Οδηγίες αντικατάστασης άδειας σε καταστήματα υγεινομικού ενδιαφέροντος
Επιχειρήσεις – Αγορά

Οδηγίες αντικατάστασης άδειας σε καταστήματα υγεινομικού ενδιαφέροντος

Τις οδηγίες για την αντικατάσταση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στο Χαλάνδρι ανακοίνωσε ο Δήμος.

Συγκεκριμένα:

Πότε απαιτείται αντικατάσταση της άδειας

Α. Η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, αντικαθίσταται με νέα, χωρίς την τήρηση περαιτέρω διαδικασίας (δηλαδή χωρίς έλεγχο από την Υγειονομική Υπηρεσία), στις παρακάτω περιπτώσεις:

  1. Λειτουργίας καταστήματος από νέο πρόσωπο εφόσον δεν έχει γίνει μεταφορά, επέκταση, αλλαγή της χρήσης ή τροποποίηση των υγειονομικών όρων λειτουργίας του καταστήματος. (αντικατάσταση λόγω μεταβίβασης)
  2. Αποχώρησης ή αντικατάστασης για οποιοδήποτε λόγο του νομίμου εκπροσώπου ή του υγειονομικώς ή αγορανομικώς υπευθύνου της επιχείρησης.
  3. Αλλαγή νομικής μορφής εταιρείας, εφόσον ο Α.Φ.Μ. παραμένει ίδιος.
  4. Αλλαγή επωνυμίας.

Β. Η άδεια ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, αντικαθίσταται με νέα, κατόπιν γνωμοδότησης από την «Περιφέρεια Αττικής / Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας / Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου & Περιβαλλοντικής Υγιεινής Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών / Τμήμα Υγειονομικού & Περιβαλλοντικού Ελέγχου / Λ. Μεσογείων 448 / 15342 Αγία Παρασκευή» στις παρακάτω περιπτώσεις για τις οποίες απαιτείται η προσκόμιση νέων σχεδίων (εις τριπλούν):

  1. Λόγω προσθήκης παρακείμενου χώρου, είτε ως χώρου κύριας χρήσης είτε ως βοηθητικού.
  2. Λόγω τακτοποίησης πολεοδομικά αυθαίρετης κατασκευής/χώρου με τον Ν4014/2011 ή τον Ν4178/2013 και προσθήκης του χώρου αυτού στην επιχείρηση.
  3. Ανάπτυξης καθισμάτων σε παρακείμενη αίθουσα ή σε εξωτερικό χώρο.
  4. Λόγω προσθήκης δραστηριότητας της ίδιας κατηγορίας της ισχύουσας Υγειονομικής Διάταξης (με περισσότερες απαιτήσεις στη συγκρότηση του καταστήματος) ή προσθήκη δραστηριότητας άλλης κατηγορίας.

Γ. Δεν απαιτείται αντικατάσταση της άδειας αν καταργείται μία ή περισσότερες από τις δραστηριότητες του καταστήματος.

Πότε δεν επιτρέπεται αντικατάσταση της άδειας
  1. Αν έχει διαπιστωθεί παράβαση που δικαιολογεί την ανάκληση της.
  2. Αν έχει επιβληθεί στο κατάστημα η διοικητική ποινή της προσωρινής αφαίρεσης της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ή έχουν συμπληρωθεί οι ελάχιστες προϋποθέσεις επιβολής της.
  3. Στην περίπτωση ύπαρξης βεβαιωμένης ληξιπρόθεσμης οφειλής του κατέχοντος την άδεια, εκτός εάν έχει προηγηθεί διακανονισμός της οφειλής.
  4. Στην περίπτωση λειτουργίας Κ.Υ.Ε. σε περιοχή που χαρακτηρίζεται ως αμιγής κατοικία (έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 14824/7-5-2015 του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης).
  5. Εάν έχει διακόψει το κατάστημα τη λειτουργία του πάνω από ένα έτος, (εξαιρούνται οι λόγοι ανωτέρας βίας) οπότε και η άδεια λειτουργίας παύει να ισχύει και επιστρέφεται υποχρεωτικά από τον κάτοχό της στον δήμο.
  6. Σύμφωνα με την 281/16-7-2015 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου «Κανονιστική διάταξη για την αναστολή έκδοσης νέων αδειών Κ.Υ.Ε. στο τμήμα του κέντρου του Χαλανδρίου που ανακηρύσσεται κορεσμένο», αναστέλλονται όλες οι πιθανές τροποποιήσεις αδειών λειτουργίας ή επεκτάσεις δραστηριοτήτων σε Κ.Υ.Ε. και λοιπά καταστήματα, που αφορούν παροχή υπηρεσιών ή εμπόριο και που θέλουν να επεκταθούν σε δραστηριότητες εστίασης ή αναψυχής, στην περιοχή που περικλείεται από τα οικοδομικά τετράγωνα 32, 31, 30, 29, 23, 20, 19, 24, 27, 28, 50, 50α, 51, 52, 54, 79, 78, 49, 55, 77, 46, 56α, 56, 76, 75, 74, 60, 59, 58, 57, 61, 62, 73, 88, 87, 87α, 96, 95, 84, 94, 93, 92, 43, 44, 45, καθώς και στις οδούς Αγίας Παρασκευής από την οδό Αριστείδου έως και την πλατεία Κένεντυ (πλατεία Φλύας) και Βασιλέως Γεωργίου από την οδό Σολωμού έως και την Λ. Κηφισίας. (Τοπογραφικό σχέδιο κανονιστικής).
  7. Σε περίπτωση μεταφοράς της επιχείρησης σε άλλο χώρο, ή επέκτασης του χώρου αυτής ή αλλαγής κατηγορίας (κυρίως αυτές οι περιπτώσεις συνιστούν ουσιώδη τροποποίηση των υγειονομικών όρων λειτουργίας της και η οποία βεβαιώνεται από τους υγειονομικούς υπαλλήλους) απαιτείται νέα άδεια ίδρυσης και λειτουργίας.
Δικαιολογητικά

1. Ατομικές Επιχειρήσεις.

1.1. Αίτηση − Υπεύθυνη Δήλωση.

1.2. Φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή άλλου εγγράφου (σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής, διαβατήριο, άδεια οδήγησης ή ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών φορέων). Εάν ο αιτών είναι αλλοδαπός − πολίτης κράτους μη μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, φωτοαντίγραφο ισχύουσας άδειας διαμονής που του επιτρέπει την άσκηση ανεξάρτητης οικονομικής δραστηριότητας. Αν ο ενδιαφερόμενος είναι ομογενής υποβάλλει ειδική ταυτότητα ομογενούς ή προξενική θεώρηση για επαναπατρισμό.

1.3. Υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου στην οποία αναγράφεται για ποια/ποιες από τις περιπτώσεις των παραγράφων Α. και Β. αιτείται την αντικατάσταση της άδειας. Στην περίπτωση λειτουργίας του καταστήματος από νέο πρόσωπο (μεταβίβαση), υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται και από το πρόσωπο που κατέχει την υπό αντικατάσταση άδεια.

1.4. Στην περίπτωση καταστημάτων τα οποία εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Π.Δ. 180/1979 και για την περίπτωση αντικατάστασης της άδειας λόγω μεταβίβασης σε νέο πρόσωπο, υποβάλλεται Υπεύθυνη Δήλωση του Ν. 1599/1986, από το νέο πρόσωπο, (αντί αποσπάσματος ποινικού μητρώου) στην οποία να δηλώνονται τα ακόλουθα: «Ο/Η κάτωθι υπογράφων/φουσα (Ονοματεπώνυμο) δεν έχω καταδικαστεί τελεσίδικα για κανένα από τα αδικήματα που αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 2 του Π.Δ/τος 180/1979, όπως αυτό ισχύει».

1.5. Πιστοποιητικό (ενεργητικής) πυροπροστασίας για την τήρηση των μέτρων και μέσων πυροπροστασίας που προβλέπονται κατά περίπτωση στις ισχύουσες Πυροσβεστικές Διατάξεις. Εάν το κατάστημα διαθέτει πιστοποιητικό, το οποίο δεν έχει λήξει, δεν απαιτείται η έκδοση νέου ακόμα και για την λειτουργία από νέο πρόσωπο. Μετά από την λήξη του πιστοποιητικού, απαιτείται η ανανέωσή του ή η έκδοση νέου.

1.6. Το προβλεπόμενο παράβολο σύμφωνα με τα οριζόμενα στην κοινή υπουργική απόφαση Οικ. 61167/17.12.2007 (ΦΕΚ 243/Β΄/2007).(185,00 ευρώ). Παράβολο δεν απαιτείται για τις περιπτώσεις αντικατάστασης της άδειας Α.2., Α.3. και Α.4. μόνο.

1.7. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86, με την οποία θα δηλώνεται ότι:«Ως νέος κύριος του καταστήματος………….. (είδος καταστήματος)………., στην οδό……….., δηλώνω ότι δεν έχει επέλθει μεταφορά, επέκταση, αλλαγή χρήσης ή τροποποίηση των υγειονομικών όρων λειτουργίας, βάσει των οποίων χορηγήθηκε η ισχύουσα άδεια στον/στην………… (αναφέρεται το όνομα του κατόχου της άδειας που αντικαθίσταται)». Η ανωτέρω δήλωση υποβάλλεται στην περίπτωση που το κατάστημα πρόκειται να λειτουργήσει στο όνομα νέου προσώπου.

2. Νομικά Πρόσωπα (Ε.Ε., Ο.Ε., ΕΠΕ, ΙΚΕ κ.λπ.).

Όλα τα ως άνω έγγραφα για τις ατομικές επιχειρήσεις και επιπροσθέτως:

2.1. Αντίγραφο του ισχύοντος και καταχωρισμένου στο μητρώο καταστατικού της εταιρείας θεωρημένο από την αρμόδια για την τήρηση του μητρώου αυτής Αρχή.

2.2. Πιστοποιητικό της αρμόδιας για την τήρηση του μητρώου διοικητικής ή δυναστικής αρχής περί τροποποιήσεων καταστατικού/μη λύσης της εταιρείας.

2.3. Υπεύθυνη δήλωση ορισμού του υγειονομικώς και αγορανομικώς υπευθύνου από τον εκπρόσωπο της εταιρείας και υπεύθυνη δήλωση αποδοχής από τον ορισθέντα, στην περίπτωση που αλλάζει ο υγειονομικός και αγορανομικός υπεύθυνος του καταστήματος ή μεταβίβασης της άδειας σε νέο νομικό πρόσωπο.

2.4. Υπεύθυνες δηλώσεις του Ν.1599/1986 (αντί αποσπάσματος ποινικού μητρώου) από όλα τα μέλη προσωπικής εταιρείας (O.E. ή Ε.Ε.), από όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου Α.Ε., από όλους τους διαχειριστές ΕΠΕ, από όλους τους εκπροσώπους IKE, στις περιπτώσεις αντικατάστασης για οποιοδήποτε λόγο του νομίμου εκπροσώπου, του υγειονομικώς ή αγορανομικώς υπευθύνου της επιχείρησης, εισόδου νέου εταίρου O.E. ή Ε.Ε., με το ίδιο περιεχόμενο όπως στο 1.4.

3. Αντικατάσταση της άδειας λόγω προσθήκης δραστηριότητας.

Τα δικαιολογητικά των παραγράφων 1.1., 1.3. και 1.6 για τις ατομικές επιχειρήσεις και επιπροσθέτως:

3.1. Τα ιδιαίτερα δικαιολογητικά που προβλέπονται ειδικά για την ανάπτυξη συγκεκριμένης δραστηριότητας (όπως για τη λειτουργία παιδότοπου, προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου κ.λπ.).

3.2. Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86, με την οποία θα δηλώνεται ότι: «Τηρούνται οι υγειονομικοί όροι που απαιτούνται από τις κείμενες διατάξεις και δεν επήλθε οποιαδήποτε κτηριοδομική μεταβολή του καταστήματος μου που ευρίσκεται στη διεύθυνση………».

4. Υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της πολυκατοικίας ή εν ελλείψει ή άρνησης αυτού, του ιδιοκτήτη του καταστήματος ότι ο κανονισμός της πολυκατοικίας ή εν ελλείψει αυτού ή πλειοψηφία του αριθμού των ιδιοκτητών των στεγαζομένων στο ίδιο κτίριο διαμερισμάτων, μη συμπεριλαμβανομένων των λοιπών χώρων (καταστημάτων, βοηθητικών χώρων κλπ) δεν απαγορεύει τη χρήση του χώρου αυτού για τη λειτουργία που πρόκειται να προστεθεί στο κατάστημα.

Βήματα:

  1. Αφού συγκεντρώσετε όλα τα ως άνω δικαιολογητικά, μπορείτε να επισκεφθείτε την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου (Αγίου Γεωργίου 30, 2ος όροφος, Τμήμα Αδειών Εμπορικών Δραστηριοτήτων, από Δευτέρα έως και Πέμπτη πλην Παρασκευής και από 8:00 έως και 15:00) για έλεγχο της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τον έλεγχο, τα καταθέτετε με φάκελο στο πρωτόκολλο του Δήμου (ισόγειο του κτηρίου επί της οδού Αγίου Γεωργίου 30).
  2. Η αίτησή σας με τα δικαιολογητικά διαβιβάζεται (στις περιπτώσεις που απαιτείται), υπηρεσιακά, προς την «Περιφέρεια Αττικής / Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας / Διεύθυνση Υγειονομικού Ελέγχου & Περιβαλλοντικής Υγιεινής Περιφερειακής Ενότητας Βορείου Τομέα Αθηνών / Τμήμα Υγειονομικού & Περιβαλλοντικού Ελέγχου / Λ. Μεσογείων 448 / 15342 Αγία Παρασκευή».
  3. Η ως άνω υπηρεσία, προβαίνει στις απαραίτητες ελεγκτικές ενέργειες.
  4. Η άδεια εκδίδεται από την υπηρεσία μας εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την υποβολή των δικαιολογητικών.
  5. Στις περιπτώσεις: αντικατάστασης της άδειας λόγω μεταβίβασης σε νέο πρόσωπο και όταν δεν απαιτείται γνωμοδότηση της Υγειονομικής Υπηρεσίας, η άδεια εκδίδεται από την υπηρεσία μας εντός δέκα (10) ημερών.
  6. Εάν παρέλθουν άπρακτες οι ως άνω προθεσμίες, η άδεια λογίζεται εκδοθείσα. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει σχετική αίτηση προς τον Δήμο.

Προϋποθέσεις χορήγησης της άδειας:

  1. Έναρξη επιτηδεύματος από την αρμόδια ΔΟΥ του νέου προσώπου και διακοπή του μεταβιβάζοντος την άδεια. (αντικατάσταση λόγω μεταβίβασης).
  2. Ταμειακή ενημερότητα από την Ταμειακή Υπηρεσία του Δήμου, περί μη ύπαρξης βεβαιωμένης ληξιπρόθεσμης οφειλής του αιτούντος, εκτός εάν υπάρχει βεβαιωμένη ληξιπρόθεσμη οφειλή, η οποία όμως υπόκειται σε διακανονισμό.

Διευκρινίσεις:

  1. Στην περίπτωση αντικατάστασης της άδειας λόγω μεταβίβασης σε νέο πρόσωπο, χορηγείται από την υπηρεσία βεβαίωση υποβολής φακέλου για έναρξη επιτηδεύματος στην εφορία.
  2. Στις Ατομικές Επιχειρήσεις, ως υγειονομικώς και αγορανομικώς υπεύθυνος, λογίζεται ο κάτοχος της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας.
  3. Η άπρακτη παρέλευση της από το νόμο οριζόμενης προθεσμίας, ισχύει όταν η υπηρεσία δεν έχει προβεί σε καμία απολύτως ενέργεια σε σχέση με την έκδοση της άδειας.

Υποδείγματα:

  1. Πρότυπο έντυπο αίτησης αντικατάστασης της άδειας.
  2. Πρότυπο έντυπο αίτησης αντικατάστασης της άδειας λόγω προσθήκης δραστηριότητας.
  3. Υπόδειγμα υπεύθυνης δήλωσης διαχειριστή ή ιδιοκτήτη.
  4. Κενή υπεύθυνη δήλωση.
  5. ΦΕΚ 3106/Β/2013.
  6. Τοπογραφικό σχέδιο με τα Ο.Τ. στα οποία αναστέλλεται η έκδοση νέων αδειών.
  7. Το με αριθμό πρωτοκόλλου 14824/7-5-2015 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Σημειώσεις:

  1. Όλες οι υπεύθυνες δηλώσεις πρέπει να φέρουν το γνήσιο της υπογραφής από Αστυνομικό Τμήμα ή από ΚΕΠ.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet