Οι Έλληνες δεν έχουν εμπιστοσύνη στην κατάρτισή τους
Κοινωνία

Οι Έλληνες δεν έχουν εμπιστοσύνη στην κατάρτισή τους

Σύμφωνα με στοιχεία της ευρωπαϊκής δημοσκόπησης «Ευρωβαρόμετρο», που δόθηκαν στη δημοσιότητα την Τρίτη 17 Ιουνίου, το 43% των Ελλήνων και το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων πολιτών πιστεύουν ότι η εκπαίδευση και η κατάρτιση δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.

Το 43% των Ελλήνων θεωρούν ότι η εκπαίδευση ή η κατάρτισή τους δεν τους παρείχε τις απαιτούμενες δεξιότητες ώστε να βρουν μια θέση εργασίας η οποία να ανταποκρίνεται στα επαγγελματικά τους προσόντα. Το ποσοστό αυτό κατατάσσει την Ελλάδα πρώτη στην Ε.Ε. και ακολουθούν η Ισπανία (38%) και η Ιταλία (35%).

Το αντίστοιχο ποσοστό στην Ε.Ε. είναι 23%, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφονται στη Σουηδία (10%), στη Δανία (11%) και στη Γερμανία (13%).

Να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί Έλληνες ερωτηθέντες (49%, έναντι 56% στην Ε.Ε.) πιστεύουν ότι τα επαγγελματικά τους προσόντα θα αναγνωρίζονταν σε άλλα κράτη- μέλη. Το 6% των Ελλήνων και των Ευρωπαίων πολιτών προσπάθησε να εργαστεί ή να σπουδάσει σε άλλο κράτος- μέλος, αλλά δεν τα κατάφερε, είτε επειδή δεν αναγνωρίζονταν τα εν λόγω προσόντα του από τους δυνητικούς εργοδότες ή τα εκπαιδευτικά ιδρύματα είτε επειδή οι ερωτηθέντες δεν είχαν επαρκείς πληροφορίες για την αναγνώριση των προσόντων τους στο εξωτερικό.

Το 81% των Ελλήνων ερωτηθέντων,  έναντι 86% στην Ε.Ε., αξιολογούν ως «καλή» την ποιότητα της εκπαίδευσης που έλαβαν στο σχολείο. Δεν ισχύουν, όμως, υψηλά ποσοστά και για την ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης, καθώς αξιολογείται ως «καλή» μόνο από το 29% των Ελλήνων και το 39% των Ευρωπαίων πολιτών.

Οι σημαντικότερες πτυχές της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, σύμφωνα με τους πολίτες της Ε.Ε., αφορούν ιδίως στην ικανότητα των εκπαιδευτικών να κινήσουν το ενδιαφέρον των φοιτητών και να τους κάνουν να δραστηριοποιηθούν. Το σημείο αυτό φαίνεται ότι απαιτεί τις περισσότερες βελτιώσεις, σύμφωνα με το 61% των Ελλήνων ερωτηθέντων και το 51% στην Ε.Ε.

Όμως, και άλλοι τομείς επιδέχονται βελτίωση, όπως είναι το μαθησιακό περιβάλλον, ώστε να τονωθεί η δημιουργικότητα και το ενδιαφέρον, όπως δηλώνει το 49% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα και το 41% στην Ε.Ε., και η πρακτική επαγγελματική πείρα σε εταιρεία ή οργάνωση, όπως δηλώνει το 46% στην Ελλάδα και το 37% στην Ε.Ε.

Σε ποσοστό 95% οι ερωτηθέντες στην Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρούν ότι οι δεξιότητες μπορούν να αποκτώνται εκτός της επίσημης εκπαίδευσης, ιδίως οι δεξιότητες ξένων γλωσσών και δεξιότητες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε διάφορες θέσεις εργασίας, ενώ μόνο το 9% δηλώνει ότι γνωρίζει σε ποιο επίπεδο του ευρωπαϊκού πλαισίου επαγγελματικών προσόντων αντιστοιχούν τα προσόντα του και μόνο το 21% έχει ακουστά το ευρωπαϊκό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων.

Το 44% των πολιτών της Ε.Ε. αναφέρουν ότι έχουν αναζητήσει κάποιου είδους πληροφορίες σχετικά με την εκπαίδευση, την κατάρτιση ή τον επαγγελματικό προσανατολισμό και το 56% εξ αυτών δηλώνουν ότι βρήκαν τουλάχιστον εύκολα τις πληροφορίες που χρειάζονταν.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου, εφαρμόστηκαν διάφορες ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες προκειμένου να προωθηθεί η αναγνώριση των δεξιοτήτων και των επαγγελματικών προσόντων, ωστόσο, παραμένουν σημαντικές δυσκολίες.

«Ο στόχος μας είναι απλός: Οι δεξιότητες και τα επαγγελματικά προσόντα του καθενός στην Ευρώπη θα πρέπει να μπορούν να γίνονται κατανοητά και να αναγνωρίζονται, εντός και εκτός των εθνικών συνόρων, από τους εργοδότες και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Πρέπει να αναγνωρίζονται με δίκαιο, συγκρίσιμο και διαφανή τρόπο, έτσι ώστε να βελτιώνουν την απασχολησιμότητα των ενδιαφερομένων και να ανοίγουν τον δρόμο για περαιτέρω μάθηση» δήλωσε η Ανδρούλα Βασιλείου, Ευρωπαία επίτροπος, αρμόδια για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, την πολυγλωσσία και τη νεολαία.

Πηγή: naftemporiki.gr

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet