«Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη» στον Πολυχώρο «Δαγκλή 12»
Πολιτισμός

«Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη» στον Πολυχώρο «Δαγκλή 12»

Συνεχίζοντας την προσπάθεια για τακτικές κινηματογραφικές προβολές στον Πολυχώρο «Δαγκλή 12», στην Πεύκη, θα παρουσιαστεί, όπως πάντα με ελεύθερη είσοδο, μια τριλογία με αντιφασιστικό περιεχόμενο. Πρόκειται για τις ταινίες «Roma, citta aperta» του Roberto Rosselini (15/3), την «Grand Illusion» του Jean Renoir (22/3) και τέλος τον «Mr. Klein» του Joseph Losey (29/3).

«Πιστεύουμε», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Διαχειριστική Ομάδα του Πολυχώρου «ότι οι μέρες που ζούμε, τηρουμένων των αναλογιών, παρουσιάζουν ομοιότητες με εκείνες τις σκοτεινές μέρες του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου. Και αν λείπουν τα κανόνια, παραμένει ο απόλυτος αυταρχισμός του ισχυρού, η απόπειρα οικονομικού στραγγαλισμού ολόκληρων κοινωνιών, η κυριαρχία των οικονομικών μεγεθών πάνω στον άνθρωπο. Ακόμα όμως και σε εκείνες τις σκοτεινές μέρες, ανέτειλε σε όλη την Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα, το φωτεινό πνεύμα της αντίστασης, της αλληλεγγύης, του αγώνα για κοινωνική χειραφέτηση. Πιστεύουμε ότι οι συγκεκριμένες κινηματογραφικές μας επιλογές, κινούνται σε αυτό το κλίμα, προσφέροντας προβληματισμό μαζί με την απαραίτητη αισθητική απόλαυση που οφείλει να προσφέρει ο καλός κινηματογράφος, ο κινηματογράφος των δημιουργών».

Την Κυριακή λοιπόν, 15 Μαρτίου, στις 19:30, ως «ταινία των εφτάμισυ» στον Πολυχώρο θα προβληθεί η «Ρώμη, ανοχύρωτη πόλη» (1945) του Ιταλού σκηνοθέτη Ρομπέρτο Ροσελίνι, σε σενάριο του ιδίου, αλλά και των Φεντερίκο Φελίνι (άσημος ακόμη τότε), Σέρτζιο Αμιντέι, Τζόρτζο Μπασάνι.

Ρώμη 1944. Η πόλη είναι κάτω από γερμανική κατοχή και οι πολίτες της βιώνουν τη βάρβαρη συμπεριφορά των Γερμανών. Οι Γερμανοί αναζητούν έναν Ιταλό, τον Τζόρτζιο Μαφρέντι, με την υποψία ότι είναι σε μία ομάδα της Αντίστασης. Εκείνος ζητά βοήθεια από τη μνηστή του Πίνα, η οποία, στην προσπάθεια της να βοηθήσει, ρισκάρει, όχι μόνον τη δική της ζωή, αλλά και του αγέννητου παιδιού της…

Ταινία ορόσημο του «ιταλικού νεορεαλισμού». Η κατακερματισμένη Ρώμη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου τοποθετείται στο επίκεντρο του φιλμικού ενδιαφέροντος, μετά την ανατροπή του Μουσολίνι και την κατάληψη της πόλης από τους Γερμανούς, το 1944. Το φιλμ του Ροσελίνι γυρίστηκε στους δρόμους μιας ρημαγμένης από τον πόλεμο Ρώμης και τους ηθοποιούς πλαισίωναν αληθινά πρόσωπα, πρόσωπα τα οποία είχαν υποφέρει από τη λαίλαπα του πολέμου. Έτσι η μυθοπλασία κι η πραγματικότητα έγιναν ένα, ώστε ο θεατής να μην μπορεί να ξεχωρίσει αν υπάρχει τελικά κάποιος ο οποίος να ερμηνεύει κάποιο ρόλο. Πολύπλοκη στις πολιτικές της διαστάσεις, μια κινηματογραφική σύνθεση εικόνων της κατοχικής καθημερινότητας, της εξαθλίωσης και της κοινωνικής διάλυσης. Με έντονη ρεαλιστική ματιά, αμφισβητώντας αφηγηματικές συμβάσεις, η ταινία αναδεικνύει τη σκοτεινή όψη του φασισμού μέσα από την αληθινά φριχτή μορφή του. Ο Ροσελίνι μέσα απ’την ταινία θίγει θέματα ταμπού τόσο για εκείνη, όσο και για τη σημερινή εποχή, όπως η εξάρτηση από απαγορευμένες ουσίες, η ομοφυλοφιλία κι η πορνεία.

Πρωταγωνιστούν οι Anna Magnani (Άννα Μανιάνι), Aldo Fabrizio (Άλντο Φαμπρίτσι), Marcello Pagliero (Μαρτσέλο Παλιέρο). Η ταινία έλαβε μία υποψηφιότητα για Όσκαρ Σεναρίου.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet