Το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα με όχημα αυτόματης οδήγησης
Επιστήμη & Τεχνολογία

Το πρώτο θανατηφόρο ατύχημα με όχημα αυτόματης οδήγησης

Το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ενός Tesla Model S καταγράφηκε στις 7 Μαΐου 2016 στην μικρή πόλη του Γουίλιστον στη Φλόριντα των ΗΠΑ. Θύμα, ο 40χρονος Τζόσουα Μπράουν από το Καντόν του Οχάιο, ο οποίος έναν μόλις μήνα νωρίτερα έδειχνε σε βίντεο και δήλωνε ενθουσιασμένος ότι «το καλύτερο αυτοκίνητο που είχε ποτέ» απέφυγε επιτυχώς σύγκρουση με φορτηγό που μπήκε ξαφνικά στη λωρίδα του σε διασταύρωση.

Η ανακοίνωση για το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο σε αυτοκινούμενο όχημα έγινε από την διοίκηση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, η οποία τώρα διεξάγει προκαταρκτική έρευνα για τις αιτίες του δυστυχήματος και συγκεκριμένα του νεότευκτου συστήματος αυτόματης οδήγησης του Tesla Model S, το οποίο άρχισε να διατίθεται υπό μορφή ενημέρωσης λογισμικού τον Οκτώβριο του 2015.

Πάντως, σύμφωνα με τις δηλώσεις αμφότερων των αξιωματούχων και της κατασκευάστριας Tesla το δυστύχημα αποδίδεται στην αποτυχία των καμερών του συστήματος να διακρίνει από τον φωτεινό ουρανό τη λευκή πλευρά του φορτηγού-ρυμουλκού που έστριβε μπροστά του, με αποτέλεσμα να μην ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα του αυτοκινήτου.

Ο 62χρονος οδηγός του φορτηγού Φρανκ Μπαρέσι ισχυρίζεται ότι ο οδηγός του Tesla S παρακολουθούσε ταινία, αφού μετά τη σύγκρουση συνέχισαν να ακούγονται διάλογοι. H Tesla δηλώνει πάντως ότι δεν είναι εφικτή η προβολή ταινιών στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου και δεν γίνεται σχετική αναφορά από την αστυνομία στην καταγραφή των συνθηκών της σύγκρουσης. Τέλος, ο Μπαρέσι δηλώνει ότι το Tesla S κινούνταν τόσο γρήγορα που διαπέρασε το τρέιλερ του φορτηγού του με τέτοια ταχύτητα που δεν έγινε αντιληπτό.

Όπως εξηγεί το auto.in.gr, σε ό,τι αφορά στις τεχνολογικές παραμέτρους του Autopilot, το σύστημα αξιοποιεί τις κάμερες που τοποθετούνται στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου, τις λειτουργίες του συστήματος αναγνώρισης της οδικής σήμανσης, καθώς και τεχνολογία σόναρ που, εκπέμποντας υπερηχητικά κύματα, σαρώνει τον χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης διαμορφώνει μια ακριβή εικόνα του περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.

Πηγή: in.gr

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet