Δ. Πολυχρονιάδης: Ταξικές διαφοροποιήσεις στη Δημόσια Εκπαίδευση με είσοδο ιδιωτών χορηγών
Φωτογραφία: Δημήτρης Πολυχρονιάδης/FB
Γνώμες

Δ. Πολυχρονιάδης: Ταξικές διαφοροποιήσεις στη Δημόσια Εκπαίδευση με είσοδο ιδιωτών χορηγών

Ο πανηγυρικός τρόπος, με τον οποίο ο πρωθυπουργός παρουσίασε την σύμβαση για την είσοδο ιδιωτών στη Δημόσια Εκπαίδευση, με την ίδρυση ενός δικτύου προτύπων σχολείων (22 Γυμνασίων και Λυκείων) υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Ωνάση, δεν μπορεί να αποκρύψει τον στόχο της περαιτέρω υποβάθμισης και διάλυσης της Δημόσιας Εκπ/σης και της ταξικής διαφοροποίησης των μαθητών.

Γράφει* ο Δημήτρης Πολυχρονιάδης**

Με άλλοθι την χρηματοδότηση (από 500.000 μέχρι 1.000.000 ευρώ για κάθε σχολείο) δημιουργείται μία άλλη κατηγορία προτύπων σχολείων, στα οποία η εισαγωγή θα γίνεται με εξετάσεις, οι χορηγοί θα μπορούν να παρεμβαίνουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αφού τα σχολεία  θα εποπτεύονται από επιτροπή, η δε δυνατότητα εισαγωγής σ’ αυτά δεν θα περιορίζεται στις συγκεκριμένες περιοχές, που θα λειτουργούν αλλά θα δέχονται μαθητές και από άλλες περιοχές, μετά από εξετάσεις!

Δημιουργείται δηλαδή μία ειδική κατηγορία σχολείων για λίγους κι εκλεκτούς, με καλύτερες υποδομές, ενώ η πλειονότητα των υπολοίπων μαθητών θα εξακολουθεί να διδάσκεται  σε σχολεία πολλές φορές ετοιμόρροπα, χωρίς θέρμανση και γενικότερα χωρίς τις αναγκαίες υποδομές.

Σημαντικότατο θέμα όμως είναι η είσοδος ιδιωτών στη δημόσια εκπαίδευση, με την ιδιότητα των χορηγών, που παρουσιάζονται μάλιστα και ως ευεργέτες!

Είναι γνωστό σε όλους ότι οι διοικήσεις των μεγάλων ιδιωτικών ιδρυμάτων διαχειρίζονται τεράστια ποσά από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα και το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν φοροαπαλλαγές και συνεπώς διαχειρίζονται χρήματα, με τα οποία θα μπορούσε να ενισχυθεί η δημόσια εκπαίδευση και τα σχολεία για όλους  και όχι να παρουσιάζονται μέσω αυτών ως ευεργέτες, επιβάλλοντας έτσι και τις δικές τους αλλά και τις κυβερνητικές επιλογές.

Η ίδρυση καλά στελεχωμένων και εφοδιασμένων Δημόσιων σχολείων για όλους, χωρίς κτιριακά προβλήματα είναι υποχρέωση της πολιτείας.

Λέμε σθεναρά ΟΧΙ στην κατηγοριοποίηση των Δημόσιων Σχολείων και στην είσοδο χορηγών και λογικών ΣΔΙΤ στη λειτουργία της Δημόσιας – Δωρεάν παιδείας. Το να εκδιώξουν,  λόγω των εξετάσεων και του ανταγωνισμού, τα φτωχόπαιδα της γειτονιάς για να πάρουν τη θέση τους τα πλουσιότερα παιδιά της δίπλα γειτονιάς, οδηγεί σε κατεδάφιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Τώρα να πάρουμε όλοι/όλες θέση ενάντια στις καταστροφικές για τη Δημόσια Εκπαίδευση αντιλαϊκές κυβερνητικές πολιτικές.

Καλούμε την Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου να μην αποδεχτούν την μετατροπή κανενός Δημόσιου Σχολείου του Δήμου μας σε «Ωνάσειο» σχολείο οδηγώντας Δημόσια Σχολεία της γειτονιάς σε κλείσιμο. 

Η δημόσια εκπαίδευση για όλους και σε όλες τις βαθμίδες είναι κοινωνικό αγαθό και συνταγματική υποχρέωση της Πολιτείας.

Πρέπει να υπερασπιστούμε όλοι/όλες τη ΔΗΜΟΣΙΑ – ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ χωρίς κατηγοριοποιήσεις και ταξικές διαφοροποιήσεις και αυτό θα κάνουμε πρώτοι εμείς ως ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ μαζί με το εκπαιδευτικό – λαϊκό κίνημα (μαθητές – φοιτητές)  και τα εκπαιδευτικά συνδικάτα (ΔΟΕ – ΟΛΜΕ).

*Διαβάστηκε ως δήλωση κατά την συνεδρίαση του Δ. Σ. Αμαρουσίου της 27ης  Ιανουαρίου 2025 από τον Δημήτριο Α. Πολυχρονιάδη

**Αιρετός & ανακλητός δημοτικός σύμβουλος Αμαρουσίου, εκλεγμένος με την παράταξη Συμμαχία για την Ανατροπή στο Μαρούσι

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2025
Powered by Wisenet