ΕΝΟΤΗΤΑ: “Γιατί ψηφίσαμε ΟΧΙ για τον ΟΕΥ του ΟΚΟΙΠΑΔΑ”
Πολιτική

ΕΝΟΤΗΤΑ: “Γιατί ψηφίσαμε ΟΧΙ για τον ΟΕΥ του ΟΚΟΙΠΑΔΑ”

Τους λόγους για τους οποίους καταψήφισε την έγκριση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΟΕΥ) του Οργανισμού Κοινωνικής Πολιτικής & Αλληλεγγύης του Δήμου Αμαρουσίου (ΟΚΟΙΠΑΔΑ) αναλύει, στην ανακοίνωση που ακολουθεί, η δημοτική παράταξη ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ για το Μαρούσι.

Η δημοτική παράταξη ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ & ΕΡΓΟ για το Μαρούσι στην ψηφοφορία για την έγκριση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Νομικού Προσώπου Οργανισμός Κοινωνικής Πολιτικής και Αλληλεγγύης του Δήμου Αμαρουσίου (ΟΚΟΙΠΑΔΑ), του νομικού προσώπου δηλαδή που έχει την ευθύνη των παιδικών σταθμών, των ΚΑΠΗ και της συνολικής κοινωνικής πολιτικής του Δήμου, ψήφισε αρνητικά.

Αρχικά οφείλουμε να επαναλάβουμε την πάγια θέση μας ότι η δημιουργία Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας είναι απαραίτητη και πολύ χρήσιμη. Η κωλυσιεργία στη δημιουργία του εγκαίρως (πέρασαν πάνω από δύο χρόνια από την αρχική απόφαση για τη δημιουργία του), βαρύνει αποκλειστικά τη διοίκηση του Δήμου και καθόλου τους εργαζόμενους του ΟΚΟΙΠΑΔΑ, που υπερέβαλαν εαυτούς και παρήγαγαν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Η χρονική καθυστέρηση στη δημιουργία του προκάλεσε την απώλεια αρκετών ευρωπαϊκών προγραμμάτων που θα μπορούσε να συμμετάσχει ο ΟΚΟΙΠΑΔΑ και των αντίστοιχων ωφελημάτων για τους πολίτες.

Διαρκής επιδίωξη της παράταξης ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ & ΕΡΓΟ για το Μαρούσι ήταν η δημιουργία ενός Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας που:

α) να διασφαλίζει τα πλήρη δικαιώματα των εργαζομένων,

β) να εξασφαλίζει οργανικές θέσεις (δηλαδή μόνιμες που να διατηρούνται και όταν ακόμα θα αποχωρήσουν ή θα συνταξιοδοτηθούν οι σημερινοί υπάλληλοι),

γ) να προάγει την αξιοκρατία, τη διαφάνεια και τη χρηστή διαχείριση των οικονομικών του Νομικού Προσώπου,

δ) να έχει όραμα για τη μελλοντική λειτουργία του Νομικού Προσώπου.

Σε αυτή την κατεύθυνση καταθέσαμε προτάσεις, μέρος των οποίων έγιναν δεκτές, κυρίως για τη μελλοντική ανάπτυξη του Νομικού Προσώπου (π.χ. Παιδικοί σταθμοί σε Παράδεισο και Ν. Λέσβο, υπηρεσία Τράπεζας Χρόνου κ.λπ.).

Με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας που παρουσίασε η διοίκηση του Δήμου, κατά την άποψή μας, δεν εξασφαλίστηκαν τα περισσότερα από τα παραπάνω.

Α. Οι οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού είναι μόλις 20, από τις οποίες κενές είναι οι 13. Οι προσωποπαγείς θέσεις του προσωπικού ανέρχονται σε 84, που σημαίνει πως με την αποχώρηση ή συνταξιοδότησή τους, η θέση αυτομάτως καταργείται.

Σύμφωνα με τον νόμο οι οργανικές θέσεις προσδιορίζονται ανάλογα με τα έσοδα των δύο τελευταίων χρόνων του Νομικού Προσώπου, ώστε να εξασφαλίζεται η βιωσιμότητά του.

Η παράταξή μας είχε έγκαιρα προειδοποιήσει και είχε προτείνει στη διοίκηση να αυξήσει τη χρηματοδότηση του Νομικού Προσώπου τα δύο τελευταία χρόνια, τα χρόνια δηλαδή που προετοιμαζόταν ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας.

Με αυτό τον τρόπο, με σύννομη διαδικασία, θα μπορούσε ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας να προβλέπει πολύ περισσότερες οργανικές θέσεις και σε βάθος χρόνου, με ανάλογη πολιτική οικονομικής ενίσχυσης του νομικού προσώπου από τον Δήμο, να αυξάνονταν οι οργανικές θέσεις και να διασφαλιστεί η ομαλή και διαρκής λειτουργία του Νομικού Προσώπου.

Δεν εισακουστήκαμε, με αποτέλεσμα τη δημιουργία εξαιρετικά λίγων οργανικών θέσεων και τον ορατό κίνδυνο της λειτουργικής αδυναμίας του νομικού προσώπου ή της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών του. 

Β. Ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας προβλέπει ένα αυτοτελές γραφείο του προέδρου του Νομικού Προσώπου με αυξημένες αρμοδιότητες, μεταξύ άλλων:

1. «Σχεδιάζει και εισηγείται την επικοινωνιακή πολιτική του Νομικού Προσώπου».

2.  «Σχεδιάζει, εισηγείται και εφαρμόζει προγράμματα προβολής του έργου και των υπηρεσιών που παρέχει το Νομικό Πρόσωπο» και «επιμελείται των ενημερωτικών εκδόσεών του».

3. «Διαχειρίζεται τις σχέσεις του Νομικού Προσώπου με τον ηλεκτρονικό και έντυπο Τύπο και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και επιμελείται των δημοσιευμάτων και των δελτίων Τύπου».

4. «Διεξάγει κάθε υπηρεσία που αναθέτει ο πρόεδρος στο γραφείο αυτό και η οποία δεν ανήκει στην αρμοδιότητα των άλλων υπηρεσιών του Νομικού Προσώπου.»

Η εμπειρία από τη λειτουργία παρόμοιων γραφείων μάς έχει δείξει πως ουσιαστικά λειτουργούν υπεράνω των υπηρεσιακών παραγόντων και διαδικασιών και αποτελούν το κέντρο λήψης των αποφάσεων. Αυτή η λειτουργία δίνει υπερεξουσίες στο «γραφείο του προέδρου», καταργεί κατά το δοκούν τις διαφανείς και υπηρεσιακές διαδικασίες, περιορίζει τα δικαιώματα των εργαζομένων, υποβαθμίζει την αξιοκρατική λειτουργία και ανάλογα και με το ήθος του προέδρου, μπορεί να οδηγήσει σε σπατάλες και προνομιακές οικονομικές συναλλαγές.

Η παρακάτω παράγραφος που αναγράφεται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας και αφορά στο γραφείο του προέδρου είναι χαρακτηριστική και δικαιώνει τις ανησυχίες μας, με δεδομένη την έως σήμερα λειτουργία του επικοινωνιακού επιτελείου της διοίκησης: «Συνεργάζεται κατά τις ανωτέρω δραστηριότητες με την αρμόδια για την Επικοινωνία υπηρεσία του Δήμου».

Η επιδίωξη της διοίκησης είναι σαφής. Θέλει να ελέγξει και θεσμικά, μέσω του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, το Νομικό Πρόσωπο, όπως το χρησιμοποίησε χωρίς ντροπή προεκλογικά.

Είναι φανερό πως μετά από τα παραπάνω η παράταξη ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ & ΕΡΓΟ για το Μαρούσι δεν θα μπορούσε να υπερψηφίσει έναν Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας που θεσμοθετεί την αδιαφάνεια, παρακάμπτει τις υπηρεσίες και δεν προστατεύει πλήρως τους εργαζόμενους και τη μελλοντική λειτουργία του Νομικού Προσώπου.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet