Έργο 120 εκατ. ευρώ στα… σκαριά για τον Πειραιά
Επιχειρήσεις-Αγορά

Έργο 120 εκατ. ευρώ στα… σκαριά για τον Πειραιά

Η τελετή έναρξης του έργου που προβλέπει την επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά ώστε να δημιουργηθούν δύο επιπλέον θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς», μήκους μεγαλύτερου των 300 μέτρων και δυναμικότητας συνολικά 4.000 επιβατών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 25/2, παρουσία του περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργου Πατούλη.

Το έργο είναι ύψους 120 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020.

Ο περιφερειάρχης Αττικής, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή των εγκαινίων, επισήμανε ότι η Περιφέρεια Αττικής βρίσκεται στην πρώτη γραμμή προκειμένου να εξασφαλιστεί η υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής στον Πειραιά και ευρύτερα στην Αττική.

Ειδικότερα, ο κ. Πατούλης επισήμανε ότι «με σεβασμό στο Περιβάλλον και στους πολίτες μας στοχεύουμε ο Πειραιάς να γίνει παγκόσμιο κέντρο κρουαζιέρας και η Αττική παγκόσμιος τουριστικός προορισμός υγείας κι ευεξίας», και πρόσθεσε πως «απαιτούνται καθαροί κανόνες, σεβασμός στις τοπικές ανάγκες και ανησυχίες και στο περιβάλλον. Η προστασία του περιβάλλοντος αποτελεί προϋπόθεση και όχι αναγκαίο κακό.

Η  επέκταση του Σταθμού Κρουαζιέρας είναι ένα ακόμη μεγάλο έργο, ανάμεσα σε αυτά που ήδη εκτελούνται ή πρόκειται να εκτελεστούν το επόμενο διάστημα στην ευρύτερη περιοχή, με χρήματα και της Περιφέρειας, με τα οποία όχι μόνον ο Πειραιάς, αλλά όλη η Αττική αλλάζουν οριστικά σελίδα. Η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ στον Πειραιά πρέπει να λειτουργήσει σε αρμονία με την πόλη και τις τοπικές της ανάγκες», σημείωσε ο περιφερειάρχης.

Ο κ. Πατούλης αναφέρθηκε επίσης και στην επιδημία του κορωνοϊού εκφράζοντας τη λύπη του και την αλληλεγγύη των πολιτών της Αττικής στον λαό της Κίνας, που θρηνεί εκατοντάδες θύματα και που δοκιμάζονται οι αντοχές του από την επιδημία, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Αυτή τη μεγάλη δοκιμασία, που πέρασε δυστυχώς τα σύνορα της Κίνας και έχει φτάσει και στη γειτονιά μας, θα την ξεπεράσουμε με έναν τρόπο. Με συνεργασία και αλληλεγγύη».

Η τελετή των εγκαινίων πραγματοποιήθηκε παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γ. Πλακιωτάκη, του υπουργού Τουρισμού, Χ. Θεοχάρη, της πρέσβειρας της Κίνας στην Αθήνα, Zhang Qiyue, του αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμου, του μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ, του δημάρχου Πειραιώς, Γ. Μώραλη, του προέδρου του Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, ΥU Zeng Gang, της γενικής γραμματέως Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Χ.  Καλογήρου, του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμενικών Υποδομών, Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, του πρόεδρου του ΕΒΕΠ, Β. Κορκίδη, του βουλευτή της Ν.Δ. στον Πειραιά Γ. Τραγάκη, εκπροσώπων κομμάτων και φορέων.

«Με έργα και όχι με λόγια ο Πειραιάς μπαίνει στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού κρουαζιέρας»

Ο κ. Πατούλης υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια Αττικής «με συγκεκριμένα έργα και όχι με λόγια» βάζει τον Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη του τουρισμού κρουαζιέρας, συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά:

«Η επέκταση του επιβατικού λιμένα αποτελεί ένα μεγάλο έργο όχι μόνον όσον αφορά τον προϋπολογισμό του, που φτάνει τα 120.000.000 ευρώ, αλλά κυρίως ως προς την προστιθέμενη αξία που θα δημιουργήσει για την τοπική και εθνική οικονομία. Η Περιφέρεια Αττικής συμπεριέλαβε το έργο της νότιας επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττική 2014-2020, και στον κατάλογο των μεγάλων έργων της».

«Η Ελλάδα, μια χώρα που ο τουρισμός αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα προϊόντα της, οφείλει να παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα αυτό και να παρεμβαίνει δυναμικά, ώστε να τις διαμορφώνει και  όχι απλά να τις ακολουθεί» είπε ο περιφερειάρχης.

«Ένα εμβληματικό έργο»

«Η νότια επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας του επιβατικού λιμένος Πειραιώς αφορά στη δημιουργία δύο θέσεων για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς, με μήκος μεγαλύτερο των 300 μέτρων και δυναμικότητας 4.000 επιβατών. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ωφέλιμων κρηπιδότοιχων συνολικού μήκους τριών χιλιάδων μέτρων και βάθους 18. Νέους χερσαίους χώρους επιφάνειας άνω των 140.000 τετραγωνικών μέτρων. Ένα κυματοθραύστη συνολικού μήκους 1.100 μέτρων, καθώς και νέα δίκτυα αποχέτευσης, οπτικών ινών και δικτύου ηλεκτρισμού και νερού».

Και ο περιφερειάρχης πρόσθεσε στην παρέμβασή του:

«Υλοποιώντας το έργο αυτό, στο μυαλό μας έχουμε τη μεγάλη εικόνα. Την εικόνα ενός λιμανιού το οποίο πρέπει να έχει τη δική του ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που θα δίνει δουλειά και αξιοπρεπές εισόδημα στους ανθρώπους που θα απασχολούνται σε αυτήν. Ένα λιμάνι που θα μπορεί να φιλοξενήσει τον αναγκαίο αριθμό των κοντέινερ που θα τροφοδοτούν με εμπορεύματα όλη την Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη. Ένα λιμάνι που θα μπορεί να δέχεται χιλιάδες επιβάτες κρουαζιέρας. Θέλουμε ο Πειραιάς να γίνει παγκόσμιο κέντρο κρουαζιέρας, όπως θέλουμε να καταστεί η Αττική παγκόσμιος τουριστικός προορισμός υγείας κι ευεξίας»

«Ανάγκη να υπάρξουν επενδύσεις και συνέργειες»

Στη συνέχεια της ομιλίας του ο Περιφερειάρχης Αττικής αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα να υπάρξουν επενδύσεις και συνέργειες, σημειώνοντας:

«Για να υλοποιηθούν μεγάλα έργα χρειάζονται επενδύσεις. Πρέπει να μπορούμε υποδεχθούμε περισσότερα πλοία και χρειάζονται προφανώς και οι ανάλογες υποδομές στη στεριά, σε επίπεδο ξενοδοχείων για να καλύπτουμε ανάγκες που συνδέονται και με την ακτοπλοΐα. Αυτός ο στόχος για να επιτευχθεί, απαιτεί συνέργειες και συνεργασίες. Απαιτεί ανοικτά μυαλά και όχι ιδεοληψίες, που μας καθηλώνουν στο χθες. Απαιτεί καθαρούς κανόνες. Απαιτεί σεβασμό στις τοπικές ανάγκες και ανησυχίες. Απαιτεί την ύπαρξη και λειτουργία ενός υπεύθυνου κρατικού μηχανισμού, που θα διασφαλίζει από τη μια την τήρηση της νομιμότητας και τη διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος κι από την άλλη θα διευκολύνει τους επενδυτές να υλοποιήσουν τα σχέδια τους, σε συνεργασία πάντα με τις τοπικές κοινωνίες και τους θεσμικούς εκπρόσωπους τους».

Ο περιφερειάρχης Αττικής έκανε λόγο και στο μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά το οποίο προβλέπει μια σειρά από νέα έργα και παρεμβάσεις, με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 500 εκατομμύρια ευρώ:

«Τα έργα και οι παρεμβάσεις αυτές, όπως και η επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας, πρέπει να λειτουργήσουν σε αρμονία με την πόλη και τις τοπικές της ανάγκες και να συνοδευτούν από έργα στρατηγικής σημασίας του κεντρικού κράτους, όπως είναι η κατασκευή και λειτουργία του Τραμ και του Μετρό, που έχουν ήδη καθυστερήσει, αλλά και με μια σειρά από νέες κυκλοφοριακές ή άλλου τύπου παρεμβάσεις, σε συνεννόηση με τον Δήμο, που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τις τοπικές ανάγκες» είπε ο κ. Πατούλης και πρόσθεσε:

«Οφείλουμε να συνεργαστούμε όλοι, Κεντρικό Κράτος, Περιφέρεια, επενδυτές, Δήμος και Τοπικοί Φορείς, για να διασφαλίσουμε στους πολίτες του Πειραιά ανθρώπινες συνθήκες ζωής, ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας. Να διασφαλίσουμε ότι οι χιλιάδες επισκέπτες που θα δέχεται σε τακτική βάση το λιμάνι και ο σταθμός κρουαζιέρας δεν θα διέρχονται απλώς από τον Πειραιά για να πάνε στην Αθήνα και την Ακρόπολη, αλλά και θα κυκλοφορούν στον Πειραιά, θα αφήνουν τα χρήματά τους στις επιχειρήσεις του Πειραιά, χωρίς να επιβαρύνει η παρουσία τους την καθημερινότητα των κατοίκων.

»Ως Περιφέρεια Αττικής είμαστε εδώ, για να διασφαλίσουμε ότι με τα έργα μας, θα κάνουμε τη ζωή των πολιτών καλύτερη».

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet