Ένα σημαντικό οδικό έργο, το οποίο έχει αποφασιστεί εδώ και μία 30ετία και ωριμάσει εδώ και μία 20ετία, μπαίνει επιτέλους σε τροχιά. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έως την Εθνική Οδό πρόκειται να διευκολύνει την πρόσβαση αρκετών Δήμων της Βόρειας Αττικής στην Εθνική Οδό και να αποσυμφορήσει όχι μόνο το τοπικό δίκτυο τριών Δήμων, αλλά και την κακοσχεδιασμένη έξοδο της Αττικής Οδού στην ΠΑΘΕ, η οποία «μποτιλιάρεται» καθημερινά. Η Λεωφόρος Κύμης ξεκινά από το Γαλάτσι και διασχίζει τη Νέα Ιωνία και τη Φιλοθέη, για να καταλήξει στα όρια του Αμαρουσίου με το Ηράκλειο και την Κάτω Πεύκη.
Η ιστορία της επέκτασης είναι μακρά -είχε ήδη αποφασιστεί από τη δεκαετία του ’90, στο πλαίσιο των μεγάλων έργων της Ολυμπιακής προετοιμασίας, και γι’ αυτόν τον λόγο οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου είχαν εγκριθεί ήδη από το 2001. Όμως, παρότι οι απαλλοτριώσεις ξεκίνησαν ήδη από εκείνη την εποχή, υλοποιήθηκε μόνο ένα τμήμα της, ελλείψει χρόνου. Επιπλέον προχώρησε η μερική ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη, καθώς εξυπηρετούσε το Ολυμπιακό Χωριό στους Θρακομακεδόνες. Το αποτέλεσμα βέβαια ήταν ότι ο κόμβος σήμερα δεν εξυπηρετεί όλες τις κινήσεις: για παράδειγμα, ένας οδηγός ερχόμενος από Λαμία δεν μπορεί να εισέλθει προς Κηφισιά ή Πεύκη, αλλά πρέπει να κάνει αναστροφή στον επόμενο κόμβο (Λυκόβρυσης). Επίσης, ένας οδηγός ερχόμενος από Θρακομακεδόνες δεν μπορεί να διασχίσει τον κόμβο, αλλά υποχρεώνεται να κινηθεί προς την ΠΑΘΕ. Ημιτελής έμεινε και ο κόμβος της Αττικής Οδού (Κύμης/Πλαπούτα).
Στη συνέχεια, το 2008, ένα τμήμα του έργου, η ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη, εντάχθηκε στη σύμβαση παραχώρησης της Νέας Οδού, με πλευρικά διόδια. Ούτε όμως αυτό προχώρησε, καθώς το 2013, με την αναθεώρηση όλων των συμβάσεων παραχώρησης, διόδια και ανακατασκευή κόμβου «κόπηκαν» από το έργο. Αργότερα το έργο άρχισε να λογίζεται ως μία από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και να επανέρχεται, κατά διαστήματα, στην επικαιρότητα.
Το… καλό από τις διαδοχικές αναβολές του έργου είναι ότι έχουν προχωρήσει και ολοκληρωθεί δύο από τα βασικά προαπαιτούμενα. Από τη μια πλευρά, οι απαλλοτριώσεις έχουν πλέον συντελεστεί (πλην ελαχίστων νέων προσθηκών). Από την άλλη πλευρά, έχει ολοκληρωθεί και η αναθεώρηση των πολεοδομικών σχεδίων των Δήμων Ηρακλείου, Λυκόβρυσης-Πεύκης και Κηφισιάς, καθώς ο δρόμος θα διέρχεται μέσα από αστικές περιοχές, ενώ έχει συμπεριληφθεί και στο Ρυθμιστικό της Αθήνας (το 2014).

Στις 30 Δεκεμβρίου, λοιπόν, το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε τη δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό 434 εκατ. ευρώ (κατάθεση προσφορών στις 22 Φεβρουαρίου). Να σημειωθεί ότι παρά τις αρχικές σκέψεις, το έργο δεν θα υλοποιηθεί σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ), αλλά ως «κλασικό» δημόσιο έργο με μελετοκατασκευή. Μάλιστα το υπουργείο Υποδομών φιλοδοξεί η διαγωνιστική διαδικασία να ολοκληρωθεί μέσα στο 2022 -ο χρόνος κατασκευής ορίστηκε σε τέσσερα χρόνια.
Το έργο περιλαμβάνει:
- Την ολοκλήρωση των έργων στον κόμβο σύνδεσης της Λεωφόρου Κύμης (έξοδος Κύμης/Πλαπούτα) με την Αττική Οδό.
- Στη συνέχεια, ο δρόμος συνεχίζεται με ανοιχτή οδοποιία για 360 μέτρα μέχρι το νότιο στόμιο της σήραγγας, στο ύψος της υφιστάμενης οδού Νεφέλης στο Ηράκλειο.
- Ακολουθεί σήραγγα 2,4 χλμ., η οποία θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για 1,25 χλμ. μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.
- Το τελευταίο κομμάτι του δρόμου (1 χλμ.) είναι σε ανοιχτή οδοποιία και περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στο υφιστάμενο βιομηχανικό πάρκο στην περιοχή της Λυκόβρυσης.
- Στο έργο περιλαμβάνονται επίσης η διευθέτηση του ρέματος Πύρνας για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, η αποκατάσταση των τοπικών οδικών δικτύων σε μήκος 2 χλμ., συνδέσεις με τοπικά δίκτυα μέσω ισόπεδων κόμβων, αποχετευτικά έργα και έργα πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη δεν περιλαμβάνεται στο βασικό αντικείμενο του έργου, αλλά έχει προστεθεί με δικαίωμα προαίρεσης (δηλαδή εφόσον το επιθυμεί το Δημόσιο). Ως έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γεφυρών 260 μέτρων έκαστη και τη συμπλήρωση των τμημάτων του οδικού δικτύου. Το έργο θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς θα διευκολύνει την απευθείας πρόσβαση στην Εθνική Οδό πυκνοκατοικημένων Δήμων. Θα αποτελέσει έτσι μια εναλλακτική λύση (χωρίς διόδια) και στην Αττική Οδό, η οποία λόγω κακού σχεδιασμού έχει μόνο μία λωρίδα στην έξοδο προς Λαμία, με αποτέλεσμα να παρατηρείται καθημερινά κυκλοφοριακή συμφόρηση στο συγκεκριμένο σημείο.
Επιπλέον, θα ανακουφίσει περιοχές όπως η Κάτω Κηφισιά και η Λυκόβρυση από τις αντίστοιχες κινήσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο και οι τρεις Δήμοι των περιοχών που αφορά τάσσονται υπέρ του έργου, ζητώντας μόνο μερικές μικρές βελτιώσεις. Ο Δήμος Ηρακλείου έχει ζητήσει το κομμάτι των 360 μέτρων από το σημερινό τέλος της Λεωφόρου έως την είσοδο της σήραγγας να είναι καλυμμένο (όσο περισσότερο είναι εφικτό, ώστε να μειωθεί η όχληση στις οικιστικές περιοχές). Ο Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης έχει ζητήσει να διασφαλιστεί και να αυξηθεί η παραρεμάτια ζώνη της Πύρνας και να ενωθεί με γειτονικό χώρο πρασίνου. Τέλος, ο Δήμος Κηφισιάς επιφυλάσσεται να τοποθετηθεί σε πιο συγκεκριμένα ζητήματα όταν υπάρξει λεπτομερέστερη ενημέρωση επί της μελέτης.
Πηγή: kathimerini.gr/ Γιώργος Λιάλιος
Σχετικά άρθρα
Ερώτηση στη Βουλή για τη γραμμή 1 του Μετρό από την Αναστασία-Αικατερίνη Αλεξοπούλου
Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την ανάγκη επέκτασης της Γραμμής 1 του Μετρό Αθηνών (Γραμμή Ηλεκτρικού), προς…
Ερώτηση της Αν. Αλεξοπούλου για την ασφάλεια και της ανάδειξη της γέφυρας της Δουκίσσης Πλακεντίας
Ερώτηση για την «Ανάγκη συντήρησης και ανάδειξης της γέφυρας της Δουκίσσης Πλακεντίας στα Βόρεια Προάστια των Αθηνών» κατέθεσε, στο πλαίσιο…
Ερώτηση Α. Αλεξοπούλου για το προσωπικό καθαριότητας στον Δήμο Πεντέλης
Ερώτηση για το καθεστώς κάλυψης πάγιων και διαρκών αναγκών και όχι έκτακτων από το προσωπικό καθαριότητας (συμβασιούχους «Covid») του Δήμου…
Συνάντηση Δ. Καιρίδη με τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών
Με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή συναντήθηκε τη Μ. Τρίτη 19 Απριλίου ο βουλευτής Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών…
Σε συζήτηση του Πανεπιστημίου Harvard για τον πόλεμο στην Ουκρανία συμμετέχει ο Δ. Καιρίδης
O Δημήτρης Καιρίδης, βουλευτής Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, συζητά διαδικτυακά με τον Sigmar…
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Μία επένδυση… υψηλής τάσης ξεκινά στον Δήμο Πεντέλης – Βίντεο
Το μεγάλο έργο της υπογείωσης του δικτύου μέσης και χαμηλής τάσης του ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας)…
Στον υπό διαμόρφωση ΣΜΑ στα Μελίσσια οι Αγγ. Παπάζογλου και Αντ. Φειδοπιάστης
Τον υπό διαμόρφωση Σταθμό Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στο Κοιμητήριο Μελισσίων επισκέφθηκαν την Τετάρτη 10 Μαρτίου 2021 η επικεφαλής της δημοτικής…
Το «χαμηλό βαρομετρικό» ήρθε για να μείνει στον Δήμο Πεντέλης – Συνέντευξη Τύπου των επικεφαλής 4 παρατάξεων (βίντεο)
Βαρύς αναμένεται ο επερχόμενος χειμώνας στον Δήμο Πεντέλης από πολιτικής απόψεως, καθώς η ύπαρξη «χαμηλού βαρομετρικού» στις σχέσεις τεσσάρων παρατάξεων…
Φεστιβάλ Αμαρουσίου: Με την ευχή στις 2 Σεπτεμβρίου να ακουστεί διά ζώσης η σπουδαία λαϊκή φωνή της Γ. Νέγκα (video)
Να πάνε καλά και η σπουδαία λαϊκή φωνή της Γιώτας Νέγκα να ακουστεί διά ζώσης στο αίθριο θέατρο του Δήμου…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Δημήτρης Κούβελας: Αντιμετώπιση ήπιων ανεπιθύμητων ενεργειών του εμβολίου κατά της COVID-19
Πολλοί άνθρωποι είναι ενθουσιασμένοι που δημιουργήθηκαν εμβόλια ως το πρώτο βήμα για τη διαχείριση της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Δυστυχώς, υπήρξε και…
Μ. Αρτόπουλος: Μεγάλη μείωση περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό από τα προληπτικά μέτρα κατά της πανδημίας!
Μεγάλη μείωση των περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό (παιδιά και ενήλικες) έφεραν τα προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του…
Βασίλης Νομικός: Οι πανδημίες στην ιστορία του ανθρώπου
Όταν κάποιος διαβάζει και μελετά είναι δύσκολο να μπορέσουν διάφοροι να του μεταφέρουν ψευδείς πληροφορίες, γιατί πάρα πολλά γεγονότα έχουν…
Ε. Καραμολέγκου: Ηλιακά εγκαύματα – Πώς να τα προλαμβάνουμε, αλλά και να τα αντιμετωπίζουμε
Πολύ συχνά τους καλοκαιρινούς μήνες ερχόμαστε στην δυσάρεστη κατάσταση να αντιμετωπίσουμε ένα ηλιακό έγκαυμα, δικό μας ή προσφιλούς μας ατόμου….
Εγγραφείτε στο Newsletter
* Θα λαμβάνετε τα σημαντικότερα νέα της τελευταίας εβδομάδας.