Η θέση της παράταξης Δήμος Μπροστά+ για τα δημοτικά τέλη Λυκόβρυσης – Πεύκης
Print Friendly, PDF & Email
Κοινωνία

Η θέση της παράταξης Δήμος Μπροστά+ για τα δημοτικά τέλη Λυκόβρυσης – Πεύκης

Τη θέση της για τα δημοτικά τέλη και τους δημοτικούς φόρους Λυκόβρυσης – Πεύκης παρουσιάζει η παράταξη Δήμος Μπροστά+.

Η παράταξη, επικεφαλής της οποίας είναι ο δημοτικός σύμβουλος Μάριος Ψυχάλης, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Σε συνέχεια ερωτήματος που έθεσε συνδημότης μας σχετικά με τη θέση του συνδυασμού Δήμος Μπροστά+ στα θέματα της ψήφισης των δημοτικών τελών και των φόρων, υπογραμμίζουμε τα κάτωθι.

  1. Η δημοτική αρχή δεν μας παρείχε, ως όφειλε τα απαραίτητα οικονομικά στοιχεία για τα δημοτικά τέλη, τα οποία ως συνδυασμός είχαμε αιτηθεί εγκαίρως. Συνεπώς παρά το γεγονός ότι η νομοθεσία προβλέπει τη δυνατότητα της αντιπολίτευσης να καταθέσει εναλλακτική τεκμηριωμένη πρόταση σχετικά με τα δημοτικά τέλη, η εν λόγω δυνατότητα μας στερήθηκε. Σημειώνεται ότι η αίτηση είχε κατατεθεί από τις 14/10/2019 και οι οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου κάλεσαν τον επικεφαλής του συνδυασμού στις 30/10/2019 και 3 ώρες πριν την έναρξη του Δ.Σ. για να τον ενημερώσουν σχετικά με το αίτημα του συνδυασμού.
  2. Καταθέσαμε τεκμηριωμένα στοιχεία τα οποία βεβαιώνουν ότι για προηγούμενο έτος, και πιο συγκεκριμένα το 2018, τα έσοδα από τα δημοτικά τέλη ήταν περισσότερα από τα έξοδα, ως εκ τούτου έσοδα που εισπράχθηκαν για τα δημοτικά τέλη δεν δαπανήθηκαν σε ανταποδοτικές υπηρεσίες, γεγονός που παραβαίνει τη νομοθεσία και αναδεικνύει ότι μπορεί να υπάρξει μείωση της συνολικής επιβάρυνσης.
  3. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος των δημοτικών τελών καταθέσαμε στα πρακτικά του Δ.Σ. πλήθος προγραμμάτων από εθνικούς και συγχρηματοδοτούμενους πόρους, που μειώνουν το κόστος των ανταποδοτικών υπηρεσιών, δηλαδή του ηλεκτροφωτισμού και της καθαριότητας, όπως χρηματοδοτήσεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ΤΔΠ. Δυστυχώς η δημοτική αρχή δεν έχει κάνει χρήση αυτών των προγραμμάτων με αποτέλεσμα οι κάτοικοι του Δήμου να επιβαρύνονται δυσανάλογα των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ δεν έχει γίνει εξοικονόμηση δαπανών.
  4. Καταθέσαμε εναλλακτική πρόταση έτσι ώστε να αυξηθεί η συμμετοχή του Δήμου στις ανταποδοτικές υπηρεσίες από 4% σε τουλάχιστον 10%, ώστε να υπάρξει μείωση της συμμετοχής των πολιτών, με αντίστοιχη μείωση δαπανών, έπειτα από αναλυτική κοστολόγηση και επισκόπηση δαπανών, αίτημα που δεν έγινε δεκτό.
  5. Ζητήσαμε τη μελέτη κοστολόγησης και τον τρόπο υπολογισμού των δημοτικών τελών, και δεν λάβαμε καμία απάντηση.
  6. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ενημερώσαμε τον πρόεδρο του Δ.Σ. ότι έχει επικαιροποιηθεί η νομοθεσία, ως εκ τούτου η εισήγηση οφείλει να συμπεριλάβει και τις αλλαγές, πρόταση που απερρίφθη.
  7. Ζητήσαμε από τους αρμόδιους αντιδημάρχους να μας ενημερώσουν για τον επικείμενο στρατηγικό σχεδιασμό της παροχής ανταποδοτικών υπηρεσιών και τις προτάσεις που έχουν καταθέσει ή το σχέδιο που έχει εκπονηθεί, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αλλά δεν λάβαμε καμία απάντηση, όπως καταγράφεται στα πρακτικά.
  8. Καταθέσαμε τεκμηριωμένα στοιχεία τα οποία βεβαιώνουν ότι η δημοτική αρχή προβλέπει ότι το σύνολο των εσόδων από τις ανταποδοτικές υπηρεσίες είναι αυξημένο το 2020 σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, ως εκ τούτου θεωρούμε ότι οι αυξήσεις στα δημοτικά τέλη, χωρίς καμία αναπτυξιακή στρατηγική είναι τουλάχιστον απαράδεκτες, την ίδια ώρα που το σύνολο γειτονικών δήμων, και όχι μόνο, έχει προβεί σε μειώσεις, με παράλληλη βελτίωση των υπηρεσιών του.

Ως εκ τούτου κάνουμε σαφές ότι υποστηρίζουμε την εξίσωση των δημοτικών τελών. Όμως, θεωρούμε αδιανόητο η δημοτική αρχή να αντλεί από τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις πάνω από 5,5 εκατ. ευρώ, δηλαδή περισσότερο από το 50% του προϋπολογισμού του Δήμου, από φόρους και τέλη και να παρέχει υπηρεσίες πολύ χαμηλές σε σχέση με τα έσοδα της.

Τέλος, οφείλουμε να σημειώσουμε σχετικά με το ΤΑΠ, δηλαδή τον φόρο ηλεκτροδοτούμενων Χώρων (ΦΗΧ), τον οποίο η δημοτική αρχή διατηρεί στο ανώτατο επίπεδο 0,035%, ζητήσαμε τα κάτωθι.

  1. Σύμφωνα με τη νομοθεσία το 50% των εσόδων από το ΤΑΠ οφείλει να κατευθύνεται σε ανταποδοτικά έργα. Τα ετήσια έσοδα από το ΤΑΠ των ηλεκτροδοτούμενων χώρων, είναι πάνω από 500.000 ευρώ, ως εκ τούτου για τα τελευταία 5 έτη είναι πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το 1,25 εκατ. ευρώ θα πρέπει να έχει κατευθυνθεί σε ανταποδοτικά έργα. Ζητήσαμε από τη δημοτική αρχή να μας ενημερώσει σε ποια έργα έχει απορροφηθεί το 1,25 εκατ. ευρώ. Προφανώς δεν λάβαμε καμία απάντηση.
  2. Σύμφωνα με τη νομοθεσία το ΤΑΠ εισπράττεται από το σύνολο των κτισμάτων, ηλεκτροδοτούμενων και μη. Ζητήσαμε από τη δημοτική αρχή να μας ενημερώσει το ύψος των εσόδων από το ΤΑΠ των μη ηλεκτροδοτούμενων κτηρίων, το οποίο οφείλει να το εισπράξει οίκοθεν. Προφανώς δε λάβαμε καμία απάντηση, καθώς δεν το εισπράττει με αποτέλεσμα ο Δήμος να χάνει έσοδα πολλών χιλιάδων ευρώ.

Εκ των ανωτέρω γίνεται ξεκάθαρο ότι οι φόροι και τα τέλη των κατοίκων δεν κατευθύνονται σε αυτούς που τους καταβάλουν, ενώ οι πολίτες θα μπορούσαν να απολαμβάνουν πολύ καλύτερες υπηρεσίες. Συνεπώς κάνουμε σαφές ότι δεν στηρίζουμε την οικονομική πολιτική της διοίκησης του Δήμου που εδράζεται σε μια εντελώς ξεπερασμένη λογική η οποία οδήγησε την χώρα στο οικονομικό αδιέξοδο. Υψηλή φορολόγηση, δαπάνες χωρίς αποτέλεσμα, χαμηλή χρήση χρηματοδοτικών εργαλείων και αναπτυξιακού σχεδιασμού.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2019
Powered by Wisenet