Ερώτηση Γ. Κουμουτσάκου προς Κ. Καραμανλή για οδική ασφάλεια και βιώσιμη αστική κινητικότητα στον Β.Τ. Αθηνών
ΟΤΑ

Ερώτηση Γ. Κουμουτσάκου προς Κ. Καραμανλή για οδική ασφάλεια και βιώσιμη αστική κινητικότητα στον Β.Τ. Αθηνών

Ο κ. Γεώργιος Κουμουτσάκος, βουλευτής Β1 του Βόρειου Τομέα Αθηνών της Ν.Δ., κατέθεσε σήμερα, 1 Μαρτίου 2021, ερώτηση στη Βουλή, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, όσον αφορά στα θέματα οδικής ασφάλειας και βιώσιμης αστικής κινητικότητας στους Δήμους του Βόρειου Τομέα της Αθήνας, όπως ενημερώνει το γραφείο Τύπου του βουλευτή.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο Βόρειος Τομέας Αθηνών διατρέχεται από σημαντικούς οδικούς άξονες υψηλού οδικού φόρτου, όπως η Λεωφόρος Μεσογείων, η Λεωφόρος Ηρακλείου, η Εθνική οδός Αθηνών-Λαμίας και η Λεωφόρος Κηφισίας.

Καθώς οι Δήμοι του Βορείου Τομέα Αθηνών διαθέτουν σημαντικό πληθυσμιακό μέγεθος και υψηλή αναλογία οχημάτων ανά κάτοικο, ο κ. Κουμουτσάκος τόνισε ότι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, του συντονισμού των κυκλοφοριακών διελεύσεων και της ασφαλούς κινητικότητας, αποτελούν προτεραιότητα για τους πολίτες και για τους αρμόδιους φορείς, καθώς αποτελούν βασικό συστατικό στοιχείο μιας σύγχρονης και βιώσιμης πόλης.

Ο κ. Κουμουτσάκος, σημείωσε πως το ζήτημα της κινητικότητας εντός των αστικών συγκροτημάτων, ρυθμίζεται πλέον μέσω των Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τα οποία καταρτίζονται από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ Βαθμού και δίνουν έμφαση στον πολίτη και στην προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης.

Ο κ. Γ. Κουμουτσάκος ρώτησε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή τα κάτωθι:

  1. Πως προχωράει η διαδικασία κατάρτισης και έγκρισης ΣΒΑΚ στους Δήμους του Βόρειου Τομέα της Περιφέρειας Αττικής;
  2. Εάν εξετάζει το υπουργείο τη κατάρτιση ενός ευρύτερου ΣΒΑΚ για τους Δήμους του Βόρειου Τομέα, δεδομένου ότι ζητήματα διαδημοτικής κινητικότητας, αντιμετώπισης επιπτώσεων από μεγάλους οδικούς άξονες, ενίσχυση και προώθηση της ηλεκτροκίνησης δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν σε επίπεδο Δήμου και απαιτείται ένας κεντρικός, ενδεχομένως μητροπολιτικός συντονισμός;
  3. Εάν θα είναι υποχρεωτική η ύπαρξη εγκεκριμένου ΣΒΑΚ για έναν Δήμο, προκειμένου να υποβάλλει αίτηση χρηματοδότησης στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027;
  4. Εάν το έργο των Ανισόπεδων Κόμβων επί της Λεωφόρου Κηφισίας, που έμεινε ημιτελές, (καθώς κατασκευάστηκε μόνο ο Α/Κ στο Φάρο Ψυχικού στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004), παραμένει στις προτεραιότητες του υπουργείου; Εάν εξετάζεται η κατασκευή Ανισόπεδων Κόμβων και σε άλλες θέσεις επί της Λ. Κηφισίας που εμφανίζουν προβλήματα, όπως στο «Υγεία», στην πρώην «ΗΒΗ» και στην οδό Πεντέλης στο Μαρούσι;
  5. Εάν εξετάζει το υπουργείο την επέκταση του προγράμματος κατασκευής πεζογεφυρών και σε άλλα σημεία υψηλού κινδύνου των οδικών αξόνων που διατρέχουν τους Δήμους του Βόρειου Τομέα, πέραν της Αγ. Παρασκευής (ΙΚΑ), όπου κατασκευάζεται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 μια σύγχρονη πεζογέφυρα;

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet