Ποδηλατάδες από το Γκάζι έως την Κηφισιά – Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων
Αυτοδιοίκηση

Ποδηλατάδες από το Γκάζι έως την Κηφισιά – Το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων

Νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων σχεδιάζει ο Δήμος Αθηναίων, το οποίο θα επεκτείνεται έως τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι και τα Πετράλωνα, είτε με ειδικές ποδηλατολωρίδες, είτε με αμιγείς ποδηλατόδρομους, ενώ σταδιακά σχεδιάζεται από την Περιφέρεια Αττικής η επέκταση του δικτύου ως την Κηφισιά.

Όπως αναφέρει η σημερινή ανακοίνωση, το δίκτυο θα διαμορφωθεί ως εξής:

Στην περιοχή των Εξαρχείων και του Κολωνακίου το δίκτυο υποδομών θα γίνει για τις οδούς Στουρνάρη, Αραχώβης, Σολωμού, Ανδρέα Μεταξά, Διδότου, Ναυαρίνου, Σκουφά, Σόλωνος, Μασσαλίας, Ηρακλείτου, Μαυρομιχάλη και Ζωοδόχου Πηγής. Στην περιοχή έχουν επιλεγεί ζευγάρια δρόμων οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται για άνοδο ή για κάθοδο και θα συνδέουν τη Λ. Αλεξάνδρας με το ιστορικό κέντρο της πόλης, αλλά και με τον κεντρικό άξονα «Κηφισιά – Κέντρο» που αναμένεται να δημιουργηθεί.

Στην Κυψέλη παρεμβάσεις θα γίνουν στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μιχαήλ Βόδα, 3ης Σεπτεμβρίου, Αγίου Μελετίου και Ηπείρου. Στην περιοχή αυτή προτείνεται συνολικά η συνύπαρξη ποδηλάτων και Ι.Χ. με τη Μιχαήλ Βόδα να δέχεται και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ποδηλάτου. Στην 7η δημοτική κοινότητα θα δημιουργηθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων στην οδό Καλλιγά.

Ως την Κηφισιά θα φτάνουν τα ποδήλατα

Βασικός στόχος είναι το δίκτυο να συνδεθεί με τον ήδη λειτουργικό άξονα «Γκάζι – Φάληρο». Μία διαδρομή περίπου 7,5 χιλιόμετρα που ξεκινάει από το φαληρικό δέλτα, περνάει μέσα από το Μοσχάτο, την Καλλιθέα, περνάει παράλληλα τις γραμμές του ΗΣΑΠ και καταλήγει στον Ταύρο και τα Πετράλωνα, μέχρι το ύψος της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων. Την ίδια στιγμή, ξεκινάει η προετοιμασία για τη σύνδεση του άξονα «Γκάζι – Κηφισιά», ένα έργο που αναμένεται να υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Αττικής. Τα δύο δίκτυα θα συνδέονται με τον κύριο άξονα «Κηφισιά – Γκάζι» και, κατ’ επέκταση, συνδέονται τόσο μεταξύ τους όσο και με το ιστορικό κέντρο της πόλης.

«Η πόλη μπαίνει στη σωστή πορεία», δηλώνει ο δήμαρχος Αθηναίων, Γιώργος Καμίνης. «Δίνουμε συνεχώς χώρο στον πεζό και τον ποδηλάτη, ενθαρρύνουμε τη χρήση φιλικών στο περιβάλλον μέσων μετακίνησης, επιδιώκοντας παράλληλα τη μείωση της χρήσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων και την αύξηση χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς», συμπληρώνει.

Ο Δήμος Αθηναίων επέλεξε τη δημιουργία του συγκεκριμένου δικτύου με βάση τη μορφολογία του εδάφους, το πλάτος των δρόμων, τα χαρακτηριστικά τους, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια ώστε το δίκτυο να είναι απολύτως χρηστικό για τους ποδηλάτες και να λειτουργήσει ως μέσο για να αναβαθμιστούν οι περιοχές τις οποίες διασχίζει. Επίσης, στηρίχτηκε τόσο στις προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων που έχουν εκπονηθεί από τη διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) όσο και στον ανανεωμένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Βασικό μέλημα της ομάδας εργασίας ήταν το σχέδιο να είναι απολύτως λειτουργικό για τους χρήστες, με στόχο όχι μόνο να αναπτυχθεί η χρήση του ποδηλάτου στην Αθήνα, αλλά και ταυτόχρονα να μπορούν να συγκεντρωθούν πολύτιμα δεδομένα που θα αφορούν στον βαθμό αποδοχής του έργου από τους πολίτες. Καθώς έτσι θα μπορούν να σχεδιαστούν τα επόμενα βήματα βασισμένα σε αντικειμενικά κριτήρια και να προταθεί η επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων σε περισσότερους δρόμους και περιοχές, αναφέρει η ανακοίνωση.

Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου έργου, ο Δήμος Αθηναίων αξιοποίησε τις συνεργασίες του με το δίκτυο C40 και ιδιαίτερα με το Walking and Cycling Network, το οποίο παρακολουθεί τις εξελίξεις και βρίσκεται αρωγός στο πλάνο για την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην Αθήνα. Στη διάρκεια της προετοιμασίας της πρότασης, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και επαφές με το αντίστοιχο τμήμα του δήμου της Βιέννης.

Πηγή: reader.gr

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet