Ένωση Γονέων Παπάγου – Χολαργού: Ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλους στη μετά… Covid εποχή
Κοινωνία

Ένωση Γονέων Παπάγου – Χολαργού: Ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία για όλους στη μετά… Covid εποχή

Για την υποχρεωτική και καθολική λειτουργία των σχολείων τοποθετείται το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Παπάγου – Χολαργού.

Στη σχετική ανακοίνωσή του τονίζει την αναγκαιότητα η εκπαιδευτική διαδικασία να συνεχιστεί ισότιμα για όλους.

Ειδικότερα, η Ένωση αναφέρει:

Κλείνει σχεδόν ένας μήνας από την επαναλειτουργία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας και είμαστε λίγο πριν την επαναλειτουργία και των σχολείων της Πρωτοβάθμιας.

Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της επαναλειτουργίας των σχολείων είναι το ιδιόμορφο καθεστώς που δημιουργείται και αφορά στην προαιρετική συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών στη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία (μέσω της δυνατότητας μη φυσικής παρουσίας μαθητών με δήλωση του γονέα ή/και κηδεμόνα). 

Στο διάστημα λειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων έγινε φανερό ότι η πρακτική αυτή δημιουργεί πάνω από μία ταχύτητες στην εκπαιδευτική διαδικασία – παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο, παιδιά που μένουν σπίτι, καθηγητές που πηγαίνουν στο σχολείο, καθηγητές που μένουν σπίτι, παιδιά και καθηγητές που μένουν σπίτι αλλά δεν έχουν τα μέσα για να παρακολουθήσουν και να διδάξουν (κατά περίπτωση) την προγραμματισμένη ύλη -και όλα αυτά ενώ το θέμα της εξαποστάσεως εκπαίδευσης (γι’ αυτούς που μένουν σπίτι) δεν έχει λυθεί ξεκάθαρα, μιας και δεν υπάρχει συγκεκριμένο και υποχρεωτικό πλαίσιο και πρόγραμμα (ενώ φυσικά εξακολουθούν να μην καλύπτονται στο 100% οι ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό με ευθύνη του υπουργείου).

Επειδή οι ειδικοί εξακολουθούν να προειδοποιούν ότι ο κίνδυνος λόγω της  COVID-19 δεν έχει περάσει και το πιθανότερο είναι ότι θα αναγκαστούμε να τον αντιμετωπίσουμε εκ νέου από Σεπτέμβριο (αν όχι νωρίτερα), θεωρούμε ότι είναι απολύτως αναγκαίο να γίνει ένας προσεχτικός σχεδιασμός σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση και τη λειτουργία των σχολείων όλων των βαθμίδων, με απαραίτητες προϋποθέσεις την καθολικότητα και την υποχρεωτικότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, δηλώνουμε ότι, ακούγοντας πάντα τους ειδικούς, θεωρούμε ότι τα σχολεία έκλεισαν για όλους γιατί υπήρχε κίνδυνος και με την ίδια λογική τα σχολεία πρέπει να ανοίξουν για όλους όταν ο κίνδυνος είναι σε ύφεση, πάντα με αυξημένες προφυλάξεις που προτείνουν οι ειδικοί και αποκλειστική εξασφάλισή τους από την Πολιτεία. Στο μεταξύ διάστημα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να συμβάλλει στη διατήρηση της επαφής των μαθητών με το σχολείο (ομολογουμένως μέχρι ενός σημείου σε σχέση με τη ζωντανή διδασκαλία), αφού πρώτα δημιουργηθεί ένα οργανωμένο πλαίσιο υποχρεωτικότητας της συμμετοχής σε αυτή (για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς), κάτι που προϋποθέτει την ύπαρξη προγράμματος και την διάθεση του απαραίτητου εξοπλισμού και εκπαίδευσης χειρισμού του σε όλους όσοι το έχουν ανάγκη για την συμμετοχή τους.

Ταυτόχρονα, για όλα τα παιδιά χρειάζεται να ληφθούν όλα τα αναγκαία παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά μέτρα για την ομαλή μετάβασή τους στην εκπαιδευτική μορφωτική διαδικασία με ό,τι αυτό συνεπάγεται (π.χ. ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών με αναγκαίους ειδικούς κ.λπ.).

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet