Υπ. Παιδείας: «Ψευδή» τα περί συγχωνεύσεων 1.600 σχολείων
Κοινωνία

Υπ. Παιδείας: «Ψευδή» τα περί συγχωνεύσεων 1.600 σχολείων

Σχετικά με το ζήτημα των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για «ψευδείς πληροφορίες» περί 1.600 συγχωνεύσεων σχολείων, οι οποίες διακινούνται με προφανείς σκοπιμότητες.

Όπως αναφέραται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο, ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Συμεών Κεδίκογλου προχώρησε πράγματι σε συνεργασία και κατόπιν των εισηγήσεων των κατά τόπους Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Περιφερειακών Διευθύνσεων σε συγχωνεύσεις, ιδρύσεις, προαγωγές και καταργήσεις σχολικών μονάδων για το σχολικό έτος 2014-2015.

«Βασικοί στόχοι του εγχειρήματος των τελευταίων ετών είναι ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων, η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών.Τα κριτήρια που λήφθηκαν υπόψη για την απόφαση σχετικά με τις μεταβολές των σχολικών μονάδων είναι τα δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών), η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής σε συνδυασμό με το γεωγραφικό ανάγλυφο καθώς και οι κτηριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.ά.) στο σχολείο μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, εξαιρούνται από τις συνενώσεις τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικων περιοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών», τονίζεται στην ανακοίνωση.

«Συγκεκριμένα, για το σχολικό έτος 2014-2015, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ιδρύονται πέντε Δημοτικά Σχολεία και 12 Νηπιαγωγεία, τα οποία βρίσκονται, σε αρκετές περιπτώσεις, σε απομακρυσμένες, νησιωτικές ή ορεινές και δύσβατες, με δύσκολες καιρικές συνθήκες περιοχές της Ελλάδας, ικανοποιώντας χρόνια αιτήματα των κατοίκων των περιοχών αυτών, όταν οι αντίστοιχες ιδρύσεις κατά το προηγούμενο σχολικό έτος ήταν τρία Δημοτικά Σχολεία και δύο Νηπιαγωγεία. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ιδρύονται, μεταξύ άλλων, τέσσερα Ημερήσια ΕΠΑΛ και 10 Εσπερινά ΕΠΑΛ εξυπηρετώντας εκπαιδευτικές και αναπτυξιακές τοπικές ανάγκες για επαγγελματική εξειδίκευση», συνεχίζει η ανακοίνωση.

«Προάγονται 103 Δημοτικά Σχολεία και 67 Νηπιαγωγεία λαμβάνοντας υπόψη τις κτιριακές υποδομές και τον αυξημένο αριθμό των φοιτούντων μαθητών, όταν την προηγούμενη σχολική χρονιά έγιναν μόλις δύο προαγωγές δημοτικών σχολείων.

»Στις περισσότερες περιπτώσεις των συγχωνεύσεων, οι σχολικές μονάδες που συνενώνονται είναι συστεγαζόμενες, ενώ σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφορούν σε σχολικές μονάδες μεγάλων αστικών κέντρων και η συγχώνευση στοχεύει στην καλύτερη λειτουργία και διοικητική οργάνωση τους.

Καταλήγοντας η ανακοίνωση αναφέρει: «Τέλος, οι καταργήσεις φέτος είναι σημαντικά λιγότερες, καθώς στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καταργούνται 15 Δημοτικά Σχολεία και 30 Νηπιαγωγεία, όταν πέρυσι καταργήθηκαν 31 Δημοτικά Σχολεία και 87 Νηπιαγωγεία».

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet