Μαρίνα Σταυράκη-Πατούλη: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολλαπλός και πολυεπίπεδος
Θεσμικοί Φορείς

Μαρίνα Σταυράκη-Πατούλη: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολλαπλός και πολυεπίπεδος

Η πρόεδρος του Ομίλου για την UNESCO Bορείων Προαστίων, δημοτική σύμβουλος Αμαρουσίου και εκπαιδευτικός-φιλόλογος, Μαρίνα Σταυράκη-Πατούλη απευθύνει μήνυμα για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Εκπαιδευτικών (5/10) που έχει καθιερώσει η UNESCO.

«Η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα θέτει στο επίκεντρο τους εκπαιδευτικούς, τις ανάγκες και τα προβλήματά τους, τιμώντας το πολύτιμο έργο τους και τον αγώνα που καταβάλλουν για να οικοδομήσουν ένα καλύτερο μέλλον για τη νέα γενιά», αναφέρει αρχικά η κ. Σταυράκη-Πατούλη και εξηγεί ότι Έλληνες εκπαιδευτικοί, όπως και οι εκπαιδευτικοί όλου του κόσμου, βιώνουν αντίστοιχα προβλήματα και προκλήσεις. «Μέσα από τον συμβολισμό αυτής της Παγκόσμιας Ημέρας καταδεικνύεται ο κεντρικός ρόλος του σχολείου και των εκπαιδευτικών στις σύγχρονες κοινωνίες, η υπέρτατη αξία των γραμμάτων και της διαπαιδαγώγησης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολλαπλός και πολυεπίπεδος, δεν περιορίζεται σε μία στείρα διδακτική εμπειρία, αλλά είναι πολύπλευρα μορφωτικός και διαπλαστικός ανθρώπων και προσωπικοτήτων για αυτό και η εκπαιδευτική προσφορά δύσκολα αποτιμάται» προσθέτει.

Παράλληλα, τονίζει ότι «η σημασία του δασκάλου και ως προσωπική συμπεριφορά και ως επαγγελματική επίδοση δεν υπήρξε ποτέ άλλοτε τόσο κεφαλαιώδης και τόσο πρωταρχική όσο στον καιρό μας. Η υγειονομική κρίση έθεσε την εκπαιδευτική κοινότητα ενώπιον νέων προκλήσεων καλώντας τα μέλη της να ανταποκριθούν στο λειτούργημά τους υπό πρωτόγνωρες συνθήκες που καθιστούσαν την εκπαιδευτική διαδικασία και αλληλεπίδραση με τους μαθητές αμφίδρομα πιο απαιτητική και ομολογουμένως παιδαγωγικά φτωχότερη. Το θεμελιώδες αξίωμα των επιστημών της αγωγής ταυτίζεται με την άμεση παιδαγωγική αλληλεπίδραση».

Η κ. Σταυράκη-Πατούλη, επίσης, υπογραμμίζει: «Η παιδαγωγική επικοινωνία είναι η πεμπτουσία της εκπαιδευτικής προσφοράς και είναι αυτή που ξεδιπλώνει την εμπιστοσύνη, τις δεξιότητες, την ασφάλεια, την αυτοεκτίμηση, την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και όλες τις αξίες που γονιμοποιούν το εκπαιδευτικό έργο και οριοθετούν το πλαίσιο της εκπαιδευτικής προσφοράς. Αυτή η αρχή εξαιτίας της πανδημίας και της εξ αποστάσεως έχει υποβαθμιστεί. Μαζί με τα διαχρονικά προβλήματα που καλείται να διαχειριστεί ο σημερινός Έλληνας εκπαιδευτικός, όπως οι ελλείψεις σε σχολικό εξοπλισμό και προσωπικό, η απουσία ενός σαφούς και σταθερού πλαισίου εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής με μεταρρυθμίσεις επί μεταρρυθμίσεων, η αγωνία των μεταθέσεων σε θέσεις αναπληρωτών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, οι αναλογικά με τις απαιτήσεις του έργου τους δυσανάλογες χαμηλές μισθολογικές απολαβές, σε συνδυασμό με τις συμπεριφορικές δυσλειτουργίες που συχνά αντιμετωπίζουν μέσα στις αίθουσες, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να λειτουργήσουν ως “κυματοθραύστες” των κινδύνων που παραμονεύουν για την ψυχική και σωματική υγεία και ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών».

Όπως σημειώνει η ίδια «είναι πλέον καιρός μέσα και από την πρόκληση της πανδημίας ο ρόλος του εκπαιδευτικού και του σχολείου να επαναπροσδιοριστούν στη βάση ενός παιδαγωγικού πεδίου με αποστολή τη διαμόρφωση υγιών και ολοκληρωμένων ανθρώπων, ικανοποιημένων από τη ζωή και τη σταδιοδρομία τους. Ως Όμιλος για την UNESCO Βορείων Προαστίων, επικουρώντας την παιδαγωγική διαδικασία, μέσα από τα προγράμματα του Κέντρου Δημιουργικής Απασχόλησης του Ομίλου, επενδύουμε σε ολιστική εκπαιδευτική προσέγγιση που συνδυάζει την απόκτηση γνωστικών, κοινωνικών και εκφραστικών δεξιοτήτων, με την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της φαντασίας».

Τέλος, η κ. Σταυράκη-Πατούλη αναφέρει: «Έχοντας εξασφαλίσει τη συνεργασία με κορυφαίους επιστημονικούς εκπαιδευτικούς φορείς, έμπειρους και καταξιωμένους δασκάλους, μέσα από τα προγράμματα του ΚΔΑΠ, προσφέρουμε στα παιδιά μας την ευκαιρία να εκφραστούν, να πειραματιστούν και να αγαπήσουν τη μάθηση. Τους προσφέρουμε το πλαίσιο για να χτίσουν την αυτοπεποίθησή τους, να αναπτύξουν πολύπλευρα την προσωπικότητά τους και να κατακτήσουν το μέλλον. Το δικαίωμα κάθε παιδιού στη γνώση είναι αναφαίρετο και το υπερασπίζουμε συμβάλλοντας στη διάπλαση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων και υπεύθυνων πολιτών. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε το σχολικό περιβάλλον και μέσα από νέες πρωτοβουλίες και συνεργασίες. Εξάλλου οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες και η αντιμετώπιση της καθημερινότητας μέσα από τα μάτια των παιδιών δεν μας επιτρέπει να μην ενεργοποιηθούμε, ως φορείς, ως εκπαιδευτικοί και ως γονείς, ώστε να συνεισφέρουμε και εμείς στην προσπάθεια για ένα καλύτερο μέλλον».

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet