Κυκλοφοριακοί πονοκέφαλοι στο Πάτημα ΙΙ
Κοινωνία

Κυκλοφοριακοί πονοκέφαλοι στο Πάτημα ΙΙ

Μπήκε από… σπόντα μπήκε στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου, στη συνεδρίαση της Τετάρτης 27 Ιανουαρίου 2016, αλλά τελικώς οδήγησε σε εκτενή διάλογο για τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής, αλλά και της πόλης.

Ο λόγος για τη μονοδρόμηση της οδού Μεταμορφώσεως στο Πάτημα ΙΙ, η οποία –όπως ανέφερε ο δημοτικός σύμβουλος Σταμάτης Καραμολέγκος (Χαλάνδρι Φιλική Πόλη) τηρείται από ελάχιστους οδηγούς, με αποτέλεσμα να σημειώνονται σχεδόν καθημερινά ατυχήματα και να θέτεται σε κίνδυνο η ασφάλεια οδηγών, αλλά και πεζών.

Είναι θέμα φιλοσοφίας…
Σίμος Ρούσσος
Σίμος Ρούσσος

Ο δήμαρχος παραδέχθηκε το πρόβλημα, καθώς εξαιτίας της μονοδρόμησης, οι οδηγοί που μένουν στο βόρειο τεταρτημόριο της περιοχής, για να προσεγγίσουν το σπίτι τους, αναγκάζονται να κάνουν ολόκληρο κύκλο. Ωστόσο, όπως είπε, είναι ένα θέμα που ξεκινά από παλιά και είναι πολύ δύσκολο να λυθεί με «πρόχειρες» παρεμβάσεις.

Όπως εξήγησε ο κ. Σίμος Ρούσσος, το πρόβλημα θα λυνόταν εάν άνοιγε ο βόρειος παράδρομος της Αττικής Οδού. Μία δεύτερη σκέψη που έχει γίνει θα ήταν να γίνει η Μεταμορφώσεως διπλής κατεύθυνσης δρόμος, αλλά κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε κυκλοφοριακά την οδό Ολύμπου, με άμεσο αποτέλεσμα στη συγκεκριμένη διασταύρωση να προέκυπτε ανάγκη να τοποθετηθεί φωτεινός σηματοδότης, «στην καρδιά μιας περιοχής κατοικίας», όπως είπε.

Από την άλλη, όπως εξήγησε ο δήμαρχος, στη φιλοσοφία της δημοτικής Αρχής είναι να αποτρέψει την υπερτοπική κυκλοφορία, και -χωρίς καμία διάθεση να «εξορίσει» τα αυτοκίνητα- να προτρέψει στη χρήση άλλων μέσων μεταφοράς για τις μετακινήσεις. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι κινήσεις ενίσχυσης του δημοτικού στόλου λεωφορείων, αλλά και οι πιέσεις προς το αρμόδιο υπουργείο για ενίσχυση των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών στην πόλη.

Τα προβλήματα δεν λύνονται σε επίπεδο γειτονιάς…
Άγγελος Νταβίας
Άγγελος Νταβίας

Στην παρέμβασή του επί του θέματος, ο επικεφαλής της παράταξης Χαλάνδρι Αλλάζουμε Πορεία σημείωσε ότι «τέτοιες συζητήσεις δεν πρέπει να ανοίγονται έτσι απλά και με αφορμή τοπικά προβλήματα», αλλά πρέπει να αντιμετωπίζεται συνολικά στο πλαίσιο γενικότερης κυκλοφοριακής μελέτης. Δηλώνοντας ότι συμφωνεί με τη κυκλοφοριακή φιλοσοφία της διοίκησης, όπως αυτή διατυπώθηκε από τον δήμαρχο, ο κ. Άγγελος Νταβίας προέτρεψε τη δημοτική Αρχή να μην εξετάζει τα μεμονωμένα προβλήματα κάθε γειτονιάς, αλλά το συνολικό πρόβλημα της πόλης, καθώς -όπως τόνισε χαρακτηριστικά- τα κυκλοφοριακά ζητήματα «δεν λύνονται σε επίπεδο οικοδομικού τετραγώνου».

Μια άλλη διάσταση του θέματος, έβαλε ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Ευθύμιος Κουράσης, ο οποίος σημείωσε ότι μεγάλο μέρος της επιβάρυνσης της συγκεκριμένης περιοχής οφείλεται στο γεγονός ότι παραμένουν κλειστές οι οδοί Πέλλης και Ιωαννίνων. Επίσης, πρόσθεσε ότι οι κάτοικοι της περιοχής είχε δημιουργηθεί κίνημα κατά της υπερτοπικής κυκλοφορίας, εκδηλώνοντας την αντίθεσή τους στη λειτουργία της Μεταμορφώσεως ως δρόμου διπλής κατεύθυνσης.

«Να μην δημιουργήσουμε τεχνικούς τραγέλαφους»
Κωνσταντίνος Γερολυμάτος
Κωνσταντίνος Γερολυμάτος

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας εξήγησε ότι ο Δήμος κάνει από τον Μάρτιο «συστηματική δουλειά» στο κυκλοφοριακό ζήτημα, με κατάρτιση μελετών ανά περιοχή. Ήδη, όπως είπε, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για το κέντρο, ενώ σε τελικό στάδιο υλοποίησης βρίσκεται και η αντίστοιχη για το Πολύδροσο.  Επίσης, έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις στο Πάτημα Ι, ενώ αμέσως μετά θα εξεταστεί η περιοχή του Πατήματος ΙΙ.

Ο κ. Κωνσταντίνος Γερολυμάτος είπε «ότι το ζήτημα της Μεταμορφώσεως είναι πολύ δύσκολο και δεν το αγγίζεις εύκολα και με πρόχειρο τρόπο» και πρόσθεσε ότι οι δυσκολίες μετακίνησης στην περιοχή είναι υπαρκτές και μάλιστα, πολλαπλασιάζονται τις πρωινές ώρες, λόγω της ανάγκης των γονιών να προσεγγίσουν το 5ο Δημοτικό Σχολείου που εδρεύει στην περιοχή. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι στις προθέσεις της δημοτικής Αρχής δεν είναι να κάνει «σημειακές παρεμβάσεις», αλλά να αντιμετωπίσει το ζήτημα συνολικά, καθώς δεν επιθυμεί να δημιουργήσει «τεχνικούς τραγέλαφους».  

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet