Ομόφωνα «παλεύει» το Δ.Σ. Κηφισιάς ενάντια στα πλευρικά διόδια
Κοινωνία

Ομόφωνα «παλεύει» το Δ.Σ. Κηφισιάς ενάντια στα πλευρικά διόδια

Επανήλθε το θέμα της τοποθέτησης πλευρικών διοδίων στον Δήμο Κηφισιάς, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τετάρτης 5 Νοεμβρίου καθώς επίκειται σχετική συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής για την έγκριση ή μη σχετικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την οποία παρέδωσε στην Περιφέρεια το υπουργείο Υποδομών.

Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου πρέπει να καταθέσει άμεσα (Πέμπτη 6 Νοεμβρίου, όπως τόνισε ο δήμαρχος Κηφισιάς) γνωμοδότηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Γιώργος Θωμάκος: «Θα υψώσουμε μεγάλο τείχος αντίδρασης εάν προχωρήσουν τα πλευρικά διόδια»

Ότι δεν υπάρχουν οι πραγματικές επιπτώσεις των παρεμβάσεων μέσα στη μελέτη του υπουργείου, δηλαδή η εκούσια εκτροπή των οχημάτων μέσα από τους φυσικούς ιστούς, τόνισε ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος. «Η μελέτη συνιστά μια υποκρισία», συμπλήρωσε, γιατί δεν μελετά τα πραγματικά προβλήματα που θα δημιουργηθούν αν στηθούν τα διόδια.

Επεσήμανε ότι η διοίκηση θα υψώσει, έαν χρειαστεί, μεγάλο τείχος αντίδρασης, μετέφερε στο Σώμα την εκτίμησή του ότι η μελέτη δεν θα εγκριθεί στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και δήλωσε ότι αν το αρμόδιο υπουργείο επιμείνει και επιχειρήσει να εγκαταστήσει σταθμούς διοδίων στις παράπλευρες οδούς, ο Δήμος δεν θα μείνει στην υποβολή απόψεων, αντιρρήσεων και γνωμοδοτήσεων, αλλά θα αντιδράσει «αν χρειαστεί και ακραία». Πρόθεση της διοίκησης, αλλά και όλων, όπως είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, είναι όχι μόνο κινητοποιήσεις στα σημεία εκείνα, αλλά και στα κέντρα λήψης αποφάσεων.

Ο Δήμος Κηφισιάς είναι υποχρεωμένος να αποστείλει τις απόψεις του (γνωμοδότηση) πριν εισαχθεί το θέμα προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής. Σε προσπάθειες της διοίκησης του Δήμου Κηφισιάς να ενημερωθεί από το προεδρείο του Περιφερειακού Συμβουλίου για την ημερομηνία που θα συζητηθεί το θέμα, ώστε, όπως είπε ο δήμαρχος, να υπάρχει και φυσική παρουσία εκπροσώπων του Δήμου, αυτό δεν κατέστη εφικτό διότι δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί.

Την ειδική ομάδα εργασίας του Δήμου που συνέταξε με τρόπο «άρτιο», όπως είπε, τη γνωμοδότηση για τα πλευρικά διόδια, ευχαρίστησε ο δήμαρχος, καθώς επίσης και την Επιτροπή Περιβάλλοντος για τη δική της σχετική γνωμοδότηση. Η τελική γνωμοδότηση που θα κατατεθεί θα συμπληρωθεί επίσης από τις απόψεις της Επιτροπής Πολεοδομικών και Τεχνικών Θεμάτων και από τις αποφάσεις των Τοπικών Συμβουλίων Εκάλης, Νέας Ερυθραίας και Κηφισιάς, καθώς και του Συλλόγου «Κηφισός» και θα γίνει προσπάθεια να αποσταλεί ένα ενιαίο κείμενο, όπως ενημέρωσε ο δήμαρχος.

Τέλος, εντολή να αποσταλεί τεχνικός στον βοηθητικό δρόμο της Εθνικής Οδού πηγαίνοντας προς το Κοιμητήριο της Νέας Ερυθραίας, όπου έχουν παρατηρηθεί διάφορες εργασίες, έδωσε ο δήμαρχος μετά από αίτηση του δημοτικού συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας Ευστάθιου Κύρλου«Γίνεται προγραμματισμός για τα τυχόν παράπλευρα διόδια», είπε ο δημοτικός σύμβουλος «από ότι είδα στα σχέδιά τους». Παράλληλα, ο, επίσης, δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Βασίλης Βάρσος επεσήμανε ότι «γίνονται προεργασίες στη γέφυρα της Βαρυμπόμπης».

Νίκος Χιωτάκης: «Διαχρονικά αντίθετος στην τοποθέτηση πλευρικών διοδίων ο Δήμος Κηφισιάς»

Να συμπληρωθεί στη σχετική απόφαση που θα λάβει το Δ.Σ. ότι ο Δήμος είναι αντίθετος με τη μελέτη αυτή ζήτησε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Νίκος Χιωτάκης και συμπλήρωσε να τονιστεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής ότι ο Δήμος καλεί το Περιφερειακό Συμβούλιο να μην εγκρίνει τη συγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη. Παράλληλα, ζήτησε να συμπεριληφθεί στις ενέργειες που θα γίνουν η αποστολή της απόφασης του Δ.Σ. στα κόμματα, αλλά και να υπάρξει συνεργασία με τον όμορο Δήμο Διονύσου. Πρότεινε, επίσης, να συμπεριληφθούν στην απόφαση παλαιότερες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου προκειμένου να δηλωθεί ότι ο Δήμος Κηφισιάς είναι «διαχρονικά αντίθετος» με την τοποθέτηση πλευρικών διοδίων.

Ιωάννης Σφαντός: «Πρέπει να κινηθούμε από τώρα έτσι ώστε να επηρεάσουμε την απόφαση με κινητοποίηση του κόσμου»

Πολιτικό και όχι τεχνοκρατικό είναι το ζήτημα σημείωσε ο επικεφαλής της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ Ιωάννης Σφαντός, προσθέτοντας ότι δεν βλέπει καμία προετοιμασία όσον αφορά στην αντίδραση του κόσμου, τον οποίο πρέπει να έχει ο Δήμος μαζί του ακόμη και στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Πρότεινε δε, ο Δήμος να καλέσει σε σύσκεψη – ενημέρωση όλους τους φορείς, οι οποίοι με τη σειρά τους θα ενημερώσουν τα μέλη τους να είναι σε ετοιμότητα, καθώς επίσης και συντονισμό με τους άλλους εμπλεκόμενους Δήμους.

Αφού επεσήμανε ότι ο Δήμος δεν μπορεί να μείνει μόνον σε ψηφίσματα, αλλά ούτε και εις αναμονή της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, τόνισε ότι «πρέπει να κινηθούμε από τώρα έτσι ώστε να επηρεάσουμε την απόφαση με κινητοποίηση του κόσμου. Πρέπει να μπει ο κόσμος σε κίνηση».

Παναγιώτης Κανακάκης: «Μπορούμε να το πολεμήσουμε»

Ότι δεν τηρούνται οι τεχνικές προδιαγραφές για να γίνουν τα πλευρικά διόδια επεσήμανε ο επικεφαλής του συνδυασμού ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΑΝΑΣΑ – ΑΛΛΑΖΩ – ΠΟΛΙΤΕΣ Παναγιώτης Κανακάκης, συμπληρώνοντας ότι διεθνώς προβλέπεται ότι πρέπει να υπάρχει ένα παράπλευρο δίκτυο με συνέχεια και ικανό ώστε να κατασκευαστούν τα διόδια.

Καθώς έχουν επιλεχθεί κάποια κομμάτια για την τοποθέτηση των πλευρικών διοδίων, ο κ. Π. Κανακάκης τόνισε ότι κάποιοι θα πληρώνουν και κάποιοι δεν θα πληρώνουν και έθεσε την παράμετρο γιατί οι κάτοικοι να πληρώνουν για έναν αυτοκινητόδρομο που ήδη υπάρχει και επίσης, γιατί να πληρώνουν για έργα που θα γίνουν αλλού.

«Μπορούμε να το πολεμήσουμε» δήλωσε και πρότεινε στο Δ.Σ. να είναι θετικό για τα έργα που προβλέπονται στον αυτοκινητόδρομο του Δήμου Κηφισιάς, αλλά κατηγορηματικά αντίθετο στην κατασκευή των πλευρικών διοδίων. Παράλληλα, πρότεινε τη σύνταξη παραρτήματος που θα συνοδεύει τη γνωμοδότηση και θα περιλαμβάνει την εισήγηση της διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου που υιοθετήθηκε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, εμπλουτισμένη με σημεία από τη συζήτηση που διεξήχθη στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Ολοκληρώνοντας ο κ. Π. Κανακάκης εισηγήθηκε να παρασχεθεί, από τώρα, εξουσιοδότηση στη δημοτική αρχή να ασκήσει κάθε ένδικο μέσο στην περίπτωση που το υπουργείο Περιβάλλοντος, παρά την ύπαρξη αρνητικής γνωμοδότησης από το Περιφερειακό Συμβούλιο, την οποία ο ίδιος θεωρεί δεδομένη, προχωρήσει σε έγκριση της μελέτης αυτής.

Ιωάννης Τσαγκάρης: «Έντεχνα η μελέτη αποφεύγει να ακουμπήσει την ουσία»

Για «αποικιοκρατικές» συμφωνίες παραχώρησης των οδικών αξόνων σε ιδιωτικές εταιρείες μίλησε ο δημοτικός σύμβουλος Ιωάννης Τσαγκάρης (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΑΝΑΣΑ – ΑΛΛΑΖΩ – ΠΟΛΙΤΕΣ), καθώς κατασκευάστηκαν δρόμοι με δημόσιο χρήμα και παραχωρήθηκαν σε εταιρείες για να επωφελούνται τα έσοδα από τα διόδια. Χαρακτήρισε την ιστορία με τις παραχωρήσεις οδικών αξόνων «τεράστιο σκάνδαλο», τονίζοντας ότι είναι «προκλητική» και γίνεται για εισπρακτικούς λόγους η πρόταση να τοποθετηθούν αυτά τα διόδια στην ευρύτερη περιοχή πρωτευούσης.

Αναφορικά με τα έργα του ανισόπεδου κόμβου Ιλισίων και τα έργα στον κόμβο Καλυφτάκη που προβλέπει η μελέτη επεσήμανε ότι είναι έργα που «πρέπει να γίνουν» και δήλωσε ότι στη μελέτη γίνεται προσπάθεια να «χρυσωθεί το χάπι». Επεξηγώντας τη δήλωσή του αναφέρθηκε σε κομμάτι της μελέτης όπου σημειώνεται ότι θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και σε άλλο κομμάτι που σημειώνεται ότι στόχος είναι τα διόδια να γίνουν ηλεκτρονικά, πράγμα που σημαίνει, όπως εξήγησε, ότι όποιες θέσεις εργασίας εξασφαλισθούν στη συνέχεια θα καταργηθούν.

«Έντεχνα αποφεύγει να ακουμπήσει την ουσία» η μελέτη, τόνισε ο κ. Τσαγκάρης αφού δεν αναφέρει τι θα προκύψει στην πόλη από τα πλευρικά διόδια και ζήτησε από το Δημοτικό Συμβούλιο και τη διοίκηση να γίνει καλός συντονισμός με άλλους δήμους, συνάντηση δημοτικών συμβουλίων (με τον Δήμο Διονύσου, αλλά και με δήμους βορειότερα) για να ξεκινήσουν οι ενέργειες.

Τριανταφυλλιά Χαριτοπούλου: «Η νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα να “μπλοκάρουμε” την έγκριση»

Να ξεκαθαρίσει το θέμα προσπάθησε η δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας Τριανταφυλλιά Χαριτοπούλου, εντεταλμένη σύμβουλος σε θέματα Περιβάλλοντος, επισημαίνοντας ότι αυτή τη στιγμή το Δημοτικό Συμβούλιο καλείται να κρίνει επί του τεχνικού μέρους της υπόθεσης.

«Η νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα να “μπλοκάρουμε” την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων», τόνισε η κ. Χαριτοπούλου και συμπλήρωσε ότι «υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να γίνει αυτό, καθώς η μελέτη έχει πολλές ελλείψεις». Όσον αφορά στη συγκεκριμένη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ξεκαθάρισε ότι αυτή προκηρύχθηκε μόνο για τα έργα του οδικού άξονα και ότι σε αυτή ελέγχθηκε εάν οι επιπτώσεις που προέρχονται μόνον από τα έργα του οδικού άξονα επιφέρουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Εφόσον, όπως είπε η κ. Χαριτοπούλου, η μελέτη απαντά σε αυτό, ο Δήμος Κηφισιάς «δεν μπορεί να κάνει κάτι». Στο γεγονός ότι απαντά μόνον για τις άμεσες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, θα βασιστεί η επιχειρηματολογία του Δήμου, όπως τόνισε η δημοτική σύμβουλος. Το τεχνικό κομμάτι δίνει τη δυνατότητα, με «αρκετά καλά επιχειρήματα», να σταματήσει η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, συμπλήρωσε. Θα πρέπει, σύμφωνα με την άποψή της, την οποία χαρακτήρισε «τεχνοκρατική», το Δ.Σ. να περιμένει τι θα γίνει με την έγκριση για να προχωρήσει στο πολιτικό κομμάτι της υπόθεσης.

Τη συζήτηση έκλεισε ο δήμαρχος Γιώργος Θωμάκος, ο οποίος αναφορικά με τις κινητοποιήσεις επεσήμανε ότι στόχος αυτή τη στιγμή είναι η προώθηση, με συγκροτημένο τρόπο, των απόψεων του Δήμου Κηφισιάς. Δήλωσε ότι θα υπάρξει παρουσία στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής όπου θα συζητηθεί το θέμα και έπειτα θα διαμορφωθεί, από κοινού, η περαιτέρω αγωνιστική στάση. Μετά, τη σίγουρη, κατά τον ίδιο, απόρριψη της περιβαλλοντικής μελέτης από το Περιφερειακό Συμβούλιο, θα συζητηθεί εάν μπορεί να προχωρήσει σύμφωνα με τον νόμο η διαδικασία.

«Εάν δούμε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ότι ελλοχεύει κίνδυνος, τότε είναι βέβαιο ότι θα καλέσουμε τους πολίτες σε κινητοποιήσεις» τόνισε ο δήμαρχος και σημείωσε ότι ειδικότερα η διοίκηση θα έρθει σε επαφή με τον Δήμο Διονύσου με θέμα την ανταλλαγή απόψεων «προληπτικά» για τις μελλοντικές κινητοποιήσεις.

«Δεν με βρίσκει σύμφωνο ενδεχόμενη πρόταση για κινητοποιήσεις “αύριο” ή “την επόμενη εβδομάδα”» δήλωσε ο δήμαρχος αιτιολογώντας ότι υπάρχει κίνδυνος αποκλιμάκωσης των κινητοποιήσεων και κόπωσης των πολιτών όταν αυτές θα είναι απαραίτητες, την κρίσιμη στιγμή.

Τέλος, σε, μεταξύ άλλων, πρόταση εκπροσώπου της Επιτροπής Αγώνα Κηφισιάς να τοποθετηθούν πανό του Δήμου Κηφισιάς στα σημεία που πρόκειται να τοποθετηθούν τα πλευρικά διόδια, ο δήμαρχος δήλωσε σύμφωνος, ενώ ο κ. Νίκος Χιωτάκης σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρξει περιφρούρηση, καθώς και στο παρελθόν είχαν τοποθετηθεί και «κράτησαν μία ώρα».

Τελικώς, με ομόφωνη απόφαση ψηφίστηκε η αποστολή γνωμοδότησης της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Κηφισιάς για το θέμα των πλευρικών διοδίων στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet