Γ. Πατούλης: Σκοπός μας μέχρι το 2030 είναι η Περιφέρεια να διαθέτει ψηφιακά το 80% των υπηρεσιών της
Κοινωνία

Γ. Πατούλης: Σκοπός μας μέχρι το 2030 είναι η Περιφέρεια να διαθέτει ψηφιακά το 80% των υπηρεσιών της

Η Περιφέρεια Αττικής παραβρέθηκε στη Διεθνή Έκθεση Τεχνολογίας και Καινοτομίας Beyond 4.0., που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη από 14-17 Οκτωβρίου 2021.

«Το περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής εντυπωσίασε τους επισκέπτες τόσο για την έκταση των ψηφιακών εφαρμογών που υλοποιούνται προς όφελος των πολιτών, όσο και για τον σχεδιασμό του και την προβολή των δράσεων (δείτε σχετικό video). Πρόκειται για δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού, που καθιστούν την Περιφέρεια πρωτοπόρο στον τομέα αυτό», αναφέρει η περιφερειακή αρχή στην ανακοίνωσή της.

Όπως επισημάνθηκε και από τον περιφερειάρχη Αττικής, Γ. Πατούλη, «το άλμα στην ψηφιακή εποχή έχει στο επίκεντρο τον πολίτη. Σκοπός είναι μέχρι το 2030 η Περιφέρεια Αττικής να διαθέτει ψηφιακά το 80% των υπηρεσιών της. Αυτή τη στιγμή είμαστε πρωτοπόροι στον τομέα της ψηφιακής εξυπηρέτησης, αφού είμαστε σε θέση να παρέχουμε ψηφιακά 253 υπηρεσίες, με σκοπό το επόμενο χρονικό διάστημα ο αριθμός τους να ανέλθει στις 700. Σε εξέλιξη βρίσκονται σειρά από ψηφιακά έργα και δράσεις σε διάφορους τομείς και με εμπλεκόμενους πολλούς φορείς του κράτους, που σκοπό έχουν την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες. Έργα και δράσεις που αφορούν τις δημόσιες μεταφορές, τον πολιτισμό, την οδική ασφάλεια, την πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, πρόνοιας και κοινωνικής πρόνοιας, κ.λπ.».

Στο πλαίσιο της έκθεσης υπήρξε συμμετοχή της Περιφέρειας Αττικής στο 2ο Συνέδριο Πληροφορικής των Περιφερειών Ελλάδος που διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και αποτέλεσε ένα βήμα ανταλλαγής απόψεων, εμπειριών και καλών πρακτικών. Κατά την έναρξη του συνεδρίου απηύθυνε χαιρετισμό στους διοργανωτές και τους συμμετέχοντες η αντιπεριφερειάρχης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Μαρία Κουρή.

Η κ. Κουρή μίλησε για τα βήματα της Περιφέρειας Αττικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών της και για τη βούληση του κ. Πατούλη για την ταχεία ολοκλήρωση της εφαρμογής του στρατηγικού της σχεδιασμού με σκοπό την ψηφιακή Περιφέρεια του αύριο. «Προχωράμε δυναμικά στην αξιοποίηση της τεχνολογίας και στην εφαρμογή καινοτόμων λύσεων που αναβαθμίζουν την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και εδραιώνουν την προσπάθεια που καταβάλλουμε τα τελευταία δύο χρόνια για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής», τόνισε μεταξύ άλλων η κ. Κουρή.

Στο περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής λειτούργησε με μεγάλη ανταπόκριση από τους επισκέπτες ειδική εφαρμογή για την παρακολούθηση της νόσου Alzheimer με χρήση τεχνολογιών Virtual Reality (VR) και Augmented Reality (AR). Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τη νέα τεχνολογία σε πραγματικό χρόνο και να διενεργήσουν το τεστ, με χρήση ειδικών γυαλιών που τους παρείχε η Περιφέρεια Αττικής.

Κατά το τριήμερο υλοποίησης της δράσης το περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής επισκέφθηκαν εκπρόσωποι φορέων, υπουργείων, των ΟΤΑ,  του ΕΔΔΥΠΠΥ και στελεχών των Περιφερειών. Ένα μεγάλο ποσοστό επισκεπτών ενδιαφέρθηκε να ενημερωθεί για τα βήματα υλοποίησης ψηφιακών εφαρμογών, καθώς και τις δυνατότητες ανάπτυξής τους και από τις δικές τους υπηρεσίες. Το περίπτερο της Περιφέρειας Αττικής επισκέφθηκαν και στελέχη της Περιφέρειας. Μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου, Χ. Θεοδωρόπουλος, ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αττικής, Γ. Βλάχος, η αντιπεριφερειάρχης Καινοτομίας και  Επιχειρηματικότητας, Κ. Αδαμοπούλου, η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος Τεχνικών Έργων Ε. Κοσμίδη, κ.ά.

Όπως σημειώνει η περιφερειακή αρχή, η Περιφέρεια Αττικής έχει προχωρήσει, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τους συναρμόδιους φορείς στην ανάπτυξη:

  • Συστήματος προτεραιότητας με ψηφιακό εισιτήριο που αποστέλλεται στο κινητό (patt.gov.gr/abc).
  • Συστήματος ψηφιακών ραντεβού (patt.gov.gr/appointments)
  • Πληροφοριακού συστήματος μεταφοράς 25.000 μαθητών.
  • Πάνω από 1000 «έξυπνων στάσεων» σε όλη την Αττική για την άμεση πληροφόρηση των επιβατών για τα δρομολόγια, τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των αστικών λεωφορείων.
  • Της λειτουργίας κέντρου τηλεφωνικής εξυπηρέτησης πολιτών και επιχειρήσεων 1539.
  • Της δημιουργίας ψηφιακής πλατφόρμας για την αντικατάσταση έκδοσης διπλώματος οδήγησης και έκδοση αντιγράφου άδειας.
  • Της δημιουργίας 100 hot spot ψηφιακού εγγραμματισμού σε 70 διαφορετικές δομές και σε 30 σχολεία.
  • Της ψηφιοποίησης της διαδικασίας προγραμματισμού εξετάσεων υποψηφίων οδηγών.
  • Της δημιουργίας Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης.

Τέλος, η περιφερειακή αρχή σημειώνει ότι «μέχρι αυτή τη στιγμή την ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής μόνο το έτος 2020 επισκέφθηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια πολίτες μεταξύ του 2019 και του 2020 σημειώθηκε αύξηση των ψηφιακά παρεχόμενων υπηρεσιών σε ποσοστό 100%. Επίσης, περίπου 253 υπηρεσίες παρέχονται ψηφιακά, ενώ δίδεται αναλυτική πληροφόρηση για περισσότερες από 500 υπηρεσίες».

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet