«Πορεία προς το Θείο Πάθος» στις 7 Απριλίου
Κοινωνία

«Πορεία προς το Θείο Πάθος» στις 7 Απριλίου

Συναυλία βυζαντινών ύμνων της Μεγάλης Εβδομάδας θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 7 Απριλίου στις 20:00 στον Ιερό Ναό Αγίας Παρασκευής της δημοτικής κοινότητας Ν. Πεντέλης.

Πρόκειται, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, για μία πρωτοβουλία του δημάρχου Πεντέλης Δημήτρη Στεργίου–Καψάλη σε συνεργασία με τον γνωστό καλλιτέχνη Πέτρο Γαϊτάνο, ο οποίος με αγάπη και προσήλωση υμνεί τον Θεάνθρωπο και συμβάλει αφιλοκερδώς στην προσπάθεια του Δήμου για την ενίσχυση των έργων ολοκλήρωσης του Ιερού Ναού.

Ο Πέτρος Γαϊτάνος είναι ο μοναδικός καλλιτέχνης στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς, ο οποίος πραγματοποιεί συναυλίες με ύμνους μέσα σε ναούς συνεχίζοντας έτσι και εκφράζοντας την αιώνια μουσική και ποίηση που έχει γραφτεί εδώ και χιλιάδες χρόνια για να υμνήσει την πιο υψηλή ανάγκη του ανθρώπου που είναι η πίστη στον Θεό και η αγάπη του Θεού για τον άνθρωπο και όλη τη δημιουργία.

Έχει δώσει πολλές συναυλίες σε μεγάλους ναούς-προσκυνήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό τις οποίες παρακολούθησαν συγκλονισμένοι εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες και ξένοι. Συνεργάστηκε με διαπρεπείς πνευματικούς ηγέτες της Εκκλησίας εντός κι εκτός Ελλάδος έχοντας τη συμπαράσταση και τις ευλογίες του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου, ο οποίος του παρέδωσε και τον τιμητικό δίσκο για την τεράστια επιτυχία των δίσκων του που έκανε με ύμνους και που φτάσανε το μισό εκατομμύριο πωλήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο καλλιτέχνης είναι ο μοναδικός στην ιστορία της Βυζαντινής μουσικής που έχει σημειώσει τόσο μεγάλες πωλήσεις δίσκων με ύμνους, πωλήσεις που έχουν περάσει σήμερα το ενάμισι εκατομμύριο, ενώ στις συναυλίες του καταφθάνουν χιλιάδες κόσμου από όλες τις ηλικίες.

Με βάση λοιπόν αυτή την ανάγκη έκφρασης αλλά και στάσης ζωής ο Πέτρος Γαϊτάνος, με τη συμμετοχή Βυζαντινής χορωδίας, και διευθυντή χορωδίας και αφηγητή, πραγματοποιεί συναυλίες μέσα σε ναούς με ύμνους της Μεγάλης Εβδομάδας. Το πρόγραμμα αποτελείται από ύμνους που αναφέρονται στα Πάθη του Χριστού από την είσοδό Του στα Ιεροσόλυμα, τον Μυστικό Δείπνο, την Προδοσία, τη Σύλληψη, την Καταδίκη, τη Σταύρωση, την Ταφή και την Ανάσταση.

Ακούγονται μεταξύ άλλων οι ύμνοι: Ιδού ο Νυμφίος έρχεται, τον Νυμφώνα Σου βλέπω, το τροπάριο της Κασσιανής, Σήμερον κρεμάται επί ξύλου, Eξέδυσάν με, Η Ζωή εν τάφο, Άξιον Εστί, Αι γενεαί πάσαι, Ω γλυκύ μου έαρ κ.ά. Η συναυλία κλείνει με τον υπέροχο ύμνο της Αγάπης του Αποστόλου Παύλου, Α΄ επιστολή προς Κορινθίους και έχει διάρκεια δύο ώρες.

Οι ύμνοι ερμηνεύονται με τον παραδοσιακό τρόπο που ψάλλονται στις εκκλησίες μας. Στη συναυλία εναλλάσσονται ύμνοι που ερμηνεύονται από τον Πέτρο Γαϊτάνο κι από τη χορωδία, ενώ το πρόγραμμα γεφυρώνεται με μαγνητοφωνημένες αφηγήσεις που ακούγονται με τις φωνές των: Νικήτα Τσακίρογλου, Φιλαρέτης Κομνηνού και Γρηγόρη Βαλτινού οι οποίοι διαβάζουν χωρία από τα Ευαγγέλια, όπως και προφητείες από την Αγία Γραφή.

Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό οδοιπορικό που αποκαλύπτει μέσα από λόγο και ύμνους τη λυτρωτική σημασία των παθών του Ιησού Χριστού.

Ο χώρος μετουσιώνεται και οι ακροατές παρακολουθούν συγκλονισμένοι αυτό που μοναδικά έχει δημιουργηθεί από τον Πέτρο Γαϊτάνο μέσα από βαθειά μελέτη και πίστη. Στους ιερούς ναούς δημιουργείται κατανυκτικό περιβάλλον όπου οι ακροατές παρακολουθούν την εξέλιξη της εκδήλωσης, σχεδόν, μέσα στο σκοτάδι. Δημιουργείτε μια ατμόσφαιρα ουράνια, ενώ η ακρόαση όλης της συναυλίας, που στηρίζεται μόνον σε ανθρώπινες φωνές, απογειώνει και συντονίζει στην κυριολεξία το γεγονός.

Όλα όσα συμβαίνουν έχουν την αισθητική και την ενδιαφέρουσα επιμέλεια του ιδίου του καλλιτέχνη, ο οποίος συνδυάζει την παιδεία και την εμπειρία του στην εκκλησιαστική έκφραση με τη σύγχρονη ματιά του νέου, καταθέτει όλα τα ταλέντα του και ερμηνεύει μοναδικά τους θείους ύμνους.

Πτυχιούχος βυζαντινής μουσικής με άριστα αλλά και ερευνητής της θείας μουσικής χαρίζει με τους συνεργάτες του μία μοναδική εμπειρία, καταγράφοντας έτσι στην ιστορία της μουσικής τη μοναδική και αξεπέραστη καλλιτεχνική του παρουσία, χαρακτηρίζοντας τον εαυτό του, αλλά και τη βυζαντινή μουσική με έναν άλλο τρόπο που ανοίγει νέες προοπτικές στην υψηλή τέχνη, περισσότερο όμως στη συνείδηση και την ομολογία της πίστης στο Θεό.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet