Το χρονοδιάγραμμα για τις αλλαγές στην εκπαίδευση
Κοινωνία

Το χρονοδιάγραμμα για τις αλλαγές στην εκπαίδευση

Σε τρεις φάσεις θα προχωρήσει η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, στην πρώτη κοινή συνεδρίαση των υποεπιτροπών, το Σάββατο, στο υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με όσα είπαν στις εισαγωγικές ομιλίες τους ο κ. Λιάκος και ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας Γ. Παντής, τον Ιούνιο θα πρέπει να υπάρξουν οι πρώτες νομοθετικές παρεμβάσεις που θα εντάσσονται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Ειδικότερα, ως προς τον προγραμματισμό των μεταρρυθμίσεων, εντείνονται οι εργασίες των επιτροπών και οι υποεπιτροπές θα δουλέψουν σε τρία επίπεδα. Πρώτον, το βραχυπρόθεσμο, που θα αφορά προτάσεις που από τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν να τρέχουν, δεύτερον, το μεσοπρόθεσμο, το οποίο θα είναι το νομοθετικό, και τρίτον, το μακροπρόθεσμο, που «θα αλλάξει συνολικά το παράδειγμα της εκπαίδευσης».

«Οι επιτροπές θα πρέπει να καταλήξουν μέχρι τέλος Μαρτίου σε συγκεκριμένες προτάσεις, οι οποίες θα τεθούν σε διαβούλευση. Τέλος Μαρτίου θα έχουμε και μια εβδομάδα εκπαίδευσης και στόχος είναι μέχρι το Πάσχα να έχουμε συγγράψει το βασικό κείμενο με τις μεταρρυθμίσεις που θέλουμε να δώσουμε στον υπουργό και στα θεσμικά όργανα, για να τις κρίνουν, θα διαβουλευθούν και θα τις μετατρέψουν σε νομοθετικό έργο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λιάκος.

Ο κ. Παντής ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για τα αποτελέσματα της διαπραγμάτευσης με τον ΟΟΣΑ και τόνισε ότι το υπουργείο έχει απελευθερωθεί από την υποχρέωση νομοθετικής ρύθμισης μέσα στον Μάρτιο.

Οι νομοθετικές παρεμβάσεις που θα πρέπει να είναι έτοιμες για τον Ιούνιο, σύμφωνα με το πρόγραμμα του ΟΟΣΑ, θα αφορούν τα εξής πέντε σημεία:

  • τον ενιαίο χώρο έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης (με κεντρικό στόχο την αναστροφή της διαρροής επιστημόνων στο εξωτερικό),
  • το ολοήμερο σχολείο (εισαγωγή βελτιώσεων αναφορικά με τον όγκο των μαθημάτων και τη διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού),
  • τα οικονομικά της εκπαίδευσης (διαχείριση προϋπολογισμών με ενιαία καταγραφή δαπανών),
  • την αξιολόγηση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και
  • την παιδαγωγική αυτοδυναμία των σχολείων.

Πηγή: in.gr/ Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet