Τουριστική προβολή Αττικής: 10 παρεμβάσεις το 2015 & στόχοι για την 5ετία
Τις 10 παρεμβάσεις της για την τουριστική προβολή της Αττικής στη διάρκεια του 2015 και τους στόχους της για τα επόμενα 5 χρόνια έδωσε στη δημοσιότητα η περιφερειακή Αρχή της Αττικής.
Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση:
Η τουριστική προβολή της Αττικής αποτελεί κρίσιμο στοίχημα ανάπτυξης της Περιφέρειας καθώς και της εθνικής οικονομίας.
Στην κατεύθυνση αυτή τη χρονιά που πέρασε η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών ενώ παράλληλα έβαλε τις βάσεις για τον στρατηγικό σχεδιασμό της επόμενης πενταετίας.
Συγκεκριμένα:
- Διαπιστώσαμε και ελέγξαμε τα κενά και τις αστοχίες του Προγράμματος της Τουριστικής Προβολής.
- Θέσαμε επιστημονικές προδιαγραφές εμπιστευόμενοι το δημόσιο πανεπιστήμιο.
- Συστήσαμε τη Διεύθυνση Τουρισμού και την στελεχώνουμε με κατάλληλο ανθρώπινο και τεχνικό κεφάλαιο.
- Εκπαιδεύουμε συνεχώς το στελεχιακό δυναμικό.
- Αποκτήσαμε τα βασικά επιστημονικά εργαλεία για τον σύγχρονο και ορθολογικό σχεδιασμό της τουριστικής προβολής.
- Σχεδιάσαμε και αρχίζουμε να υλοποιούμε την Στρατηγική της Προβολής της Περιφέρειας Αττικής με δημοκρατικό και ισότιμο τρόπο, με συνεργάτες μας τους Δημόσιους Φορείς Τουρισμού και συμμάχους μας τους Δήμους της Αττικής και όλους τους εμπλεκόμενους ιδιωτικούς φορείς Τουρισμού.
Αναλυτικά προχωρήσαμε σε:
- Ορισμό εντεταλμένων συμβούλων Τουρισμού στο τέλος του 2014 του Θ. Αγγελόπουλου, εντεταλμένου περιφερειακού σΣυμβούλου για την Τουριστική Ανάπτυξη και της Ελ. Δημοπούλου εντεταλμένης περιφερειακής συμβούλου για την Τουριστική Προβολή της Περιφέρειας Αττικής, με έκδοση απόφασης περιφερειάρχη, οπότε και τυπικά ενεργοποιείται η Διεύθυνση Τουρισμού που δεν ήταν στελεχωμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Καταγράφεται η τότε υπάρχουσα κατάσταση στην Τουριστική Προβολή, που εκφραζόταν μέσω της υλοποίησης ενός έργου μαμούθ, εγκεκριμένου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2012-2015 με σύμβαση 8,5 εκατ. ευρώ και ανάδοχο εταιρεία McCann που θα τελείωνε στο τέλος τους Σεπτεμβρίου 2015. Το έργο αναπροσαρμόστηκε μερικώς με ορθολογικά κριτήρια, ενώ με επέκταση 2 μηνών φροντίζουμε να αποδώσει στην Περιφέρεια Αττικής τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και παραδοτέα.
- Στελέχωση και λειτουργία της Διεύθυνσης Τουρισμού καθώς και του τμήματος Τουριστικής Προβολής που έγινε σταδιακά και συνεχίζεται μέχρι σήμερα προσπαθώντας να εξασφαλιστεί με τους ελάχιστους δυνατούς ανθρώπινους πόρους το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Σήμερα απαρτίζεται από τη διευθύντρια, τμηματάρχη και τρεις υπαλλήλους υψηλών επιστημονικών προσόντων, ελάχιστη και ανεπαρκή διάταξη για τη μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας.
- Διοργάνωση διήμερου σεμιναρίου Μάρκετινγκ και Προβολής τον Φεβρουάριο του 2015, χωρίς κανένα κόστος για τους συμμετέχοντες, που το παρακολούθησαν αιρετοί και υπάλληλοι που εμπλέκονται στον Τουρισμό, δημιουργώντας έτσι ένα πρώτο δίκτυο επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ αιρετών και υπαλλήλων όλων των Δήμων της Αττικής που θα υλοποιήσουν τις δράσεις προβολής την επόμενη πενταετία. Δημιουργήθηκαν έτσι οι βάσεις των διαπιστευμένων δημοσιογράφων στο τουριστικό ρεπορτάζ, καθώς και των εντεταλμένων και υπηρεσιακών στελεχών στον Τουρισμό όλων των δήμων της Αττικής.
- Ανάθεση μελέτης και σχεδιασμού της Στρατηγικής της Προβολής για την Περιφέρεια Αττικής με το ποσό των 19.680 ευρώ στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών και στον επίκουρο καθηγητή Δ. Κούτουλα, που με ιδιαίτερη γνώση του αντικειμένου και υπευθυνότητα μαζί με τα στελέχη της διοίκησης και την πολιτική καθοδήγηση, δημιούργησε μέσα σε 5 μήνες μια πολύ σημαντική εργαλειοθήκη στα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Β΄ βαθμού. Η μελέτη καθώς και οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν ήδη αφορούν: α) την αξιολόγηση του ΟΠΕΕΣ (του προηγούμενου Επικοινωνιακού Προγράμματος), β) τη σύνταξη προδιαγραφών για τη δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO), γ) τη σύνταξη αναλυτικού στρατηγικού σχεδίου δράσης για τη τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής με κοστολογημένες ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης για την πενταετία 2016-2020, δ) την εκπαίδευση των υπαλλήλων της Δ/νσης Τουρισμού στις σύγχρονες τεχνικές του τουριστικού μάρκετινγκ, στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης καθώς και σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης της τουριστικής προβολής.
- Δημιουργία πλαισίου συνεργασίας με όλα τα συναρμόδια υπουργεία, ΟΤΑ και άλλους φορείς τουρισμού: α) Με υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, υπουργείο Πολιτισμού, υπουργείο Ναυτιλίας, ΕΟΤ, ΟΛΠ, Δήμο Αθηναίων, Δήμο Πειραιώς, Δήμους των Νησιών του Σαρωνικού, Μαραθώνα, Ελευσίνας κ.λπ, το Γραφείο της Unesco στην Ελλάδα, ΕΞΑΑ, ΗΑΤΤΑ, ΣΕΤΕ, ΕΠΕΣΤ, ΓΕΠΟΕΤ, β) με Αεροπορικές εταιρείες, (Aegean airlines, Turkish airlines), επιχειρήσεις συμβούλων τουρισμού, ελληνικούς και διεθνείς οίκους τουριστικής προβολής και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών,. γ) με δημοσιογράφους ελληνικών ΜΜΕ, καθώς και με διεθνή ΜΜΕ, Travel chanell, BBC, DW, κ.λπ., δ) με όλες τις Περιφέρειες της χώρας σε συνάντηση εργασίας για θέματα Τουρισμού και εξέταση ζητημάτων, όπως κοινές δράσεις προβολής, κοινά θεσμικά και διοικητικά προβλήματα
- Συμμετοχή σε εκθέσεις στο εσωτερικό και εξωτερικό – συνεντεύξεις και αρθρογραφία. Στο πλαίσιο του έργου Τουριστικής Προβολής και με προσεκτικές διορθωτικές ενέργειες προβήκαμε στη διοργάνωση και συμμετοχή στις εκθέσεις Filoxenia 2014 και 2015, στην Έκθεση Greek Expo Tourism 2014 στην ΙΤΒ 2015 στο Βερολίνο, στην WTM στο Λονδίνο 2015, στα Ποσειδώνεια 2015, στο Ναυτικό Σαλόνι Πόρου 2015. Σε όλες υπήρξε πολιτική και διοικητική εκπροσώπηση και άρχισε να τοποθετείται με πολύ επιστημονικό τρόπο η ουσιαστική απαίτηση μας για ΒΤΒ με διεθνείς φορείς του Τουρισμού.
Συνεντεύξεις και παρεμβάσεις σε εκπομπές στα μεγάλα τουριστικά διεθνή και ελληνικά μέσα (travel channel το DW κ.λπ.), ώστε να γίνει γνωστό το τουριστικό μας προϊόν στην Αττική· Άρθρο της Ελ. Δημοπούλου στην Αυγή προεκλογικά (16-1-15) για τη στρατηγική του Τουρισμού στην Περιφέρεια Αττικής (http://www.avgi.gr/article/5222238/pos-sxediazoume-ton-tourismo-stin-perifereia-attikis) - Δημιουργία Διατομεακών Επιτροπών Τουρισμού. Ήδη από τον Μάιο 2015 συστήθηκαν για πρώτη φορά και λειτουργούν με μέλη τους δημάρχους όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων, καθώς και τους εντεταλμένους περιφερειακούς συμβούλους του Τουρισμού, παραθέτοντας συγκεκριμένα ζητήματα και προβλήματα ανάπτυξης και προβολής με δημοκρατικό, διαφανή και ισότιμο τρόπο, δίνοντας σημαντική ενημέρωση και συνεργασία για την υλοποίηση του έργου μας.
- Διοργάνωση στις 30-11-2015 ημερίδας ανοιχτής στο ειδικό και ευρύ κοινό, κατά την οποία παρουσιάσαμε επισήμως τη Στρατηγική μας για τις δράσεις Τουριστικής Προβολής για τα επόμενα 5 χρόνια. Έχουμε σήμερα στα χέρια μας, όπως και όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας Αττικής, το Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής της Αττικής που παρουσιάστηκε στις 30-11-2015, ημέρα που έληξε το προηγούμενο έργο της περιφερειακής Αρχής, ώστε να μην υπάρχει ούτε μια μέρα χαμένη!
- Διενέργεια διαβούλευσης με όλους τους δήμους, που ολοκληρώθηκε στις 16-1-15, ώστε να είμαστε πλέον έτοιμοι να υλοποιήσουμε με επιστημονικό και σοβαρό τρόπο την προβολή της Περιφέρειας Αττικής στο διεθνές περιβάλλον σε σημαντική διάρκεια ετών 2016-2020. Ήδη οι περισσότεροι δήμοι βρίσκονται σε επαφή μαζί μας, ώστε να αποφέρουμε τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα, οφέλη που δεν οδηγούν μόνο στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον τουριστικό θησαυρό της Αττικής αλλά και σε ένα ολοκληρωμένο ήπιο και διαχρονικό τρόπο τουριστικής – πολιτιστικής παρέμβασης που τα οφέλη του θα διαχέονται ισόρροπα και ανάλογα σε όλον τον κοινωνικό ιστό της Αττικής.
- Υλοποίηση του παραπάνω Σχεδίου σε φάσεις, ώστε να μην χαθεί χρόνος και βρεθούμε χωρίς επικοινωνιακή προβολή της Περιφέρειας Αττικής στο κρίσιμο πρώτο εξάμηνο του έτους. Θα προβούμε σε προκηρύξεις έργων προβολής για το Α΄ εξάμηνο του 2016 ενώ στη συνέχεια, μέσω της προκήρυξης του ολοκληρωμένου σχεδίου προβολής 2016-2020, η υλοποίηση θα ανατεθεί σε πολλαπλούς αναδόχους ανάλογα με το είδος και τις προδιαγραφές των επιμέρους έργων της προβολής.
Επιγραμματικά οι στόχοι μας για την τουριστική προβολή της Αττικής στην επόμενη πενταετία συγκλίνουν στα εξής:
- Προβολή όλων των δυνατοτήτων της Αττικής σε μεγάλο χρονικό και γεωγραφικό εύρος (είναι γνωστό επιστημονικά ότι η Αττική δεν έχει εποχικότητα).
- Προβολή της Αθήνας – Αττικής ως short break προορισμό (εκτός από city break) με ανάλογες προτάσεις για επιμέρους νέα τουριστικά προϊόντα που θα συμβάλλουν σταδιακά σε αύξηση της επισκεψιμότητας αλλά και του μέσου όρου παραμονής τους.
- Προβολή της «άγνωστης» και «αυθεντικής» Αττικής. Οι δυνατότητες προβολής των επιμέρους προορισμών π.χ. του Πειραιά, των νησιών του Σαρωνικού, των Ανατολικών και Δυτικών περιοχών που έχουν να προσθέσουν σημαντικά καινούργια στοιχεία για το πολιτιστικό περιβάλλον της.
- Προβολή με έξυπνο και σύγχρονο τρόπο καθώς και με ανταποδοτική αξία, επενδύοντας σε αποτελεσματικές δράσεις και όχι σε αμφίβολης και αναχρονιστικής αποδοτικότητας διαφημιστικές ενέργειες χωρίς άμεσα και σχετικά μετρήσιμα οφέλη.
- Προβολή της Περιφέρειας Αττικής σε συνεργασία με τον ΕΟΤ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και με τους δήμους και τις άλλες Περιφέρειες της χώρας, μεγιστοποιώντας τα οφέλη και εξοικονομώντας πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, αποφεύγοντας αλληλοεπικαλύψεις δράσεων.
- Άμεση με έμμεση συνεργασία για την από κοινού προβολή με εθνικούς ή και διεθνείς key players του τουρισμού (π.χ. κοινωνικούς εταίρους, αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», κ.λπ.).
Σχετικά άρθρα
Τέσσερα σπιτάκια για αδέσποτες γάτες στο Νέο Ψυχικό
Συνεχίζεται το πρόγραμμα «Αρετή Δημητροπούλου» του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού, με την τοποθέτηση τεσσάρων σπιτιών για τις αδέσποτες γάτες, αυτή…
Γιορτή υιοθεσίας αδέσποτων ζώων στις 23/11 στον Δήμο Παπάγου – Χολαργού
Γιορτή υιοθεσίας αδέσποτων ζώων συντροφιάς διοργανώνει ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού, σε συνεργασία με την Εθελοντική Δράση Ζωόφιλων Παπάγου –…
Δεύτερη ευκαιρία για τα αδέσποτα – Ημέρα υιοθεσίας στο Άλσος Κηφισιάς
Την Κυριακή 3 Νοεμβρίου το πρωί η Libeto.gr και η αντιδημαρχία Φιλοζωίας του Δήμου Κηφισιάς, σε συνεργασία με τη Zenich,…
Καμπάνια «Υιοθετώ» στα σχολεία από τον Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού
Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, που απευθύνεται στους αυριανούς ενεργούς πολίτες, τα παιδιά, ξεκίνησε ο Δήμος Φιλοθέης –…
Μεταδημότευση… αλεπούς στη Νέα Ιωνία
Μια… αλεπού εντοπίστηκε να κυκλοφορεί τις προηγούμενες ημέρες στη Νέα Ιωνία και το Τμήμα Φιλοζωικής Πολιτικής του Δήμου επικοινώνησε με…
Δύο επίκαιρες ερωτήσεις από τη Μιλένα Αποστολάκη για την πυρκαγιά στο Πεντελικό όρος
Η καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου, η οποία έπληξε μεγάλο μέρος της Βορειοανατολικής Αττικής και ιδιαίτερα το Πεντελικό όρος, αποτέλεσε αντικείμενο δύο…
Ανοιχτές εκδηλώσεις με τον Δ. Καιρίδη στις 6 Οκτωβρίου
Πρόσκληση για δύο ανοιχτές εκδηλώσεις απευθύνει σε κάθε πολίτη ο Δημήτρης Καιρίδης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων & Εξωτερικής Πολιτικής και βουλευτής…
Δύο επερωτήσεις από τη Μιλένα Αποστολάκη για την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου στην Αττική
Η καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου, η οποία έπληξε μεγάλο της Βορειοανατολικής Αττικής, και ιδιαίτερα το Πεντελικό όρος, αποτέλεσε αντικείμενο δύο…
Νέα Αριστερά: Ερώτηση στη Βουλή για τις τιμές ζώνης στην περιοχή Εργατικών Πολυκατοικιών στο Μαρούσι
Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κατέθεσε η Νέα Αριστερά, με θέμα «Αναγκαία η μείωση των…
Στα Μελίσσια στις 5/6 ο Δ. Καιρίδης
Στα Μελίσσια θα περιοδεύσει την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2023 ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης, για να συνομιλήσει με…
Νέο ΟΧΙ, παραμονή της 28ης Οκτωβρίου, από τα Μελίσσια στο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας – Βίντεο
Για δεύτερη φορά συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής, επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων, επαγγελματικοί και κοινωνικοί φορείς και πολίτες έξω από το…
Κοινωνικό ανάχωμα στο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στα Μελίσσια – Βίντεο
Την καταγορηματική αντίθεσή τους στο επικείμενο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στα Μελίσσια εξέφρασαν η δημοτική αρχή του Δήμου…
Δεν κατεβαίνει για δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης στις εκλογές του 2023 ο Τάσος Μαυρίδης – Αποχαιρετισμός με συγκίνηση, αλλά και «καρφιά»
Την απόφασή του να μην συμμετάσχει στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2023 ανακοίνωσε ο δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης Τάσος…
Η προσαγωγή, η σύλληψη, τα πολιτικά μηνύματα και η επόμενη μέρα – Συνέντευξη Τύπου Σωτήρη Λαπιέρη
Την περασμένη Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022 ο επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών Χαλάνδρι Ενάντια, δημοτικός σύμβουλος Σωτήρης Λαπιέρης δέχθηκε απρόκλητη, όπως…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Προβλήματα και στην ακοή προκαλεί η νόσος COVID-19
Προβλήματα και στην ακοή προκαλεί η νόσος του COVID-19, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες που παρουσιάστηκαν στο 16th European Federation Audiology…
Διατροφή στις πανελλαδικές – Οδηγός για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα
Η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συγκέντρωση, απόδοση και ενέργεια, πόσο μάλλον την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων. Μπορεί να…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Δημήτρης Κούβελας: Αντιμετώπιση ήπιων ανεπιθύμητων ενεργειών του εμβολίου κατά της COVID-19
Πολλοί άνθρωποι είναι ενθουσιασμένοι που δημιουργήθηκαν εμβόλια ως το πρώτο βήμα για τη διαχείριση της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Δυστυχώς, υπήρξε και…
Μ. Αρτόπουλος: Μεγάλη μείωση περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό από τα προληπτικά μέτρα κατά της πανδημίας!
Μεγάλη μείωση των περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό (παιδιά και ενήλικες) έφεραν τα προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του…
Εγγραφείτε στο Newsletter
* Θα λαμβάνετε τα σημαντικότερα νέα της τελευταίας εβδομάδας.
ΑΚΟΥΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA