ετών με περίπου 1,3 εκατ. νεκρούς ετησίως, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO), ο κ. Κουμουτσάκος παρουσιάζει σειρά από στοιχεία που καταδεικνύουν την ανάγκη να υπάρξουν έλεγχοι και περαιτέρω μέτρα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας των μοτοσικλετιστών και ειδικά των διανομέων.

»Δυστυχώς, η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ε.Ε. στους θανάτους από τροχαία ευάλωτων χρηστών του δικτύου, δηλαδή πεζούς, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές. Συγκεκριμένα, οι χρήστες μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων, ενώ αντιπροσωπεύουν το 18% των θανατηφόρων ατυχημάτων στο σύνολο των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην χώρα μας το ποσοστό ανεβαίνει στο 36%. Παράλληλα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η πλειοψηφία (54%) των τροχαίων συμβάντων στην Ελλάδα λαμβάνει χώρα σε οδούς εντός του αστικού ιστού, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη όπου τα περισσότερα γίνονται εκτός κατοικημένων περιοχών, κυρίως σε επαρχιακές οδούς.

»Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι μεγάλο ποσοστό των οδηγών που εμπλέκονται στα τροχαία είναι νέοι που εργάζονται ως διανομείς στις πόλεις καλύπτοντας μικρές αποστάσεις αλλά πολλά δρομολόγια μέσα στη μέρα. Δεδομένου ότι από την έναρξη της πανδημίας παρατηρείται σημαντική αύξηση στον τομέα της παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφορών και διανομής φαγητού, ο κίνδυνος για τους οδηγούς αυξάνεται. Άλλωστε, ο στόλος μοτοσικλετών που κυκλοφορούν στην Ελλάδα είναι ο πέμπτος μεγαλύτερος στην Ευρώπη, απαριθμώντας περισσότερες από 1.500.000 οχήματα».

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2021
Powered by Wisenet