Μ. Ψυχάλης: Στα όρια της προπαγάνδας η χρήση των social media από ορισμένους αιρετούς
Κοινωνία

Μ. Ψυχάλης: Στα όρια της προπαγάνδας η χρήση των social media από ορισμένους αιρετούς

«Στα όρια της προπαγάνδας» φτάνει η χρήση των social media από ορισμένους αιρετούς, όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της παράτξης Δήμος Μπροστά+, Μάριος Ψυχάλης.

«Στον Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης, και όχι μόνο, γινόμαστε αποδέκτες δημόσιων μηνυμάτων και εικόνων στα social media που επιχειρούν να παρουσιάσουν ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο από το οποίο αντικρίζουμε καθημερινά στις γειτονιές μας» τονίζει ο κ. Ψυχάλης στο ακόλουθη ανακοίνωσή του:

Μήπως μας κοροϊδεύουν, μήπως φταίμε;

Την τελευταία δεκαετία έχει αλλάξει ριζικά ο τρόπος της δημόσιας επικοινωνίας και προβολής των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και όχι μόνο. Η είσοδος των social media, όπως το Facebook, στη ζωή μας επέτρεψε στους πολιτικούς να αναπτύξουν νέα εργαλεία επικοινωνίας και προβολής. Όχι πάντα όμως προς όφελος των πολιτών. Πλέον, ορισμένοι αιρετοί χρησιμοποιούν με τέτοιο τρόπο τα social media που φτάνει στα όρια της προπαγάνδας. Η διαφορά της προπαγάνδας από τη μετάδοση ενός μηνύματος είναι ότι σκοπός της πρώτης είναι να αλλάξει δραστικά τις απόψεις των άλλων, αντί απλώς να μεταδώσει ένα γεγονός.

Στον Δήμο μας, και όχι μόνο, γινόμαστε αποδέκτες δημόσιων μηνυμάτων και εικόνων στα social media που επιχειρούν να παρουσιάσουν ένα εντελώς διαφορετικό τοπίο από το οποίο αντικρίζουμε καθημερινά στις γειτονιές μας.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά οι αιρετοί δαπανούν από πόρους του Δήμου δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε συνεργάτες, όπως επικοινωνιολόγοι και δημοσιογράφοι ή image makers, με σκοπό να βελτιώσουν τη δημόσια εικόνα τους και την προώθηση της προβολής τους, αντί να επενδύσουν σε επιστήμονες που θα μπορούσαν να φέρουν υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας στον Δήμο, όπως πολιτικοί μηχανικοί, ηλεκτρολόγοι μηχανικοί ή οικονομολόγοι.  

Φυσικά, όσοι δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στον κλάδο, αλλά και έχουν πείρα, έχουν δείξει ότι λειτουργεί η χρήση της τακτικής Γκαίμπελς, δηλαδή, «πες, πες, κάτι θα μείνει».

Με λίγα λόγια οι έχοντες την εξουσία επιχειρούν να μεταδώσουν μηνύματα που δεν είναι αληθινά, ή μια γενικότερη εικόνα που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, άρα μας κοροϊδεύουν.

Και ποιος φταίει; Οι ίδιοι; Σίγουρα όχι. Στις προηγμένες κοινωνίες που λειτουργεί η κριτική σκέψη, σίγουρα οι πολίτες έχουν την ωριμότητα να ελέγξουν το μήνυμα. Όμως, ο βομβαρδισμός των εικόνων στα social media, έχει μειώσει δραστικά τον χρόνο αντίδρασης και λειτουργίας της κριτικής σκέψης. Εν πάση περιπτώσει, σε μια μικρή τοπική κοινωνία, όπως ο Δήμος μας, εκτιμώ ότι οι πολίτες κατανοούν ποια είναι η πραγματικότητα, διότι ζουν μέσα σε αυτή.

Συνοψίζοντας, ως ενεργοί πολίτες οφείλουμε να ελέγχουμε και να εξετάζουμε τα μηνύματα που γινόμαστε αποδέκτες, ειδικά όταν αυτά έχουν να κάνουν με πολύ σοβαρά θέματα, όπως η ποιότητα της ζωής μας, η γειτονιά μας και ο Δήμος στον οποίο ζούμε και εργαζόμαστε, διότι από εμάς εξαρτάται το επίπεδο των αιρετών που διοικούν τον Δήμο μας.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet