Ενότητα: 10 λόγοι για να απορριφθεί η ΣΜΠΕ του Mall
Ποιότητα Ζωής

Ενότητα: 10 λόγοι για να απορριφθεί η ΣΜΠΕ του Mall

Δέκα βασικούς λόγους για να απορριφθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Ειδικού Χωρικού Σχεδίου για την περιοχή του πρώην Ολυμπιακού Χωριού Τύπου παρουσιάζει η δημοτική παράταξη Ενότητα Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι.

Οι λόγοι που παρουσιάζει είναι οι ακόλουθοι:

  1. Σύμφωνα με το Παράρτημα 1 της ΚΥΑ 170225/6-12-2014 του ΥΠΕΚΑ  θα έπρεπε να καθορισθεί η ζώνη άμεσης επιρροής του ΕΧΣ σε ακτίνα τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου από το Mall.  Να περιλαμβάνει τουλάχιστον και τις Π.Ε  Ψαλίδι-Πέλικα και Εργατικών Κατοικιών, που απέχουν λιγότερο από 100 μέτρα από το αυθαίρετο και παράνομο κτήριο. Αντί για αυτό η ζώνη άμεσης επιρροής περιορίζεται προς βορρά μόνο μέχρι την Αττική Οδό.
  2. Ο μελετητής του φορέα (LAMDA) δεν λαμβάνει υπόψη τους πραγματικούς πολεοδομικούς φόρτους στη Λ. Κηφισίας λόγω μεταφερόμενου συντελεστή δόμησης (Σ.Δ.), αλλά και από μεγάλα εμπορικά κέντρα, ιδιωτικά νοσοκομεία, Golden Hall, Helexpo, Κέντρο Γραπτού Τύπου, υπουργείο Υγείας, υπουργείο Παιδείας, Σταθμό Νερατζιωτίσσης, Αττική Oδό κ.λπ., και μελλοντικούς οικοδομικούς όγκους στην ΑΣΠΑΙΤΕ, Δηλαβέρη κ.λπ. Επιπλέον, δεν έχουν υπολογισθεί οι νέες χρήσεις γης λόγω του Π.Δ του 2012 οι οποίες είναι ακόμα πιο επιβαρυντικές για την υπό κρίση περιοχή. Θα έπρεπε στη ζώνη άμεσης επιρροής να υπολογισθεί το περιβαλλοντικό ισοζύγιο όχι από  τις ιδεατές επιβαρύνσεις, αλλά από τις πραγματικές και από όσες πρόκειται να εγκατασταθούν.
  3. Δεν αποτυπώνονται ορθά οι όγκοι ώστε να κριθεί στο σύνολό της ποια είναι η δόμηση του υπό κρίσιν έργου (Mall) και ποια είναι η περιβαλλοντική επιβάρυνση στις όμορες περιοχές. Δεν έχουν αποτυπωθεί τα τρία υπόγεια του εμπορικού κέντρου (Mall), όπως δεν έχουν αποτυπωθεί και οι πλάγιες αποστάσεις από τα όρια του οικοπέδου, ούτε υφίσταται κάποιο ελεγμένο διάγραμμα κάλυψης από δημόσια αρχή.
  4. Ο μελετητής του φορέα (LAMDA) αφήνοντας εκτός ζώνης επιρροής τις Π.Ε. Ψαλιδίου και Εργατικών Κατοικιών απέχει πλέον από το να κρίνει συνολικά την κυκλοφοριακή επιβάρυνση των ομόρων περιοχών από το σύνολο των επιβαρύνσεων που δρουν αθροιστικά στην περιοχή.
  5. Το ΕΧΣ εκτείνεται σε 202 στρέμματα γης, όμως η περιοχή αυτή δεν έδωσε εισφορά σε γη και χρήμα. Επομένως αν είχε δομηθεί ως αμιγής κατοικία και με συντελεστή 0,8 θα είχε αποδώσει εισφορά σε γη περίπου της τάξεως του 50% της εκτάσεως, ήτοι θα έπρεπε να έχει αποδοθεί έκταση για κοινωφελείς και κοινοχρήστους χώρους περί τα 100 στρέμματα, έκταση που ελλείπει από τους υπολογισμούς του φορέα. Επιπλέον δε στους χώρους που προσμετρώνται είναι οι ιδιωτικοί κοινόχρηστοι χώροι της ΗΛΙΔΑΣ και μέρος του ρέματος του Αγίου Θωμά, που αποτελεί δημόσια έκταση και επομένως δεν μπορεί να αποτελέσει μέρος του ΕΧΣ και να κριθεί ως αδόμητος χώρος.
  6. Δεν έχει προβλεφθεί μελέτη κυκλοφοριακή και περιβαλλοντικού αποτυπώματος θορύβου, που θα αποτυπώνει συνολικά την επιβάρυνση της περιοχής τόσο από την Αττική Οδό και τις χρήσεις των κτηρίων του ΕΧΣ, αλλά ούτε για τον συνολικό θόρυβο που αποτυπώνεται από την επιβάρυνση  από τις λοιπές υπερτοπικές χρήσεις.
  7. Ο συντελεστής δόμησης (Σ.Δ.) στο (Mall) είναι 1,9. Αυτό το μέγεθος θα πρέπει να κριθεί αυτοτελώς, ώστε να καλυφθεί στο διηνεκές το περιβαλλοντικό έλλειμμα που έχει προκαλέσει η ανέγερση του εμπορικού κτηρίου με χρήσεις πολεοδομικού κέντρου. Σχετικά με αυτό θα πρέπει να κριθούν παράμετροι όπως η θέαση των ομόρων περιοχών, ο δομούμενος όγκος, η απόσταση του κτηρίου από την Αττική Οδό, οι χρήσεις γης, η έλλειψη πρασίνου στο Ο.Τ 17 και η φύτευση σε αυτό. Κατά τον ίδιο τρόπο να αποτυπωθεί και το περιβαλλοντικό έλλειμμα από την ανέγερση του κτηρίου πρώην «Αγγελοπούλου».
  8. Ο φορέας του έργου (LAMDA) θέλοντας να εξισορροπήσει το περιβαλλοντικό έλλειμμα που προκάλεσε λαμβάνει περιβαλλοντικό ισοζύγιο από αδόμητους χώρους της ΑΣΠΑΙΤΕ  και ΟΑΚΑ, το ρέμα του Αγίου Θωμά, ως και τον κοινόχρηστο χώρο από την Π.Ε του Αγίου Θωμά, χώρους που αφενός μεν είναι άλλοι δημόσιοι, άλλοι  δημόσιοι με άλλο χαρακτήρα και άλλοι κληροδοτήματα που θα έχουν πλέον άλλες χρήσεις και δεν είναι δυνατόν να συνυπολογισθούν στη μη δομούμενη έκταση της περιοχής που κρίνεται κατά το ΕΧΣ. Επιπλέον είναι παράτυπη η κατ΄ αυτόν τον τρόπο εκπόνηση του ΕΧΣ διότι η έκταση που εξετάζεται στη ΣΜΠΕ δεν είναι ενιαία, διότι διακόπτεται από το ρέμα του Αγίου Θωμά.
  9. Δεν λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις από τη λειτουργία του κτηρίου αυτού (Mall) στον κύκλο εργασιών των επιχειρήσεων του παραδοσιακού κέντρου της πόλης, αλλά και των ομόρων Δήμων.
  10. Οι προτάσεις του φορέα για αποκατάσταση του περιβαλλοντικού ισοζυγίου δεν είναι για όλους τους παραπάνω λόγους αποδεκτές. Δεν ποσοτικοποιείται η περιβαλλοντική επιβάρυνση του ΕΧΣ σε μετρήσιμα μεγέθη κατ΄ αρχάς εντός του ιδίου του ΕΧΣ (Σ.Δ. 1,25 και 1,9 αντίστοιχα, μη απόδοση εισφοράς σε γη) ούτε στη ζώνη άμεσης επιρροής και τέλος σε ολόκληρο τον Δήμο Αμαρουσίου, ώστε, αφού επιβεβαιωθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση στο διηνεκές του έργου, να εξευρεθούν οι αντισταθμίσεις που προβλέπει ο νόμος.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet