Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018

Ενότητα: Μεταμεσονύχτιες αποφάσεις του Δ.Σ., που θα αλλοιώσουν τη φυσιογνωμία του Αμαρουσίου

0
58 Προβολές

Για «μεταμεσονύχτιες αποφάσεις» του Δημοτικού Συμβουλίου, που «θα αλλοιώσουν τη φυσιογνωμία και το μέλλον» του Αμαρουσίου κάνει λόγο η δημοτική παράταξη της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, Ενότητα Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι, σχολιάζοντας τη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του Σώματος.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της η παράταξη αναφέρει:

Με τη θετική ψήφο μόλις εννέα παρόντων δημοτικών συμβούλων από τους είκοσι πέντε της παράταξης Πατούλη και την αρνητική έξι δημοτικών συμβούλων της μειοψηφίας,  σε  μεταμεσονύκτια συνεδρίαση στις 31-7-2018 το Δημοτικό Συμβούλιο πήρε δύο σημαντικές αποφάσεις που θα καθορίσουν με αρνητικό πρόσημο το μέλλον και τη φυσιογνωμία της πόλης μας τις επόμενες δεκαετίες.

Η πρώτη αφορά στη διαμόρφωση της πλατείας Ευτέρπης πάνω από το γκαράζ που κατασκευάζεται στον ΗΣΑΠ από ιδιωτική εταιρεία, με σύμβαση παραχώρησης-εκμετάλλευσης 29 χρόνων (ΣΔΙΤ). Σύμφωνα με την απόφαση αυτή, δρομολογήθηκε η δημιουργία παράνομου «αναψυκτηρίου» 60 τ.μ επί της πλατείας που θα δοθεί, κατά πάσα πιθανότητα, προς εκμετάλλευση στον εργολάβο που κατασκευάζει το γκαράζ. Δωράκι επίσης στον εργολάβο είναι και το ποσό των 450.000 ευρώ, που θα διαθέσει από ίδιους πόρους ο Δήμος για τη διαμόρφωση της πλατείας, ενώ αυτό ήταν, κατά σημαντικό μέρος, υποχρέωση του εργολάβου.

Η ζημιά στη φυσιογνωμία της πόλης από τη μετατροπή της κεντρικής της πλατείας  σε ένα απέραντο καφενείο είναι προφανής. Όπως προφανής θα είναι και η ζημιά στα παρακείμενα καταστήματα που ασκούν την ίδια δραστηριότητα.

Η δεύτερη απόφαση αφορά στη διενέργεια διαγωνισμού για την εκχώρηση του οδοφωτισμού της πόλης σε ιδιώτη για 12 χρόνια, καθώς και στην πρόσληψη ειδικού συμβούλου για την παρακολούθηση της σύμβασης. Το ύψος και των δύο συμβάσεων προϋπολογίζεται στο ποσό των 17,5 εκατ. ευρώ και θα πληρωθεί από τα ανταποδοτικά τέλη που εισπράττει ο Δήμος από τους Δημότες. Υποτίθεται ότι το ποσό αυτό θα εξοικονομηθεί από την οικονομικότερη λειτουργία του οδοφωτισμού, αλλά και αυτό δεν είναι εύκολα μετρήσιμο.

Το θέμα δεν είναι ο εκσυγχρονισμός ή όχι του δικτύου, αλλά η ιδιωτικοποίηση μιας σημαντικής υπηρεσίας του Δήμου, που αφορά στην ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των κατοίκων, σε ιδιωτική εταιρεία, με σκοπό την κερδοφορία της. Χρήματα δηλαδή που τελικά θα πληρώσουν τελικά οι Μαρουσιώτες, μέσω των ανταποδοτικών τελών, στον ιδιώτη εργολάβο.

Η απόφαση πάρθηκε παρά τις αντιρρήσεις του Σωματείου των Εργαζομένων, που  αποχώρησε νωρίτερα από τη συνεδρίαση λόγω του προχωρημένου της ώρας, χωρίς να του δοθεί από το προεδρείο το δικαίωμα να τοποθετηθεί νωρίτερα.

Η ιδιωτικοποίηση αυτή  έρχεται να προστεθεί στον κατάλογο και των υπολοίπων ιδιωτικοποιήσεων που αλλοιώνουν τον δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα του Δήμου και παραδίδουν κρίσιμες υπηρεσίες για την ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και τη λειτουργικότητα της πόλης σε ιδιώτες.

Αυτές είναι η υπέργεια και υπόγεια στάθμευση των αυτοκινήτων, η συντήρηση πάνω από 100  οχημάτων και μηχανημάτων έργου του Δήμου, η φύλαξη των εγκαταστάσεών του, η μεταφορά των ογκωδών στον ΧΥΤΑ, η σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων και τώρα ο οδοφωτισμός.

Οι ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων υπηρεσιών οδηγούν στην απαξίωση του δημόσιου τομέα με θλιβερές συνέπειες για τους πολίτες, όπως αυτές που βιώσαμε πρόσφατα με τις φονικές πυρκαγιές.

Η πορεία αυτή, που ξεκίνησε πριν μια εικοσαετία στην Ευρώπη, έχει ήδη αρχίσει να αναστρέφεται προς την επαναδημοσιοιποίηση.

Εκείνο που είναι σίγουρο ότι πρέπει να σταματήσει στον Δήμο μας είναι η πορεία της διοίκησης Πατούλη που, πιστή στις νεοφιλεύθερες συνταγές της Ε.Ε. και του Φούχτελ, παραδίδει τον Δήμο και τη δημοτική γη σε ιδιωτικά συμφέροντα, αξιοποιώντας όλο το μνημονιακό νομοθετικό πλαίσιο που παραμένει άθικτο και από τη σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ.

Αφήστε ένα σχόλιο

Scroll Up