Περιβαλλοντικός Σύλλογος «Η Πεντέλη μας» για ΣΜΑ: Αντί εξάλειψης της παρανομίας ο Δήμος τη νομιμοποιεί
Κοινωνία

Περιβαλλοντικός Σύλλογος «Η Πεντέλη μας» για ΣΜΑ: Αντί εξάλειψης της παρανομίας ο Δήμος τη νομιμοποιεί

Με το άρθρο 142 του Ν. 4759/2020 εγκρίθηκε θέση ΣΜΑ του Δήμου Πεντέλης, σε επαφή με το Νεκροταφείο Μελισσίων, σε περιοχή που ανήκει στη ζώνη Α’ προστασίας του Πεντελικού Όρους, όπου προβλέπονται χρήσεις αθλητισμού και αναψυχής, όπως αναφέρει ο Περιβαλλοντικός Σύλλογος Δήμου Πεντέλης «Η Πεντέλη μας».

Ειδικότερα, ο Σύλλογος σημειώνει στη σχετική ανακοίνωση:

Πρόκειται για ανορθόδοξο τρόπο χωροθέτησης δραστηριότητας (με θεσμοθέτηση) σε αντίθεση με την προβλεπόμενη, από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (Ν.4014/2011), διαδικασία αδειοδότησης δραστηριοτήτων και με πρόσχημα ότι εκεί ήδη λειτουργεί  ΣΜΑ, παρά του ότι η όποια λειτουργία δεν περιλάμβανε σύμμεικτα απορρίμματα.

Είναι πρoφανές ότι  η επιλογή της χωροθέτησης με θεσμοθέτηση, οφείλεται στο γεγονός ότι η ρύθμιση παραβιάζει εγκεκριμένες από δεκαετίες απαγορευτικές για την συγκεκριμένη δραστηριότητα περιβαλλοντικές δεσμεύσεις, όπως το Π.Δ. περί προστασίας του Πεντελικού (ΦΕΚ 755Δ/1988), το Π.Δ. περί προστασίας της Ρεματιάς (ΦΕΚ 659Δ/1995) και το χαρακτηρισμό της περιοχής, σύμφωνα  με τον δασικό χάρτη, ως αναδασωτέας.

Πρόκειται δηλαδή για συνειδητή επιλογή με σαφές αντιπεριβαλλοντικό περιεχόμενο, η υλοποίηση της οποίας θα αποτελέσει, χωρίς αμφιβολία, κακό προηγούμενο που θα βρει μιμητές και σε άλλους, περί το Πεντελικό, Δήμους, με επιπλέον το επιχείρημα της ίσης μεταχείρισης και αξιώσεις για μεταφορά οχλουσών χρήσεων στην ζώνη Α’ και τελικό αποτέλεσμα την ολική καταστροφή του.

Το υπουργείο Περιβάλλοντος, μετά την πρόσφατη ξενάγηση του υπουργού στο βουνό από τη δημοτική αρχή, αντί να αναλάβει πρωτοβουλία για την αποκατάσταση του λεηλατημένου και ανασκαμμένου βουνού, η σεληνιακή όψη του οποίου φορτίζει αρνητικά την οπτική του Αττικού τοπίου, με τη συγκεκριμένη ενέργειά του, καταπατώντας βάναυσα όλες τις προστατευτικές διατάξεις, επιτίθεται κυριολεκτικά σε ό,τι έχει απομείνει όρθιο.

Ως αιτιολογία για την αντιπεριβαλλοντική αυτήν ενέργεια προβάλλεται από την δημοτική αρχή, η αναγκαιότητα της νομιμοποίησης, της μέχρι σήμερα παράνομης λειτουργίας του χώρου ως σταθμού μεταφόρτωσης φυτοκλαδεμάτων και ογκωδών αντικειμμένων, αποκρύπτοντας ότι με τη νέα ρύμθμιση θα μεταφορτώνονται στον ίδιο χώρο πλέον και τα σύμμεικτα απορρίμματα με χειροτεύρευση της υφιστάμενης κατάστασης.

Αντί της εξάλειψης της ομολογημένης παρανομίας, ο Δήμος προχωρά σε νομιμοποίησή της, με περαιτέρω επιδείνωση του αρνητικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος αυτής.

Οι δε αναφορές της ρύθμισης στο κεφάλαιο 2, με τίτλο «Τεχνικές προδιαγραφές μεταφόρτωσης στερεών αποβλήτων», του παραρτήματος Ι του άρθρου 3 της ΚΥΑ  114218/1997 (ΦΕΚ 1016) και στο άρθρου 21 του Ν. 4067/2012 (Προσωρινές κατασκευές), με τις οποίες ο νομοθέτης προσπαθεί να μας καθησυχάσει για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ΣΜΑ, είναι απολύτως προσχηματική, διότι οι προβλεπόμενες στην ΚΥΑ ανισοσταθμικές κατασκευές είναι αδύνατο να υλοποιθούν με τις προσωρινές κατασκευές του άρ. 21.

Αν και η ρύθμιση αποτέλεσε αντικείμενο πολύμηνων διαβουλεύσεων μεταξύ δημοτικής αρχής και υπουργείου (το άνευ υψομετρικών καμπυλών -για εξαφάνιση του αναγλύφου- τοπογραφικό διάγραμμα που επισυνάπτεται στον Νόμο έχει συνταχθεί από τον Μάιο του 2020), στην τοπική κοινωνία έγινε γνωστή με την κατάθεση της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή.

Οι λόγοι ανατροπής της -μέχρι σήμερα- εφαρμοζόμενης διαδικασίας μεταφόρτωσης στα Μεσόγεια, καθώς και η μη υλοποίηση της δημιουργίας πράσινου σημείου και ενδεχόμενης μεταφόρτωσης στο ΒΙΟΠΑ Γέρακα, που προβλέπεται στο εγκεκριμένο ΤΣΔΑ του Δήμου, δεν έχουν γνωστοποιηθεί.

Θέση του ΠΣΠ είναι ότι η αποτελεσματική διαχείριση των στερεών αποβλήτων του Δήμου, με όρους μεγιστοποίησης της ανακύκλωσης και ελαχιστοποίησης του όγκου των προς ταφή υπολειμμάτων, θα επιτευχθεί μόνο, με την εγκατάσταση του απαιτούμενου εξοπλισμού, τη συμμετοχή και την ενεργοποίηση των κατοίκων, μέσα από δημόσιο διάλογο και δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο αποσπασματικών, και πολύ περισσότερο, αντιπεριβαλλοντικών ενεργειών, σχεδιαμένων ερήμην τους.

Σε αυτήν τη φάση προτεραιότητα πρέπει να αποτελέσει η αύξηση του όγκου της διαλογής και συλλογής στην πηγή, με εφαρμογή κινήτρων και αντικινήτρων και στόχο την αποκλιμάκωση του συστήματος που οδηγεί στη Φυλή και όχι τη «βελτίωσή» του.

Προτεραιότητα επίσης αποτελεί η έγκριση ενιαίου Τοπικού Χωρικού Σχεδίου για όλες της Δ.Ε. του Δήμου, -τα 4/5 της έκτασης του Δήμου σήμερα στερείται Ρυθμιστικού Σχεδίου- μέσα από το οποίο θα αντιμετωπισθούν συνολικά οι ανάγκες για δημόσιους χώρους, μεταξύ των οποίων και οι απαιτούμενοι για τη διαχείριση των απορριμμάτων (πράσινα σημεία, αμαξοστάσια, κ.λπ.).

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet