Ερώτηση ΚΚΕ στη Βουλή για εξασφάλιση αραίωσης και μη συγχώνευση τμημάτων των 2ου-3ου Δημοτικών Σχολείων Χολαργού
Κοινωνία

Ερώτηση ΚΚΕ στη Βουλή για εξασφάλιση αραίωσης και μη συγχώνευση τμημάτων των 2ου-3ου Δημοτικών Σχολείων Χολαργού

Ερώτηση με θέμα την εξασφάλιση της αραίωσης και της μη συγχώνευσης των τμημάτων του 2ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού κατέθεσε προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων στη Βουλή το ΚΚΕ, όπως ενημερώνει η Λαϊκή Συσπείρωση Παπάγου-Χολαργού.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το κείμενο της Ερώτησης, που υπογράφουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης και Διαμάντω Μανωλάκου, έχει ως εξής:

Με την έναρξη των εγγραφών στα δημοτικά σχολεία για τη σχολική χρονιά 2021-2022, ανακοινώθηκε η λειτουργία του 6ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού, το οποίο επανιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2020, έπειτα από τις επίμονες διεκδικήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, για δημιουργία νέων σχολείων στον Δήμο Παπάγου-Χολαργού.

Υπενθυμίζουμε ότι το 6ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού είχε συγχωνευτεί με το 1ο Δημοτικό το 2014 με απόφαση της τότε κυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ.

Η ίδρυση και λειτουργία ενός επιπλέον σχολείου μπορεί να συμβάλει στην αποσυμφόρηση των σχολείων και τη δημιουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, ώστε να δοθεί μία «ανάσα» στα σχολεία του Δήμου, ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία, τα οποία στην πλειοψηφία τους στεγάζονται σε κτήρια κατασκευασμένα προ δεκαετιών και με προδιαγραφές φοίτησης μικρότερου αριθμού μαθητών από τον σημερινό.

Ωστόσο, παρά τη δυνατότητα αυτήν, το 2ο και 3ο Δημοτικό Χολαργού, από τα οποία θα μετακινηθούν μαθητές στο νεοϊδρυθέν σχολείο, απειλούνται με συγχωνεύσεις τμημάτων, όπως καταγγέλλουν οι γονείς από τις έως τώρα απαντήσεις που έχουν λάβει από τη διεύθυνση Π.Ε. Β’ Αθήνας.

Σύμφωνα με τις αναφορές του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού, η διεύθυνση Π.Ε. Β’ Αθήνας του ΥΠΑΙΘ σχεδιάζει τη λειτουργία τμημάτων με τον ανώτατο αριθμό μαθητών (25) που ορίζει ο νόμος λόγω κόστους, ενώ υπάρχουν οι προϋποθέσεις (μαθητές, εκπαιδευτικοί, αίθουσες) οι τάξεις να λειτουργήσουν με μικρότερο αριθμό, εφόσον δεν συγχωνευτούν, κάτι που είναι και παιδαγωγικά αναγκαίο για την αντιμετώπιση των πολύπλευρων επιπτώσεων στους μαθητές από την παρατεταμένη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων.

Έτσι, τη στιγμή που, λόγω της πανδημίας, πρέπει να υπάρξει αραίωση των τμημάτων όλων των τάξεων και βαθμίδων και παρόλο που υπάρχουν οι προϋποθέσεις γι’ αυτό, όπως αποδεικνύεται και από την περίπτωση του 2ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού, οι προθέσεις του υπουργείου είναι να συνεχίσει να στοιβάζει τους μαθητές σε πολυπληθή τμήματα, υπολογίζοντας τους δασκάλους και τους μαθητές ως κόστος.

Παρόμοια ήταν η αντιμετώπιση της διεύθυνσης Δ.Ε. Β’ Αθήνας στην περίπτωση του 2ου Γυμνασίου Χολαργού τον περασμένο Σεπτέμβριο, που ενώ υπήρχαν οι αίθουσες και οι εκπαιδευτικοί, για να λειτουργήσει η Α’ Γυμνασίου με περισσότερα τμήματα, απέσπασε εκπαιδευτικούς από το σχολείο για να καλύψει αλλού κενά, με αποτέλεσμα τα τμήματα για ένα διάστημα να λειτουργούν με 27 μαθητές.

Ερωτάται η κ. υπουργός, τι μέτρα θα λάβει ώστε:

  • Να μην πραγματοποιηθεί καμία συγχώνευση τμημάτων στο 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού, καθώς και καμία μετακίνηση εκπαιδευτικού από τα σχολεία.
  • Να αξιοποιηθούν όλες οι δυνατότητες που υπάρχουν, ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία με αραίωση τμημάτων.
  • Να εξασφαλιστεί έγκαιρα η πλήρης στελέχωση του 6ου Δημοτικού Σχολείου Χολαργού με εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, καθώς και οι υλικοτεχνικές παρεμβάσεις, ώστε να λειτουργήσει με ασφάλεια με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και την ενίσχυση των μαθητών από τις τεράστιες ελλείψεις που έχουν δημιουργηθεί.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet