Σε αποπληθωρισμό η Ελλάδα για 44 συνεχείς μήνες
Οικονομία-Αγορά

Σε αποπληθωρισμό η Ελλάδα για 44 συνεχείς μήνες

Σε συνθήκες αποπληθωρισμού παρέμεινε για 44ο συνεχή μήνα η ελληνική οικονομία, με τον πληθωρισμό τον Οκτώβριο να διαμορφώνεται στο -0,5%. Ωστόσο ο ρυθμός μείωσης του εξασθενεί, ενώ σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2016 παρουσίασε αύξηση 0,4%, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών στα καύσιμα, αλλά και σε κρέας, τυριά και ελαιόλαδο.

Σε θετικό έδαφος κινήθηκε τον Οκτώβριο ο εναρμονισμένος πληθωρισμός.

Τα στοιχεία αναλυτικά

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή με έτος αναφοράς 2009=100,0 του μηνός Οκτωβρίου 2016, έχει ως εξής:

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Οκτωβρίου 2016 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2015, προκύπτει μείωση 0,5%, έναντι μείωσης 0,9%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Οκτώβριο 2016 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο 2016 παρουσίασε αύξηση 0,4%, έναντι μείωσης 0,1%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Δείκτης του δωδεκάμηνου Νοεμβρίου 2015-Οκτωβρίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκάμηνου Νοεμβρίου 2014-Οκτωβρίου 2015 παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 2,0%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σύγκριση Οκτωβρίου 2016 με Σεπτέμβριο 2016

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,4% τον μήνα Οκτώβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Σεπτεμβρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 2,4% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

β) Κατά 1,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, νωπά φρούτα και νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα κρέατα γενικά, τυριά και στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 0,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρασιά.

γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στην αποκλειστική νοσοκόμα.

δ) Κατά 0,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία

Σύγκριση Οκτωβρίου 2016 με Οκτώβριο 2015

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,5% τον μήνα Οκτώβριο 2016 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Οκτωβρίου 2015, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις µειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,5% της οµάδας «∆ιατροφή και µη αλκοολούχα ποτά», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα νωπά ψάρια, κρέατα γενικά, γαλακτοκοµικά και αυγά, ψωµί και δηµητριακά, πατάτες, νωπά λαχανικά και στα νωπά φρούτα. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στο ελαιόλαδο.

β) Κατά 2,2% της οµάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω µείωσης των τιµών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 1,5% της οµάδας «∆ιαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης και στις µεγάλες οικιακές συσκευές ή µη.

δ) Κατά 1,1% της οµάδας «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στον οπτικοακουστικό εξοπλισµό- υπολογιστές. Μέρος της µείωσης αυτής αντισταθµίστηκε από την αύξηση των τιµών στις πολιτιστικές δραστηριότητες.

ε) Κατά 1% της οµάδας «Εκπαίδευση», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα δίδακτρα δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης.

στ) Κατά 1,6% της οµάδας «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω µείωσης κυρίως των τιµών στα είδη ατοµικής φροντίδας και στα ασφάλιστρα οχηµάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,5% της οµάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα αλκοολούχα ποτά (µη σερβιριζόµενα).

β) Κατά 0,4% της οµάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιµών στα καύσιµα αυτοκινήτου (βενζίνη), εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόµετρα, οδικές µεταφορές επιβατών και στα εισιτήρια µεταφοράς επιβατών µε αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθµίστηκε από τη µείωση κυρίως στις τιµές αγοράς αυτοκινήτου και στις συνδυασµένες µεταφορές επιβατών.

γ) Κατά 0,7% της οµάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

δ) Κατά 1,1% της οµάδας «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιµών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία.

Εναρμονισμένος πληθωρισμός

Ο εναρμονισμένος πληθωρισμός αυξήθηκε 0,6% τον Οκτώβριο.

Ειδικότερα, ο Εναρµονισµένoς ∆είκτης Τιµών Καταναλωτή (Εν∆ΤΚ) του µηνός Οκτωβρίου 2016 σε σύγκριση µε τον αντίστοιχο ∆είκτη του Οκτωβρίου 2015 παρουσίασε αύξηση 0,6%, έναντι µείωσης 0,1% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2015 προς το 2014.

Ο Εν∆ΤΚ κατά τον µήνα Οκτώβριο 2016 σε σύγκριση µε τον Σεπτέµβριο 2016 παρουσίασε αύξηση 0,4%, έναντι µείωσης 0,2% που σηµειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούµενου έτους.

Ο µέσος Εν∆ΤΚ του δωδεκαµήνου Νοεµβρίου 2015 – Οκτωβρίου 2016 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαµήνου Νοεµβρίου 2014 – Οκτωβρίου 2015 δεν παρουσίασε καµία µεταβολή έναντι µείωσης 1,4%, που σηµειώθηκε από τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούµενων δωδεκαµήνων.

Πηγή: in.gr/ Newsroom ΔΟΛ

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet