H Κίνα παρουσίασε το πρώτο εμπορικό αεροπλάνο της
Επιστήμη & Τεχνολογία

H Κίνα παρουσίασε το πρώτο εμπορικό αεροπλάνο της

Με την ελπίδα ότι θα μπορέσει να ανταγωνιστεί γίγαντες της αεροναυπηγικής όπως η Boeing και η Airbus, η Κίνα σήκωσε κυριολεκτικά την αυλαία για τα αποκαλυπτήρια του C919, του πρώτου μεγάλου κινεζικού επιβατικού αεροπλάνου.

To μακρόστενο, δικινητήριο τζετ, μήκους 39 μέτρων και χωρητικότητας 168 θέσεων, αποκαλύφθηκε τη Δευτέρα πίσω από μια γιγάντια κόκκινη κουρτίνα και ρυμουλκήθηκε πανηγυρικά έξω από το στέγαστρο της κρατικής Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC) στη Σαγκάη.

Το αεροσκάφος, το οποίο έχει εμβέλεια 5.555 χιλιομέτρων, προορίζεται να ανταγωνιστεί το A320 της Airbus και το 737 της Boeing στην αγορά αεροπλάνων μονού διαδρόμου.

«Η κινεζική βιομηχανία αερομεταφορών δεν μπορεί να εξαρτάται απόλυτα από τις εισαγωγές. Κάθε σπουδαίο έθνος πρέπει να έχει το δικό του μεγάλο εμπορικό αεροσκάφος» δήλωσε κατά τα αποκαλυπτήρια ο Λι Τσιανζίνγκ, διευθυντής της κινεζικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας.

Το τζετ άρχισε να αναπτύσσεται το 2008 και η παρθενική πτήση προγραμματιζόταν αρχικά για το 2014. Λόγω καθυστερήσεων στη διαδικασία παραγωγής, το C919 σχεδιάζεται τώρα να πετάξει για πρώτη φορά το 2016 και να ξεκινήσει εμπορικές πτήσεις το 2019.

Η COMAC έχει δεχθεί μέχρι στιγμής 517 παραγγελίες από 21 πελάτες, κυρίως κινεζικές εταιρείες που λίγο-πολύ ελέγχονται από το κράτος. Η λίστα περιλαμβάνει και κάποιους πελάτες στο εξωτερικό όπως η City Airways της Ταϊλάνδης, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Πολλά από τα συστήματα του C919 παράγονται από Δυτικές εταιρείες όπως η Honeywell, η Rockwell Collins και η Hamilton Sunstrand. Οι κινητήρες κατασκευάζονται από την CFM, μια κοινοπραξία της αμερικανικής General Electric και της γαλλικής Safran.

Διαφορετική κρατική εταιρεία της Κίνας έχει ήδη αναπτύξει ένα αεροπλάνο 78 έως 90 θέσεων για εσωτερικές πτήσεις. Το ARJ προορίζεται να ανταγωνιστεί μοντέλα της βραζιλιάνικης Embraer και της καναδικής Bombardier, δεν έχει ολοκληρώσει όμως τις δοκιμές και δεν έχει λάβει την πιστοποίηση που θα του επέτρεπε να πετά στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Boeing, η ζήτηση για επιβατικά αεροπλάνα στην Κίνα τις επόμενες δύο δεκαετίες θα φτάσει τα 5.580 τζετ συνολικού κόστους 780 δισ. δολαρίων.

Πηγή: in.gr, με πληροφορίες από Associated Press

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet