Κ. Αποστολίδης: Η διοίκηση Κεχαγιά είτε αδιαφορεί, είτε βολεύεται με τη λαϊκή αγορά Ν. Πεντέλης στην 25ης Μαρτίου
Κοινωνία

Κ. Αποστολίδης: Η διοίκηση Κεχαγιά είτε αδιαφορεί, είτε βολεύεται με τη λαϊκή αγορά Ν. Πεντέλης στην 25ης Μαρτίου

Ο Κώστας Αποστολίδης, μέλος της δημοτικής παρατάξης Πεντέλη-Πόλη Πρότυπο, τονίζει ότι η λαϊκή αγορά της Ν. Πεντέλης επί της 25ης Μαρτίου έχει σειρά από ελλείψεις και τονίζει ότι η διοίκηση της κ. Δήμητρας Κεχαγιά «είτε αδιαφορεί, είτε βολεύεται στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί».

Ο κ. Αποστολίδης τονίζει σχετικά:

«Έχει περάσει καιρός από την πρώτη λειτουργία της λαϊκής αγοράς της Ν. Πεντέλης επί της 25ης Μαρτίου τον Δεκέμβριο του 2020. Ακόμη και αν υπήρχαν οι καλύτερες προθέσεις για τη βελτίωση της ζωής των κατοίκων της κοινότητας στη Νέα Πεντέλη διαπιστώνουμε ακόμη και σήμερα σειρά από ελλείψεις στην εφαρμογή της απόφασης εκείνης. Παραλείψεις ή δυσλειτουργίες που οφείλονται είτε σε αδιαφορία της διοίκησης της κ. Κεχαγιά, είτε σε αδράνεια και βόλεμα στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί και η οποία δυστυχώς δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στον αρχικό σχεδιασμό.

»Με δεδομένη, δε, την απόφαση της Περιφέρειας Αττικής (9/4/2021)για μόνιμη λειτουργία της λαϊκής αγοράς της Ν. Πεντέλης στη θέση που λειτουργεί σήμερα, έχει μια ιδιαίτερη σημασία η διαβεβαίωση τότε της Άντας Μπούσουλα, αντιδημάρχου Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος η οποία έλεγε ότι “θα διαφυλάξουμε την τήρηση των κανονισμών και θα εξασφαλίσουμε τις κατάλληλες υποδομές και τον εξοπλισμό για την ποιοτική αναβάθμιση της υπαίθριας λειτουργίας”.

»Σύμφωνα με τις αρχικές δεσμεύσεις πάντως φαίνεται ότι:

  • Έπρεπε να διασφαλίζεται η τοποθέτηση των πάγκων από τη μία πλευρά του δρόμου ώστε να υπάρχει διάδρομος ασφαλείας 3,5 μέτρων για κίνηση οχημάτων Δ.Χ. (ασθενοφόρα, απορριμματοφόρα,πυροσβεστικά οχήματα, κ.λπ.). Σήμερα οι πάγκοι τοποθετούνται και από τις δύο πλευρές με μικρές έως ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ τους.
  • Έπρεπε να διασφαλίζεται η ανεμπόδιστη πρόσβαση σε εισόδους κατοικιών και εισόδους γκαράζ. Σήμερα οι πάγκοι τοποθετούνται και μπροστά ή και ακριβώς δίπλα σε εισόδους, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μετακινηθεί κανένα όχημα όσο διαρκεί η λαϊκή.
  • Για κάθε αγορά είναι απαραίτητη η έκδοση κανονισμού λειτουργίας από τον αρμόδιο φορέα ( Ν.4497/2017, άρθρο 26, παρ. 3). Έχει εκδοθεί αυτός ο κανονισμός; Δημοσιεύτηκε κάπου και αν ναι, τι προβλέπει για τις υποχρεώσεις των εμπόρων; Ποιες ώρες μπορεί και πρέπει να λειτουργεί η αγορά; Γιατί σήμερα η λειτουργία της παρατείνεται μέχρι αργά στις απογευματινές ώρες.
  • Έπρεπε να διασφαλίζεται από τον Δήμο η αποτελεσματική αποκατάσταση της καθαριότητας και της υγιεινής στην περιοχή με συλλογή των απορριμμάτων και πλύσιμο του δρόμου. Σήμερα οι προβληματικές συνθήκες υγιεινής, η τυπική τοποθέτηση των χημικών τουαλετών στην άκρη της λαϊκής χωρίς μέριμνα ώστε να είναι επισκέψιμες και η κακοσμία που επιμένει μετά τον καθαρισμό της περιοχής, δημιουργούν μια κατάσταση που δεν αξίζει στην πόλη και τουςκατοίκους της. Διότι κατ’ αρχάς ισχυρίστηκαν, ανακριβώς, ότι υπάρχει δίκτυο ομβρίων. Κατά δεύτερον θα μπορούσαν να κάνουν το αυτονόητο. Δηλαδή ένα φρεάτιο επί τόπου με σύνδεση στο δίκτυο ακαθάρτων που θα υποδέχεται υποχρεωτικά τα ψαρόνερα και τα ακάθαρτα υγρά που τώρα χύνονται στο οδόστρωμα. Ως αποτέλεσμα σήμερα όλα τα υγρά μεταφέρονται 250 μέτρα και χύνονται στα φρεάτια ομβρίων της γέφυρας του ΝΙΕΝ και ρυπαίνουν την ευρύτερη περιοχή μέσω του ρέματος.
  • Το κύριο επιχείρημα της διοίκησης για τη μεταφορά της λαϊκής αγοράς δηλαδή “την ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου στον ιστό της πόλης, κ.λπ.”, όσοι κυκλοφορούν από και προς Νέα Πεντέλη μέσω Μελισσίων όταν λειτουργεί σήμερα η λαϊκή αγορά αλλά και όσοι ψάχνουν για θέση πάρκινγκ στους δρόμους γύρω από την κεντρική πλατεία της Νέας Πεντέλης, το γνωρίζουν καλά.

»Επισημαίνουμε ότι το να αποφασίσει μία πόλη για τη βέλτιστη τοποθεσία για μια λαϊκή αγορά είναι ζήτημα που απαιτεί εμπεριστατωμένη μελέτη, διαβούλευση με τους κατοίκους και επιμερισμό των βαρών. Δεκαπέντε μήνες μετά τη συγκεκριμένη απόφαση από τη συνδιοίκηση τότε Κεχαγιά- Παλαιοδήμου και δέκα μήνες μετά την εφαρμογή της έχει βγάλει η νυν διοίκηση κάποια συμπεράσματα (την ορθολογική λειτουργία των εμπόρων, την περιβαλλοντική επιβάρυνση, τον κυκλοφοριακό φόρτο κ.λπ.); Σκέφτεται να πάρει μέτρα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ή ίδια έχει δημιουργήσει και ποια;».

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet