Ημερίδα στα Βριλήσσια: Τα 4 βασικά θέματα που ανέδειξε η εκπαιδευτική διαδικασία στα χρόνια της πανδημίας
Κοινωνία

Ημερίδα στα Βριλήσσια: Τα 4 βασικά θέματα που ανέδειξε η εκπαιδευτική διαδικασία στα χρόνια της πανδημίας

Σημαντικά στοιχεία και πολύτιμα συμπεράσματα προέκυψαν από την ημερίδα που πραγματοποιήθηκε με τίτλο «Διαφοροποιήσεις και επαναπροσδιορισμός της διαδικασίας μάθησης στα χρόνια covid» από την αντιδημαρχία Παιδείας & Διά Βίου Μάθησης σε συνεργασία με τα σχολεία όλων των βαθμίδων των Βριλησσίων, την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου στην κατάμεστη από κόσμο αίθουσα στο πάρκο «Μπακογιάννη».

Στην ημερίδα συμμετείχαν συνολικά 11 ομιλητές. Στο πρώτο μέρος της ημερίδας, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου Ε. Παπάνης, ο αντιδήμαρχος Υποδομών & Διαχείρισης Οικονομικών Πόρων Κων/νος Βαφειάδης και η σύμβουλος εκπαίδευσης κα Ν. Τσουμάκη έκαναν την πλήρη αποτύπωση της παρούσας κατάστασης σε οικονομικό, εκπαιδευτικό και ψυχολογικό επίπεδο αντίστοιχα.

Στο δεύτερο μέρος, εκπαιδευτικοί-εκπρόσωποι όλων των βαθμίδων παρουσίασαν στο κοινό τα βιώματά τους από την καθημερινότητά τους και ανέλυσαν τόσο τα θετικά όσο και τα αρνητικά χαρακτηριστικά της covid και meta covid περιόδου και εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα.

Ορισμένα από τα βασικά συμπεράσματα που εξήχθησαν και παρουσιάστηκαν από τον υπεύθυνο Κ. Πολίτη ήταν:

  • Μεγάλες αλλαγές υπήρξαν στις καθημερινές συνήθειες των μαθητών, με περισσότερο stress, άγχος και αρνητικά αποτελέσματα στη συμπεριφορά, την μαθησιακή τους εξέλιξη και την ψυχική τους υγεία. Αυξήθηκε η έκθεσή τους στην ενδοοικογενειακή βία, ενώ παράλληλα αυξήθηκε σημαντικά και ο χρόνος τους μπροστά από μία οθόνη.
  • Η πολύμηνη εφαρμογή αποκλειστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επέτεινε τις αρνητικές επιπτώσεις της κόπωσης και του κοινωνικού αποκλεισμού.
  • Οι εκπαιδευτικοί όχι μόνο δεν έλαβαν την κατάλληλη υποστήριξη, 60% έλαβαν επαγγελματική υποστήριξη και 18% δήλωσαν υψηλή ανάγκη υποστήριξης προκειμένου να ανταποκριθούν στις νέες εκπαιδευτικές συνθήκες και τις ανάγκες που προέκυψαν αλλά συμμετείχαν και οικονομικά για το καθημερινό έργο τους.
  • Η πανδημία έθεσε τον ρόλο της τεχνολογίας στην εκπαίδευση στο προσκήνιο. Ο Δήμος Βριλησσίων με καθημερινή συνεργασία με τη σχολική κοινότητα ανταποκρίθηκε με επιτυχία στη σύνθετη αυτή πρόκληση σε όλα τα επίπεδα: Προστασία της υγείας, αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, προμήθεια τεχνολογικού εξοπλισμού, απολυμάνσεις χρηματοδότηση σχολικών επιτροπών, κ.α.

«Θέληση της δημοτικής μας αρχής είναι η δημιουργία ενός ασφαλούς δικτύου εργασίας, επαφής και επικοινωνίας μεταξύ των εκπαιδευτικών, των γονέων, των μαθητών και του Δήμου μέσα από το οποίο με στοχευμένες δράσεις επιδιώκουμε θετικά αποτελέσματα συμβατά με τη διαρκή αναβάθμιση της σχολικής ζωής των μαθητών», δήλωσε ο δήμαρχος Βριλησσίων Ξένος Μανιατογιάννης.

Η αντιδήμαρχος Παιδείας & Διά Βίου Μάθησης Σοφία Χαντζάρα, η οποία είχε τη συνολική ευθύνη των εργασιών της ημερίδας, αφού ευχαρίστησε θερμά όλους τους συμμετέχοντες, δήλωσε ότι «η εκπαίδευση είναι ένα ανθρώπινο δικαίωμα, δημόσιο αγαθό και δημόσια ευθύνη και γι’ αυτό ήταν χρέος μας να διοργανωθεί αυτή η ημερίδα με τη συμμετοχή όλων των βαθμίδων της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονιών».

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο εκπρόσωπος του υπ. Παιδείας Α. Παπακωνσταντίνου, η αντιπεριφερειάρχης Β. Τομέα κα Λ. Κεφαλογιάννη, ο σύμβουλος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Α. Γιαννίκας, η αντιδήμαρχος Ανθρώπινων Πόρων & Διοικητικών Υπηρεσιών Χ. Μαλακού, ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος & Βιώσιμης Ανάπτυξης Α. Μαυραγάνης, ο πρόεδρος της 2ης Σχολικής Επιτροπής Α. Εγκολφόπουλος, οι δημοτικοί σύμβουλοι κΤ. Δημητρίου, Χ. Γούναρης, Τ. Χρηστάκης, Τ. Μητσοτάκη, και Σ. Μαντινίδου, η πρόεδρος του Κέντρου Φροντίδας Ατόμων με νοητική στέρηση «Εστία» Ε. Προκοπάκη και η υπεύθυνη Στεγών του κέντρου Χ. Νίνη, η υποψήφια βουλευτής Ρ. Ζαρκαδούλα, οι διευθύντριες του 5ου Δημ. κ. Μπάστα, του 1ου Γυμνασίου κ. Σύρμα και του 2ου Λυκείου κα Α. Χαρίση, ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Γονέων Δ. Γκιουρτσίδης, πολλοί εκπαιδευτικοί, μέλη των Δ.Σ. των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των σχολείων, εκπρόσωποι πολιτιστικών και αθλητικών συλλόγων και πλήθος δημοτών.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet