Ψάχνουν τον καταγραφέα πτήσης που θα απαντήσει στα ερωτήματα για το Mirage
Κοινωνία

Ψάχνουν τον καταγραφέα πτήσης που θα απαντήσει στα ερωτήματα για το Mirage

Στον εντοπισμό του αεροσκάφους και κυρίως του καταγραφέα πτήσης που βρίσκεται σ’ αυτό και θα αποκαλύψει τα στοιχεία πτήσης του δεύτερου Mirage 2000-5, επικεντρώνονται οι έρευνες για τη διακρίβωση των συνθηκών και αιτίων της συντριβής του.

Το Mirage κατέπεσε εννέα ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου και είχε ως αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου. Στην περιοχή βρίσκονται μέλη της επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συλλέγουν στοιχεία, όπως και εξειδικευμένα σε θέματα καταδύσεων σε μεγάλα βάθη, στελέχη της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων Θαλασσίων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) της Πολεμικής Αεροπορίας, που υποστηρίζουν το έργο της.

Ανάμεσα στις αποστολές της ΚΟΣΥΘΕ είναι και η ανέλκυση αεροσκαφών από τον βυθό.

Πώς έπεσε το Μirage

Το Mirage 2000-5 του Γ. Μπαλταδώρου ήταν το «νούμερο 1» του ζεύγους που βρισκόταν σε ετοιμότητα στην 135 Σμηναρχία Μάχης στη Σκύρο και απογειώθηκε λίγο μετά τις 11 το πρωί της Πέμπτης, ώστε να αναχαιτίσει δύο τουρκικά F-16 που είχαν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) στην περιοχή μεταξύ Λέσβου και Χίου.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, όταν το ζεύγος των ελληνικών Mirage 2000-5 έφθασε στην περιοχή, τα τουρκικά F-16 βρίσκονταν ήδη στην πορεία επιστροφής προς την Τουρκία και ο Μπαλταδώρος έδωσε σήμα BVR (Beyond Visual Range, κάτι που μεταφράζεται σε απόσταση άνω των 20 μιλίων).

Τα δύο τουρκικά μαχητικά έμειναν εντός του ΕΕΧ μεταξύ 11.15 και 11.24, ενώ η αντίστοιχη είσοδος που είχαν κάνει ακόμη δύο F-4 της γείτονος στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο διήρκεσε επίσης λίγα λεπτά (11.24-11.35), γεγονός που σημαίνει ότι πλέον τα ελληνικά Μιράζ είχαν την άδεια να επιστρέψουν στη Σκύρο, αφού πέταξαν μέχρι περίπου τη Ρόδο.

Κατά την επιστροφή τους προς τη Σκύρο και την προσέγγιση στο αεροδρόμιο της 135 Σ.Μ., τα δύο Mirage 2000-5 πετούσαν σε χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, λόγω της χαμηλής νέφωσης και της αφρικανικής σκόνης που επηρέαζε την ορατότητα. Στις 12.15 ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ ειδοποίησε ότι είδε το αεροσκάφος του Μπαλταδώρου να «βουτάει» απότομα, μόλις 9 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά της Σκύρου. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, λόγω της πολύ κοντινής, παράλληλης πτήσης που πραγματοποιούν τα ζεύγη των μαχητικών σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κυβερνήτης του δεύτερου Μιράζ πραγματοποίησε τεράστια προσπάθεια προκειμένου να μην παρασυρθεί από τη μοιραία «βουτιά» του πρώτου Mirage 2000-5. Ο κυβερνήτης του δεύτερου αεροσκάφους σε ένα ζεύγος ακολουθεί τον «1», που εν προκειμένω ήταν ο Μπαλταδώρος, ως εκ τούτου απαιτούνται ταχύτατοι χειρισμοί προκειμένου το δεύτερο αεροσκάφος να επανέλθει σε αυτόνομη πορεία. Το δεύτερο Mirage 2000-5 σταθεροποιήθηκε μόλις 100 μέτρα πάνω από τη θάλασσα.

Εντοπίστηκε το πρωί η σορός του σμηναγού

Η σορός του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου εντοπίστηκε το πρωί της Παρασκευής στα ανοιχτά της Σκύρου και μεταφέρθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας.

Στη σορό διενεργήθηκαν τοξικολογικές εξετάσεις και η κηδεία του θα γίνει το Σάββατο στο Μορφοβούνι Καρδίτσας.

Πηγή: reader.gr

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet