Μαρούσι, Ρεματιά και κυκλοφοριακό χάος στην οδό Φραγκοκλησιάς
Ποιότητα Ζωής

Μαρούσι, Ρεματιά και κυκλοφοριακό χάος στην οδό Φραγκοκλησιάς

Στη δημοσιοποίηση των κυκλοφοριακών – περιβαλλοντικών προβλημάτων της ευρύτερης περιοχής του Ν.Α. Αμαρουσίου  (Λ. Kηφισίας, Αττική Οδός, Λ. Πεντέλης, Κυπρίων Αγωνιστών, Φραγκοκλησιάς, Παραρεμάτια Κορυστάς, Πολυδρόσου κ.λπ.), με σκοπό την ευαισθητοποίηση  όλων  των συναρμοδίων φορέων (ΥΠΕΚΑ, Περιφέρειας, Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Δήμων)  για συνεργασία και λήψη μέτρων οδικής ασφάλειας για μετακινήσεις πιο φιλικές προς το περιβάλλον και τη βελτίωση των συνθηκών για τους πεζούς χρήστες τους, με έμφαση στις οδούς  Φραγκοκλησιάς & Κυπρίων Αγωνιστών προχωρεί ο ευαισθητοποιημένος κάτοικος του Πολυδρόσου Παναγιώτης Πάντος.

Στόχος των μέτρων αυτών, όπως εξηγεί, είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση των πεζών και γενικότερα των ευάλωτων χρηστών τους, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί δίνοντας έναν πιο «ανθρώπινο χαρακτήρα» σε αυτό που σήμερα ονομάζουμε «οδό», μειώνοντας τις ταχύτητες των μηχανοκίνητων μέσων και τους κυκλοφοριακούς φόρτους, που στη σημερινή εποχή αυξάνονται συνεχώς.

Οι στόχοι στους οποίους αποσκοπούν τα μέτρα ήπιας κυκλοφορίας είναι οι παρακάτω:

  • Μείωση των ατυχημάτων.
  • Μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου (διαμπερής κυκλοφορία).
  • Μείωση του φαινομένου ανάπτυξης υπερβολικών ταχυτήτων, ειδικά στις ευαίσθητες περιοχές ζώνες αμιγούς κατοικίας.

“Τελικός στόχος όλων των μέτρων κυκλοφορίας είναι η εξασφάλιση διαβίωσης σε ένα πιο ασφαλές και άνετο περιβάλλον, με χαρακτηριστικά γειτονιάς. Οι κάτοικοι θα μπορούν να ζουν, να μετακινούνται, να κάνουν όλες τις δραστηριότητές τους σ΄ ένα πιο ανθρώπινο περιβάλλον που θα το εκτιμούν και θα το φροντίζουν”, σημειώνει ο κ. Π. Πάντος.

Διασταύρωση Αττικής Οδού με Λ. Πεντέλης & Φραγκοκλησιάς

Φωτογραφικό απόσπασμα της διασταύρωσης  Α.Ο. με Λ. Πεντέλης & Φραγκοκλησιάς από σχέδιο/χάρτη του Συλλόγου Προστασίας Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου, που έχει προέλθει από επεξεργασία των αυθεντικών σχεδίων που συνοδεύουν το Π/Δ 659/Δ/1995 προστασίας της ρεματιάς,  προσθέτοντας το φωτογραφικό/δορυφορικό υπόβαθρο της κάθε περιοχής. Με κυανό χρώμα η Ζώνη Α΄ και με μωβ χρώμα η Ζώνη προστασίας Β΄.

Και ο κ. Π. Πάντος συνεχίζει: “Επειδή ως συνήθως στην  Ελλάδα η σχεδίαση για την επίλυση – πρόληψη των προβλημάτων έπεται της δημιουργίας τους,  είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα της τραγικής κυκλοφοριακής κατάστασης που επικρατεί στο Πολύδροσο (Αμαρουσίου – Χαλανδρίου) πέντε μήνες μετά  τη διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς προς Λ. Πεντέλης, χωρίς κυκλοφοριακές – συγκοινωνιακές μελέτες (Μελέτη Βιώσιμης Κινητικότητας και Σχέδιο Προστασίας της Ρεματιάς,  σε συνεργασία των Δήμων Αμαρουσίου – Βριλησσίων – Χαλανδρίου και των υπευθύνων φορέων για τις Προστατευόμενες Ζώνες της Ρεματιάς Πεντέλης Αμαρουσίου – Χαλανδρίου).

Η οδική κυκλοφορία από τις Λ. Κηφισίας, οδούς Αμαρουσίου – Χαλανδρίου, Μεσογείων, Σωρού σχηματίζει ουρές οχημάτων 400 έως 600 μέτρα από τη διασταύρωση με τη Λ. Πεντέλης (17.500 οχημάτων/24ωρο) και αντιστοίχου αριθμού οχημάτων  που υποτίθεται η διάνοιξη θα απορροφούσε, αλλά συνεχίζουν να διέρχονται την οδό Κυπρίων Αγωνιστών. Αυτονόητο είναι ότι το μικροκλίμα της περιοχής επιβαρύνεται και από τα 250.000 οχηματα/24ωρο που διασχίζουν την Α.Ο.)”.

ΟΔΟΣ ΒΑΛΤΕΤΣΙΟΥ ΚΑΙ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ (ΑΜΙΓΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ  ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΡΕΜΑΤΙΑ ΖΩΝΗ Β ) 400 μέτρα από Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ
ΟΔΟΣ ΒΑΛΤΕΤΣΙΟΥ ΚΑΙ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ (ΑΜΙΓΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΡΕΜΑΤΙΑ ΖΩΝΗ Β ) 400 μέτρα από Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ
ΟΔΟΣ ΕΥΖΩΝΩΝ ΚΑΙ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ (ΑΜΙΓΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑ  ΚΑΙ  ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΡΕΜΑΤΙΑ ΖΩΝΗ Β) 350 μέτρα από Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ
ΟΔΟΣ ΕΥΖΩΝΩΝ ΚΑΙ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ (ΑΜΙΓΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΡΕΜΑΤΙΑ ΖΩΝΗ Β) 350 μέτρα από Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ
ΟΔΟΣ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΥΤΣΑΣ  (ΑΜΙΓΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑ  ΚΑΙ  ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΡΕΜΑΤΙΑ ΖΩΝΗ Β) 200 μέτρα από Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ
ΟΔΟΣ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΥΤΣΑΣ (ΑΜΙΓΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΡΕΜΑΤΙΑ ΖΩΝΗ Β) 200 μέτρα από Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ
ΟΔΟΣ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ (ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΡΕΜΑΤΙΑ ΖΩΝΗ Α) 100 μέτρα από Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ
ΟΔΟΣ ΦΡΑΓΚΟΚΛΗΣΙΑΣ (ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΡΕΜΑΤΙΑ ΖΩΝΗ Α) 100 μέτρα από Λ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Προστασίας Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου θα πρέπει άμεσα  να αναλάβει, σύμφωνα με τον κάτοικο του Πολυδρόσου, πρωτοβουλίες προς  το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ), τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων (ΓΓΔΕ) του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΥMEΔI), την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, την Περιφέρεια Αττικής και τους Δήμους Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Πεντέλης, Χαλανδρίου για εκδήλωση ενεργειών ένταξης της ρεματιάς σε επικαιροποίηση εφαρμογή πρόγραμματος οριοθέτησης, εκπόνησης μελετών και χρηματοδότησης δράσεων και έργων προστασίας, αποκατάστασης, ανάδειξης, με βάση την έκταση, την υδρολογική και χωροταξική σημασία της, τη σημερινή  οικολογική – περιβαλλοντική κατάσταση και σημαντικότητα των επιβαρύνσεων που αυτή δέχεται από τις ανθρώπινες παρεμβάσεις.

Διαβάστε την αναφορά του κ. Π. Πάντου για το Μαρούσι: Πόλος Μητροπολιτικής Εμβέλειας

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet