Από το Γκάζι στην Κηφισιά με… ορθοπεταλιές
Φωτογραφία: carandmotor.gr
Κοινωνία

Από το Γκάζι στην Κηφισιά με… ορθοπεταλιές

Επανεκκίνηση για το μεγάλο έργο που αφορά στη σύνδεση των Βορείων Προαστίων με το κέντρο της Αθήνας μέσω ποδηλατοδρόμου, ο οποίος θα είναι ο μεγαλύτερος της πρωτεύουσας.

Ειδικότερα, τη δυνατότητα να μετακινούνται από την Κηφισιά στο Γκάζι (και αντίστροφα) με το ποδήλατό τους θα έχουν οι κάτοικοι και επισκέπτες της Αθήνας μόλις ολοκληρωθεί ο νέος ποδηλατόδρομος που δρομολογεί η Περιφέρεια Αττικής.

Αναφορά στο μεγάλο έργο του Μητροπολιτικού Ποδηλατοδρόμου Γκάζι-Κηφισιά μήκους 17,8 χλμ., που προωθεί τις «πράσινες» μετακινήσεις και αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών, έκανε ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης κατά την έγκριση του Προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2023.

Σχετική μελέτη για τη δημιουργία του συγκεκριμένου ποδηλατοδρόμου είχε ανατεθεί το 2009 από το υπουργείο Περιβάλλοντος στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, αλλά το έργο δεν κατάφερε να μπει στις «ράγες».

Το έργο επανήλθε στο προσκήνιο πριν από περίπου έναν χρόνο όταν προκηρύχθηκε διαγωνισμός από το ΥΠΕΝ, στις 18 Νοεμβρίου του 2021, με στόχο την επικαιροποίηση των παλιών μελετών, που θα θέσουν τις βάσεις για την υλοποίηση του μεγάλου πρότζεκτ.

Ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος στην Αθήνα

Με βάση τις μελέτες, ο Μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά θα έχει μήκος 17,8 χλμ., ξεκινώνοντας από το Θησείο (Πλατεία Ασωμάτων) και καταλήγοντας στον σταθμό ΗΣΑΠ της Κηφισιάς.

Θα διασχίζει συνολικά πέντε Δήμους (Αθηναίων, Νέας Ιωνίας, Ηρακλείου Αττικής, Αμαρουσίου και Κηφισιάς), και θα περνά από κεντρικούς δρόμους όπως η οδός Μελετίου και η Φωκίωνος Νέγρη.

Θα διέρχεται από πολυπληθείς και πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως η Κυψέλη και τα Πατήσια, ενώ θα συναντάται με σταθμούς του ΗΣΑΠ και του Μετρό, προσφέροντας διευκόλυνση σε όσους επιθυμούν να συνδυάσουν τη μετακίνηση των μέσων σταθερής τροχιάς με το ποδήλατο.

Όπως αναγράφεται στη διακήρυξη του έργου, για την επικαιροποίηση του διαθέσιμου υλικού και μελετών για την προώθηση της υλοποίησης του έργου σχετικά με το Μητροπολιτικό Ποδηλατόδρομο – Βόρειο Σκέλος «Γκάζι – Κηφισιά», δύναται να επέλθουν οι ακόλουθες αλλαγές στο οδικό δίκτυο:

  • Κατάργηση παρόδιας στάθμευσης, είτε τμηματικά είτε σε όλη την έκταση του οδικού τμήματος.
  • Αλλαγή της κυκλοφοριακής οργάνωσης (π.χ. μονόδρομος να γίνει πεζόδρομος, αμφίδρομος να γίνει μονόδρομος, να καταργηθεί λωρίδα κυκλοφορίας κ.ά.).
  • Δημιουργία μεικτών δρόμων Ποδηλάτων – Οχημάτων, με προτεραιότητα στα ποδήλατα (cycle street).
  • Τροποποίηση της αρχικής χάραξης του ποδηλατοδρόμου, διεύρυνση των πεζοδρομίων, διεύρυνση των λωρίδων των ποδηλατοδρόμων κ.ά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κατασκευή του ποδηλατόδρομου θα σηματοδοτήσει την ενοποίησή του με τον ποδηλατόδρομο Γκάζι-Φάληρο μήκους 11 χλμ., που έχει ολοκληρωθεί από το τέλος του 2015.

Σημειώνεται, τέλος, ότι η Περιφέρεια Αττικής έχει στην ατζέντα της, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, και τη δημιουργία ενός ακόμα επιβλητικού ποδηλατοδρόμου, ο οποίος αποτελεί τον «πυρήνα» του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα – Αστικός Περίπατος». Ο ποδηλατόδρομος θα έχει μήκος 13,5 χιλιόμετρα και αναμένεται να είναι έτοιμος στα τέλη του 2025, με την Περιφέρεια Αττικής, σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ, να έχει ξεκινήσει τις απαραίτητες ενέργειες υλοποίησής του.

Πηγή: carandmotor.gr

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet