Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018

Δήμος Παπάγου – Χολαργού: Μια «έξυπνη» πόλη

1
122 Προβολές

O Δήμος Παπάγου – Χολαργού αλλάζει και προσαρμόζεται στην ψηφιακή εποχή, αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας του και επικοινωνίας με τους πολίτες, με γνώμονα τη διαφάνεια και την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών.

Ο Δήμος επισημαίνει σχετικά:

«Από το 2016 προσφέρουμε υπηρεσίες πληροφόρησης και εξυπηρέτησης στους πολίτες με ένα πλέγμα ψηφιακών και διαδικτυακών μέσων. Η αναβαθμισμένη διαδικτυακή πύλη του Δήμου εμπλουτίζεται συνεχώς με στόχο την έγκαιρη πληροφόρηση των πολιτών, την άρση της γραφειοκρατίας και κυρίως τη διαφάνεια σε κάθε ενέργεια της διοίκησης.

»Ήρθε η ώρα να κάνουμε ακόμα ένα βήμα προς την ψηφιακή εποχή».

Ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού καλεί, λοιπόν, τους πολίτες να συμμετέχουν ενεργά στη λειτουργία του Δήμου και της πόλης, μέσω τριών εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα και της ΓεωΠύλης του Δήμου Παπάγου – Χολαργού.

«Πιστεύουμε σε αυτή την ανοικτή και αμφίδρομη άμεση επικοινωνία με τους πολίτες, θέλουμε τον πολίτη συμμέτοχο στην προσπάθειά μας για μια καλύτερη πόλη» τονίζει η αντιδήμαρχος Οικονομικών, Διοικητικών, Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Επικοινωνίας, Βίκυ Νικάκη.

Citify (εφορμογή web, android, ios)

Το  CITIFY, μια εφαρμογή που λειτουργεί ήδη δύο χρόνια αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο. Είναι μία εφαρμογή ανοικτή σε όλους, που δίνει στους κατοίκους τη δυνατότητα να αναφέρουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά μέσα στην πόλη με τη χρήση είτε του κινητού τους είτε μέσω της δικτυακής πλατφόρμας στην ιστοσελίδα του Δήμου.

Η πρόσβαση στην εφαρμογή είναι δωρεάν και ελεύθερη, και ο πολίτης μπορεί να ανεβάζει (upload) προβλήματα ή ζητήματα που θεωρεί σημαντικά για την καθημερινή λειτουργία της πόλης.

Στη νέα της πλέον έκδοση, ο πολίτης θα λαμβάνει επείγουσες ενημερώσεις  σε μορφή notification για έκτακτα περιστατικά ή γεγονότα (π.χ. ακραία καιρικά φαινόμενα, κλείσιμο σχολείων). Επίσης, θα περιλαμβάνει μια νέα ενότητα με τίτλο Πολιτική Προστασία, η οποία θα περιέχει σύστημα άμεσης ειδοποίησης σχετικά με την εκδήλωση ακραίων καιρικών φαινομένων, άμεσης αποστολής οδηγιών, on-line επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και του τμήματος πολιτικής προστασίας του Δήμου, χάρτη σημείων καταφυγής και υποδοχής πολιτών.

Greencity (εφαρμογή web, android, ios)

Το Greencity είναι μια δωρεάν και ελεύθερη εφαρμογή προώθησης της αποτελεσματικής διαχείρισης των απορριμμάτων και της ανακύκλωσης.

Εμπεριέχει έναν χάρτη της πόλης στον οποίο ο χρήστης μπορεί σε πραγματικό χρόνο να παρακολουθεί τα οχήματα και τα δρομολόγια αποκομιδής απορριμμάτων του Δήμου και να πληροφορηθεί τα πλησιέστερα σε αυτόν σημεία ανακύκλωσης ανά υλικό.

Ο πολίτης μπορεί να συμμετέχει στο πρόγραμμα κατ΄ οίκον συλλογής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών προσδιορίζοντας τα υλικά που επιθυμεί να ανακυκλώσει καθώς και την ημέρα και ώρα που επιθυμεί ο Δήμος να τα παραλάβει από την οικία του.

Υπό μορφή tips διεξάγεται μια καμπάνια ευαισθητοποίησης των πολιτών σε θέματα ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης.

Τέλος στον ίδιο χάρτη ο πολίτης μπορεί να παρακολουθεί τα δρομολόγια της Δημοτικής Συγκοινωνίας.

Epolis (android, ios)

Τo Epolis είναι μία εφαρμογή ενίσχυσης της συμμετοχικής δημοκρατίας.

Η εφαρμογή διαθέτει τέσσερις ενότητες.

Ενότητα 1 e-Συλλογή Υπογραφών: Ο Δήμος ή οι δημότες θέτουν κάποιο ζήτημα προς υπογραφή από τους πολίτες. Ο εγγεγραμμένος χρήστης μπορεί να υπογράφει ένα ζήτημα – ψήφισμα, και εφόσον συγκεντρωθούν οι απαιτούμενες υπογραφές το ζήτημα μπορεί να έλθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο ή να κατατεθεί από τους πολίτες στη δημοτική Αρχή.

Ενότητα 2 e-ψηφοφορία: Στόχος είναι η καταγραφή της θετικής ή αρνητικής γνώμης των πολιτών μέσα από μηχανισμό ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στο κινητό σε ζητήματα που θέτει σε ψηφοφορία ο Δήμος.  Κάθε πολίτης μπορεί να ψηφίζει μια μόνο φορά.

Ενότητα 3 e-Διαβούλευση: Η διαβούλευση  έχει στόχο την ενεργό αναζήτηση των απόψεων από ομάδες που επηρεάζονται από το υπό διαβούλευση θέμα. Η διαβούλευση αποτελεί σημαντικό εργαλείο και με την εφαρμογή δίνεται η ευκαιρία συμμετοχής ακόμα και του κοινού που παραδοσιακά δε συμμετέχει σε τέτοιες διαδικασίες.

Ενότητα 4 e-Ιδέα: Πρόκειται για μια δημιουργική και καινοτόμο λειτουργία, που επιτρέπει στους ίδιους τους χρήστες να υποβάλουν τις ιδέες και προτάσεις τους για την πόλη τόσο προς τον Δήμο όσο και προς τους συμπολίτες τους και συγκεντρώνοντας τα «like» των συμπολιτών του να προσδώσει ισχύ στην ιδέα – πρότασή τους.

1 σχόλιο

  1. Ένας κάτοικος στις

    Καλό είναι να εξυπηρετούνται οι πολίτες με το κινητό. Μήπως όμως να διορθώνατε και τον μεγάλο χάρτη έξω από το σταθμό Χολαργός του μετρό, γιατί έχει σε 6 σημεία «είστε εδώ» (!!!), όπου όλα είναι στου Παπάγου, από τα οποία υπάρχει κι ένα βελάκι που δείχνει το δημαργείο Παπάγου;

    Όποιος διαβάσει το χάρτη σας χάνεται!!!

Αφήστε ένα σχόλιο

Scroll Up