Γιώργος Σ. Ντούσκας: Δήμος και Δημόσια παιδεία
Αυτοδιοικητικές εκλογές

Γιώργος Σ. Ντούσκας: Δήμος και Δημόσια παιδεία

Όπως είναι γνωστό, η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό, περιβαλλόμενο από το Σύνταγμα με τη φροντίδα του Κράτους. Γι’ αυτό το λόγο, το Κράτος έχει εκχωρήσει αρμοδιότητες φροντίδας και λειτουργίας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, μαζί με τους προβλεπόμενους πόρους. Στο πλαίσιο αυτό, πολλά δημόσια σχολεία αντιμετωπίζουν προβλήματα καλής λειτουργίας, με συνέπειες στο μαθησιακό, εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον της Σχολικής κοινότητας.

Κατά καιρούς παρατηρούμε σε σχολικά κτίρια εικόνες εγκατάλειψης. Όταν υπάρξουν  πιέσεις και διαμαρτυρίες, σπεύδει ο Δήμος και, τις περισσότερες φορές, επεμβαίνει με «μπαλώματα», ώστε να περιορίσει τις ζημιές. Παρόλα αυτά, υπάρχει ρητή πρόβλεψη για εκχώρηση κονδυλίων από τον κρατικό προϋπολογισμό στις Περιφέρειες και από εκεί στους Δήμους, με σκοπό αυτά να διατίθενται αποκλειστικά για την Παιδεία.

Ποιος μπορεί, όμως, να μας διαβεβαιώσει ότι, πράγματι, κατανέμονται δίκαια ανά σχολική κοινότητα και δαπανώνται ΟΛΑ για το σκοπό που δίδονται; Οι φορείς του σχολικού περιβάλλοντος γνωρίζουν πολύ καλά τι γίνεται στην πράξη…  

Συγκεκριμένα: επειδή η Πολιτεία διαθέτει τα απαιτούμενα κονδύλια με μεγάλη  φειδώ, ο Δήμος πρέπει να κάνει αυστηρή αξιολόγηση των άμεσων αναγκών, να προτάσσει τα θέματα ασφάλειας των μαθητών, να κάνει συνετή χρήση των κονδυλίων και όχι απευθείας αναθέσεις σε «ημετέρους», να ελέγχει τακτικά, ώστε να συντηρεί έγκαιρα και με μικρές δαπάνες τις σχολικές κτιριακές υποδομές και πάντα να φυλάσσει κονδύλια για έκτακτες ανάγκες.

Λόγω της πολύχρονης εμπειρίας μου, μπορώ να ανασύρω στη μνήμη μου πολλούς διευθυντές σχολείων, οι οποίοι, κάνοντας νοικοκυρεμένη διαχείριση των οικονομικών τους, είχαν στο τέλος του σχολικού έτους και αξιόλογο αποθεματικό στο ταμείο τους!

Τα τελευταία χρόνια, τόσο η εν εξελίξει οικονομική κρίση, όσο και η πανδημία, επιβάρυναν έτι περαιτέρω τον οικογενειακό και κοινωνικό ιστό με ποικιλία προβλημάτων, καθιστώντας εμφανή τα παραπάνω προβλήματα και σε επίπεδο σχολικής μονάδας.

Όμως, οι νέοι μας, που λόγω ηλικίας είναι πιο ευάλωτοι από τις συνέπειες των κρίσεων αυτών, δεν πρέπει να αφεθούν στη μοίρα τους. Το σχολικό περιβάλλον έχει ανάγκη από την αμέριστη συμπαράσταση και φροντίδα των υπηρεσιών του Δήμου. Ας μην αφήσουμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να αντιμετωπίσουν μόνοι τις συνέπειες αυτές, οι οποίες πολλές φορές τους υπερβαίνουν.

Έτσι, αποκλίνουσες συμπεριφορές μαθητών, που συχνά πηγάζουν από το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον, μπορεί να διαφύγουν της προσοχής του εκπαιδευτικού, ο οποίος ίσως και να αδυνατεί να τις αντιμετωπίσει ικανοποιητικά, λόγω ανεπαρκούς εκπαίδευσης.

Επομένως, η συνδρομή ενός παιδοψυχολόγου και ενός κοινωνικού λειτουργού θα βοηθήσει για την επάνοδο της ηρεμίας στο σχολικό και μαθησιακό περιβάλλον. Αυτή η συνδρομή πρέπει να γίνει με μέριμνα του Δήμου, που σήμερα αδυνατεί να καλύψει τη συγκεκριμένη κομβική ανάγκη.

Η παράταξή μας, που πάντα προσεγγίζει  με αγωνία και ευαισθησία τα θέματα της Παιδείας, ακούει τους προβληματισμούς των φορέων της σχολικής κοινότητας και συμβουλεύεται τους ειδικούς, δεσμεύεται να προχωρήσει άμεσα στην παροχή αυτής της τόσο ευαίσθητης υπηρεσίας, έχοντας ως πρόταγμα τη μέριμνα για την ψυχική και συναισθηματική υγεία της νεολαίας.

*Ο Γιώργος Σ. Ντούσκας είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Πεύκης

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet