Πρωτοβουλία Πολιτών: Να μην γίνει η πλατεία Πέρρου υπαίθριος χώρος στάθμευσης
Αυτοδιοικητικές εκλογές

Πρωτοβουλία Πολιτών: Να μην γίνει η πλατεία Πέρρου υπαίθριος χώρος στάθμευσης

Ένα ζήτημα που χρονίζει για την πόλη της Πεύκης, είναι αυτό της πλατείας Πέρρου. Για τους περισσότερους, περίοικους και μη, παρουσιάζει εδώ και χρόνια μια εικόνα, αυτή ενός αδόμητου υπαίθριου χώρου στάθμευσης, διόλου τιμητική για τον Δήμο μας. Σε αυτά τα πλαίσια, τι πιο λογικό από μια ανάπλαση που θα εξωραΐσει την εικόνα της και θα τη μετατρέψει σε πραγματική πλατεία, που θα τη χαίρονται οι δημότες, θα σκεφτεί κάποιος. Τα πράγματα όμως είναι πιο σύνθετα. Μια ματιά στο ιστορικό της υπόθεσης πείθει.

Η ιστορία ξεκινά με την κτήση του χώρου από τον πρώην Δήμο Πεύκης επί δημαρχίας Παύλου Καμάρα. Στόχος του αρχικού σχεδιασμού η δημιουργία πλατείας, συνοδευόμενη από την κατασκευή υπόγειου γκαράζ. Η δημοτική αρχή της περιόδου 2007-2010 ενώ αρχικά ασπάστηκε τη συγκεκριμένη προοπτική, το 2008 μάλιστα, μοίραζε φυλλάδια, διαφημίζοντας το υπόγειο γκαράζ, στη συνέχεια υπαναχώρησε σε ό,τι αφορά τη δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ, αντικαθιστώντας την κατασκευή του από επιφανειακή ανάπλαση του χώρου της πλατείας και «ανάπλαση» της Λεωφ. Ειρήνης η οποία θα περιλάμβανε ιδιωτικές πρασιές, τις οποίες θα πλήρωναν οι περίοικοι της Λεωφόρου -ένα έργο απραγματοποίητο για προφανείς λόγους- επιβάρυνσης των περιοίκων και όχι μόνο. Το συγκεκριμένο «έργο» απένταξε η ίδια η Περιφέρεια Αττικής, κρίνοντας ότι πρέπει να προηγηθεί η κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ.

Από τότε εμφανίστηκαν δημοτικές παρατάξεις με προεκλογική δέσμευση την κατασκευή πλατείας χωρίς υπόγειο γκαράζ. Πρόκειται για μία «εύκολη» επιλογή, καθώς μια γρήγορη αλλαγή εικόνας προς το καλύτερο, εύλογα θα συγκεντρώσει τα θετικά σχόλια των κατοίκων του Δήμου μας. Ταυτόχρονα ωστόσο είναι και μία επιλογή κοντόφθαλμη, που δεν υπηρετεί το συμφέρον των δημοτών ούτε τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό μιας σύγχρονης πόλης.

Γιατί με την έλευση της επέκτασης της γραμμής 4 του μετρό στην Πεύκη και τη Λυκόβρυση σε κάποια χρόνια από σήμερα, είναι επιτακτική ανάγκη να δημιουργηθούν στην Πεύκη υπόγειοι χώροι στάθμευσης. Διαφορετικά, το κέντρο της θα μετατραπεί σε ένα απέραντο υπαίθριο πάρκινγκ, με προφανή επιβάρυνση της ποιότητας ζωής των Πευκιωτών. Γίνεται εύκολα αντιληπτό, ότι μία σοβαρή δημοτική αρχή οφείλει να σχεδιάζει και να προνοεί, λαμβάνοντας υπ’ όψη της τις μελλοντικές εξελίξεις, μακριά από εφήμερα «εύγε» που όμως, στην πράξη, υποθηκεύουν το μέλλον του προαστίου και των κατοίκων του.

Εξάλλου, η οριστική μελέτη, που ακολουθεί την προμελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης της περιόδου 2011-2014, η οποία αφορά το έργο κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Κεντρική Πλατεία Πεύκης (πλατεία Πέρρου), συνολικού προϋπολογισμού 4.564.000 €, βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη αναδόχου μελετητή, ώστε με την παραλαβή της να δημοπρατηθεί το έργο. Η εκπόνηση της οριστικής μελέτης και η κατασκευή του οποίου χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» (πρόσκληση ΑΤ 06 «Αστική Αναζωογόνηση»). Σημειώνεται ότι πρόκειται για δημόσιο έργο (και όχι για ΣΔΙΤ) με μηδενικό κόστος για τον προϋπολογισμό του Δήμου. Και είναι επ’ αυτής της πολύ σημαντικής εξέλιξης που οφείλουν να τοποθετηθούν ξεκάθαρα όλες οι δημοτικές παρατάξεις. Προκρίνουν όλοι την πραγματοποίηση του έργου ή σκοπεύουν να το ματαιώσουν; Η δική μας παράταξη φιλοδοξεί να είναι μία υπεύθυνη δημοτική αρχή που θα προασπίζεται το πραγματικό συμφέρον του Δήμου και των κατοίκων του δίχως να ενδίδει στις «σειρήνες» του ανέξοδου λαϊκισμού και, σε αυτά τα πλαίσια, είναι αταλάντευτη προγραμματική μας δέσμευση η κατασκευή υπόγειου γκαράζ η οποία θα προηγηθεί της δημιουργίας Κεντρικής Πλατείας.

Σίμος Φωκιανός,

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet