«Δεν τήρησε κανέναν κανόνα ο χειριστής του “Duende”»
Κοινωνία

«Δεν τήρησε κανέναν κανόνα ο χειριστής του “Duende”»

Ενώ η δικαστική οδός εναντίον του χειριστή του μοιραίου σκάφους αναψυχής «Duende» που εμβόλισε τη λάντζα «Αντωνία», παρασύροντας στον θάνατο τέσσερις ανθρώπους, έχει ήδη ανοίξει, πολλά ερωτήματα έχουν γεννηθεί σχετικά με τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος.

Επικοινωνήσαμε με τον Νικόλαο Γερασίμου, ναυτιλιακό δικηγόρο του ομώνυμου δικηγορικού γραφείου στον Πειραιά, ο οποίος είναι εξειδικευμένος σε παρόμοιες υποθέσεις, και εκπροσωπεί ένα τραυματισμένο άτομο και έναν διασωθέντα επιβαίνοντα. Ο κ. Γερασίμου σημειώνει ότι «στη συγκεκριμένη περίπτωση εμφιλοχώρησε καταφανής παράβαση των διατάξεων περί ασφαλούς ναυσιπλοΐας, όπως ορίζεται στους Διεθνείς Κανονισμούς Αποφυγής Σύγκρουσης στη θάλασσα (Δ.Σ. Λονδίνου 1972), όπως αυτοί ενσωματώθηκαν στο ελληνικό δίκαιο με τις διατάξεις του Ν.Δ. 9374/1974.

»Το σκάφος “Duende” έπλεε, όπως αποδεικνύει και η σφοδρότητα της σύγκρουσης, με υπέρμετρη ταχύτητα, η οποία ασφαλώς ξεπερνάει το όριο της “ασφαλούς” ταχύτητας, όπως αυτή μνημονεύεται στους παραπάνω Διεθνείς Κανονισμούς. Μάλιστα, λόγω της μεγάλης του ηλικίας και των διαφαινόμενων προβλημάτων υγείας, ο χειριστής ήταν αδύνατο να προβεί στους αναγκαίους και απαραίτητους χειρισμούς αποφυγής της σύγκρουσης, οι οποίοι προβλέπονται στους ανωτέρω Κανόνες. Αναμένονται, φυσικά, οι διάφορες εκθέσεις πραγματογνωμοσύνης όλων των εμπλεκομένων μερών (πλοιοκτητών, ασφαλιστών, πολιτείας), οι οποίες και θα επιβεβαιώσουν τις παραπάνω αρχικές διαπιστώσεις».

Στη συνέχεια, σχολιάζοντας τη συμπεριφορά του χειριστή του “Duende” ο ναυτιλιακός δικηγόρος επεσήμανε ότι «η αμελής συμπεριφορά του χειριστή επιτείνεται, αρχικά, από το γεγονός της μη παραμονής και απομάκρυνσής του από τον τόπο του ατυχήματος, κατά παράβαση των παραπάνω Διεθνών Κανονισμών, και της συνεχόμενης έκθεσης των θυμάτων σε διαρκή και επικείμενο κίνδυνο ζωής και στη συνέχεια την παράδοσή του μετά από 3 ώρες στις αρμόδιες Αρχές. Παράλληλα, σοβαρά ερωτηματικά γεννώνται από το γεγονός της ρυμούλκυσης του μοιραίου ταχυπλόου αμέσως μετά τη σύγκρουση, που είχε χαρακτήρα φυγάδευσης, ενώ αυτό θα έπρεπε να είχε άμεσα και χωρίς χρονοτριβή τεθεί στη διάθεση των τοπικών λιμενικών Αρχών για διενέργεια πραγματογνωμοσύνης για την εξαγωγή άμεσων και επί τόπου συμπερασμάτων».

Τέλος, σύμφωνα με ασφαλείς, όπως τις χαρακτηρίζει, πληροφορίες του ο κ. Γερασίμου σημείωσε ότι «είναι δεδομένη η αδυναμία της ασφαλιστικής κάλυψης έναντι τρίτων του “Duende” ώστε οι απαιτήσεις τόσο των οικογενειών των θυμάτων όσο και των λοιπών τραυματισθέντων να ευοδωθούν πλήρως» και ότι «οι όποιες άμεσες νομικές ενέργειες θα πρέπει να στραφούν κατά της προσωπικής περιουσίας του χειριστή του ταχυπλόου».

Πηγή: in.gr, Διονύσης Βυθούλκας

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet