Περιφέρεια Αττικής: Μαύρη προπαγάνδα από τον τ. περιφερειάρχη
Περιφέρεια Αττικής

Περιφέρεια Αττικής: Μαύρη προπαγάνδα από τον τ. περιφερειάρχη

«Τα 10 σημεία της λεγόμενης “Μαύρης Βίβλου” απλά αποδεικνύουν είτε τα μαύρα μεσάνυχτα είτε τη μαύρη προπαγάνδα του τέως περιφερειάρχη» τονίζει η Περιφέρεια Αττικής, απαντώντας σε ανακοίνωση του τέως περιφερειάρχηΓιάννη Σγουρού.

Η Περιφέρεια Αττικής απαντά στον «δεκάλογο» του τέως περιφερειάρχη με την ακόλουθη ανακοίνωση:

Με συνειδητά ψεύδη και διαστρεβλώσεις της πραγματικότητας ο τέως περιφερειάρχης επιχειρεί να απαξιώσει το υπό εξέλιξη έργο στην Περιφέρεια Αττικής: όταν εδώ και τρία χρόνια γίνονται πράγματα που δεν έχουν γίνει ποτέ στην Περιφέρεια, επιχειρεί να αντιστρέψει την πραγματικότητα, για να την παρουσιάσει στα μέτρα του.

Τα 10 σημεία της λεγόμενης «Μαύρης Βίβλου» απλά αποδεικνύουν είτε τα μαύρα μεσάνυχτα είτε τη μαύρη προπαγάνδα του τέως περιφερειάρχη.

Συγκεκριμένα:

1. Περί ΕΣΠΑ: α) το ΠΕΠ Αττικής 07-13 έκλεισε χωρίς καμία απώλεια πόρων, με απορρόφηση 111,4% και β) το ΠΕΠ Αττικής 2014 – 2020 σύμφωνα με στοιχεία του Αυγούστου 2017, εμφανίζει απορρόφηση άνω του 12% (όταν την ίδια χρονική περίοδο το ΠΕΠ Αττικής 07 – 13, εμφάνιζε ρυθμούς απορρόφησης κάτω του 5%).

2. Περί απορρόφησης ίδιων πόρων: Ο τέως περιφερειάρχης «ξεχνά» ότι παρέδωσε ένα αναιμικό Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων. Απόδειξη ότι επί των ημερών της νέας Διοίκησης εντάχθηκαν άνω των 750 έργων στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων της Περιφέρειας Αττικής που μπήκαν σε τροχιά ωρίμανσης και υλοποίησης. Το δε 2017 ο ρυθμός υλοποίησης είναι κατά 30% μεγαλύτερος της αντίστοιχης περιόδου του τέως περιφερειάρχη.

3. Περί υπερδέσμευσης πόρων: Το Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων επιτελεί κοινωνικό έργο, αντιμετωπίζοντας χρόνια προβλήματα των πολιτών της Αττικής. Τα 2 δισ. στοχεύουν να καλύψουν ανάγκες των πολιτών και της κοινωνίας. Ηθελημένα «ξεχνά» ότι για την υλοποίηση ενός έργου απαιτείται πρώτα η ωρίμανση (μελέτες, αδειοδοτήσεις κ.λπ.). Και προγραμματισμός. Ας μην ανησυχεί όμως: οι πόροι της Περιφέρειας Αττικής είναι επαρκείς σε βάθος πενταετίας, που θα απαιτηθεί για την υλοποίηση του προγράμματος. Διότι η Περιφέρεια Αττικής παράγει κάθε χρόνο 40 εκατομμύρια καθαρό αποτέλεσμα – παράλληλα μέρος του προγράμματος ύψους περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ μπορεί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

4. Περί κομματοκρατίας: Δεν μιλάνε για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου.

5. Περί δήθεν οικειοποίησης και εξαφάνισης του «έργου» της προηγούμενης διοίκησης: Προφανώς ο τέως κρίνει εξ ιδίων. Τι να θυμηθεί κανείς; Το γεγονός ότι ουδέποτε ενημέρωσε την νεοεκλεγείσα, τότε, περιφερειάρχη για τα ζητήματα και τις εκκρεμότητες της Περιφέρειας; Το γεγονός ότι δεν «παρέδωσε» ουσιαστικά ποτέ; Ότι η νέα, τότε, διοίκηση βρέθηκε σε άδεια γραφεία;

6. Περί εφαρμογής του μνημονίου: η Ρένα Δούρου ουδέποτε αποδέχθηκε την πρόσκληση που της απέστειλε ο τότε Υφυπουργός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης της Γερμανίας, Χανς Γιόακιμ Φούχτελ, ουδέποτε τον δέχθηκε στο γραφείο της, ουδέποτε αποδέχθηκε την πολιτική που θέλει την Τοπική Αυτοδιοίκηση ιμάντα της κεντρικής εξουσίας. Και φυσικά ουδέποτε έφαγε μαζί του… τσιπούρες. Με τις συγκεκριμένες προτάσεις της, για τη Συνταγματική Αναθεώρηση και τη Μεταρρύθμιση του «Καλλικράτη», η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής δίνει απτά δείγματα γραφής για το πώς αντιλαμβάνεται τη λειτουργία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Χ.Γ. Φούχτελ και Γ. Σγουρός

7. Περί διαχείρισης των απορριμμάτων: η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής άλλαξε το νομικό πλαίσιο, όπως θα όφειλε να είχε κάνει και δεν έκανε (σύμφωνα με το άρθρο 35 του Ν.4042/2012, όπως ισχύει), η προηγούμενη διοίκηση. Πλέον η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει νέο σχεδιασμό διαχείρισης αποβλήτων εναρμονισμένο με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία (οδηγία πλαίσιο 2008/98/Ε.Ε. και εθνικός σχεδιασμός για τη διαχείριση των απορριμμάτων – ΚΥΑ Οικ. 51373/4684/2015 – ΦΕΚ 2706/Β/15-12-2015). Η ακύρωση των σχεδιασμών των φαραωνικών εγκαταστάσεων, του τέως Περιφερειάρχη, ήταν μονόδρομος καθώς στηρίζονταν σε λογικές εγγυημένων ποσοτήτων σύμμεικτων απορριμμάτων, που θα είχαν ως αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών. Πρόκειται για λογικές που θα απέκλειαν την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Με την έγκριση του ΠΕΣΔΑ, η σημερινή διοίκηση εκπλήρωσε τη σχετική εκ των προτέρων αιρεσιμότητα όπως αναγνωρίστηκε από τα αρμόδια κοινοτικά όργανα. Συγκεκριμένα αναγνωρίστηκε η εκπλήρωση της θεματικής εκ των προτέρων αιρεσιμότητας 6.2 «Προώθηση οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμων επενδύσεων στον τομέα αποβλήτων». Πλέον, σε συνεργασία με τους Δήμους, προχωρά η νέα, οικονομικά και οικολογικά δίκαιη και βιώσιμη πολιτική διαχείρισης των απορριμμάτων, βάζοντας τις βάσεις για να μπει τέλος στο μοντέλο του μοναδικού χώρου διάθεσης (ΧΥΤΑ Φυλής) και διασφαλίζοντας την προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος. Είναι προφανές ότι αυτή η πολιτική απέχει έτη φωτός από εκείνη του τέως.

8. Παρουσία – συμβολή της Περιφέρειας Αττικής σε έκτακτες καταστάσεις (πυρκαγιές, ρύπανση Σαρωνικού): Οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής έδωσαν από την πρώτη στιγμή το παρών, όπου χρειάστηκε, συνδράμοντας την Πυροσβεστική, ενίοτε και υπερβαίνοντας το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, κηρύσσοντας, όπου απαιτήθηκε, τους Δήμους (π.χ. Κυθήρων) σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Το ίδιο έπραξαν με συνέπεια και στην περίπτωση της ρύπανσης του Σαρωνικού. Χωρίς τυμπανοκρουσίες και περιττές δηλώσεις, διασφάλισαν την αποτελεσματική αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων. Η περιφερειάρχης συντόνιζε όλες τις ενέργειες, δεν βρισκόταν σε διακοπές στη Σκύρο όπως η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης με την οποία ταυτίζεται πλήρως για μικροκομματικούς λόγους, ο κατά δήλωσή του «ανεξάρτητος» αυτοδιοικητικός.

9. Περί νέου κτηρίου: Είναι το λιγότερο προκλητικό εκείνος που δέσμευσε τη νέα διοίκηση με την παράταση του συμβολαίου του κτηρίου της Συγγρού 80, το καλοκαίρι του 2014, όταν ήδη δηλαδή είχε εκλεγεί η νέα διοίκηση, να μιλάει για… real estate. Είναι επίσης προκλητικό να μιλάει εκείνος που επί των ημερών του το κόστος των ενοικίων έφθασε τα 10 εκατομμύρια τον χρόνο! Το θέμα, που συνειδητά αποκρύπτει ο τέως περιφερειάρχης, είναι ο εξορθολογισμός των δαπανών και το κόστος των ενοικίων. Ο ίδιος καταγγέλλει μια καθόλα νόμιμη διαδικασία, όταν ήταν εκείνος που επιδίωξε την αγορά κτηρίου ιδιοκτησίας Γαβαλά στην Κάντζα, χωρίς διαγωνισμό! Τα δεδομένα σήμερα έχουν ως εξής: η Περιφέρεια Αττικής πληρώνει 8 εκατομμύρια τον χρόνο σε ενοίκια – ποσό τεράστιο και μάλιστα σε περίοδο κρίσης. Οι πολίτες πληρώνουν ακριβά την έλλειψη πολιτικής αγοράς κτιρίων αντί ενοικίασης, την περίοδο ακριβώς που ο τέως περιφερειάρχης ήταν νομάρχης (2002 – 2010). Σε ό,τι αφορά το νέο κτήριο που θα στεγάσει τις επιτελικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής, τηρούνται πλήρως όλες οι διαδικασίες που επιβάλλει η νομιμότητα ενώ μάλιστα προβλέπεται και εκτίμηση του τιμήματος της αγοράς του κτηρίου από ορκωτό εκτιμητή από το Μητρώο των Πιστοποιημένων Ορκωτών Εκτιμητών του υπουργείου Οικονομικών. Το νέο κτήριο πληροί σειρά προϋποθέσεων για άριστες εργασιακές συνθήκες για την καλύτερη εξυπηρέτηση των εργαζομένων – δηλαδή εξασφάλιση σύγχρονων υποδομών, (όπως Ίντερνετ νέας γενιάς), κατάλληλων εργονομικών χώρων εργασίας, λειτουργίας βρεφονηπιακού σταθμού, κυλικείου, κ.α.. Του δε ανοικτού διαγωνισμού είχε προηγηθεί ενδελεχής έρευνα (με σχετική αλληλογραφία με τους αρμόδιους δημόσιους φορείς) για αγορά δημοσίου κτηρίου, η οποία κατέληξε στη διαπίστωση ότι το ευρύτερο δημόσιο δεν διαθέτει κτίριο κατάλληλο για τη στέγαση των επιτελικών υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής. Σε ό,τι αφορά τα περί πώλησης σε τιμή άνω της αντικειμενικής αξίας, είναι γνωστό στους πάντες ότι στη Δυτική Αθήνα οι αντικειμενικές αξίες είναι πολύ χαμηλότερες από τις εμπορικές. Μια απλή έρευνα αγοράς, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Τα υπόλοιπα είναι μόνο για τη δημιουργία ψευδών εντυπώσεων.

10. Περί της διανομής κοινωνικής βοήθειας από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους: Ο τέως περιφερειάρχης πιάνεται αδιάβαστος: χρησιμοποιεί μη επικαιροποιημένα στοιχεία. Η αλήθεια είναι ότι: α) Το 2016 οι τέσσερις Κοινωνικές Συμπράξεις της Περιφέρειας Αττικής προέβησαν εγκαίρως και επιτυχώς σε διανομές τροφίμων στους δικαιούχους με πρώτη διανομή στις 4/3/2016 (από την Κοινωνική Σύμπραξη Κεντρικού Τομέα Αθηνών κωδ. 40) και τελευταία στις 25/4/2017 (από την Κοινωνική Σύμπραξη Πειραιώς και Νήσων κωδ. 42). β) Για το έτος 2017 και ειδικότερα από την 01/06/2017, σύμφωνα με απόφαση του αρμόδιου Υπουργείου, δικαιούχοι του προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους ΤΕΒΑ καθίστανται αυτοδίκαια οι εκάστοτε δικαιούχοι ΚΕΑ (Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης), εφόσον δηλώσουν ανάλογη επιθυμία. Οι ήδη ισχύουσες λίστες με ωφελούμενους (ΤΕΒΑ/FEAD), καταργήθηκαν. Οι ωφελούμενοι ενημερώνονται από την ΗΔΙΚΑ (Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης ΑΕ) και επιλέγουν τον εταίρο που θα εξυπηρετούνται. Το δικαίωμα παροχών ΤΕΒΑ ισχύει από την πρώτη μέρα του μεθεπόμενου μήνα από αυτόν που εγκρίθηκε το ΚΕΑ. Από τον μέχρι σήμερα απολογισμό εφαρμογής του προγράμματος, διαφαίνεται ότι η ρύθμιση του ΚΕΑ θα υπερκαλύψει τον αρχικό αριθμό δικαιούχων του προγράμματος. Τα στοιχεία που χρησιμοποιεί ο τέως Περιφερειάρχης (στην ανακοίνωσή του στις 22/9/2017) στηρίζονται σε στοιχεία της 31/5/2017, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στη σημερινή πραγματικότητα. Από τα πλέον πρόσφατα σχετικά διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι στην Κοινωνική Σύμπραξη της Π.Ε. Νοτίου Τομέα (κωδ. 41), όχι μόνο δεν υπάρχει μείωση των δικαιούχων ΤΕΒΑ, μετά από την εφαρμογή του ΚΕΑ, αλλά υπερκάλυψη του αριθμού των δικαιούχων κατά 8% (πριν το ΚΕΑ οι δικαιούχοι ΤΕΒΑ ήταν 4.163, ενώ μετά το ΚΕΑ και μέχρι σήμερα, είναι 4.531). Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της Κοινωνικής Σύμπραξης Π.Ε. Πειραιώς & Νήσων (υπερκάλυψη δικαιούχων κατά 1%). Σύμφωνα δε με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας, και στις υπόλοιπες Κοινωνικές Συμπράξεις διαφαίνεται έντονα μία ανοδική τάση στον αριθμό των δικαιούχων ΤΕΒΑ, μετά την εφαρμογή του ΚΕΑ. Όποιος βιάζεται να λασπολογήσει, σκοντάφτει.

 

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet