Παρέμβαση Λ. Μαγιάκη για τον οδοφωτισμό στο Μαρούσι
Ποιότητα Ζωής

Παρέμβαση Λ. Μαγιάκη για τον οδοφωτισμό στο Μαρούσι

Παρέμβαση στο θέμα της ανάθεσης του οδοφωτισμού του Δήμου Αμαρουσίου σε ιδιωτική εταιρεία κάνει ο επικεφαλής της παράταξης Ενότητα Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι, Λευτέρης Μαγιάκης.

Ο δημοτικός σύμβουλος αντιτίθεται στην ανάθεση αυτή τονίζοντας ότι η παράταξή του είναι «υπέρ του εκσυγχρονισμού και της ποιοτικής αναβάθμισης των δημοτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες με παράλληλη ενίσχυση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης».

Ακολουθεί η παρέμβαση του κ. Λ. Μαγιάκη:

Η ιδιωτικοποίηση του Ηλεκτροφωτισμού της πόλης  που δρομολογήθηκε με οριακή πλειοψηφία (22 ψήφους από 41) στις 19-9-2017 από την παράταξη Πατούλη στο Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου δεν είναι μια απλή υπόθεση.

Δεν πρόκειται μόνο για μια απλή ανάθεση σε ιδιώτη του έργου του εκσυγχρονισμού του Δικτύου Δημοτικού Οδοφωτισμού (ΔΔΟ) με στόχο την αναβάθμισή του για καλύτερη ποιότητα φωτισμού των δημόσιων χώρων, αυξημένη ασφάλεια των πολιτών, μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Στόχοι που θα είχαν, υποθέτω, την καθολική αποδοχή από όλες τις  παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου και πρώτα από όλες της δικής μας.

Ταυτόχρονα παραχωρείται η λειτουργία, συντήρηση και επέκτασή του για την κάλυψη των μελλοντικών αναγκών της πόλης για τα επόμενα 12 χρόνια, δηλαδή για πάντα.

Απεμπολεί ο Δήμος ένα βασικό του καθήκον, αυτό της δημόσιας ασφάλειας και ανάδειξης των κοινόχρηστων χώρων, και το παραχωρεί σε έναν ιδιώτη.

Αποδυναμώνει ο ίδιος τον ρόλο του σαν δημόσιου οργανισμού, αρνείται να διαχειριστεί ο ίδιος τα χρήματα των δημοτών του και ισχυροποιεί, με δική του επιλογή, το «κρατικοδίαιτο» ιδιωτικό κεφάλαιο.

Μια λειτουργία, που μέχρι τώρα είχε σαν κριτήριο το δημόσιο συμφέρον, θα συντελείται πλέον με στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους μιας ιδιωτικής εταιρείας από τα ανταποδοτικά τέλη που πληρώνουν οι δημότες.

Αν προηγούμενα οι δημότες μπορούσαν να παρέμβουν στη δημοτική Αρχή για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους, τώρα θα βρίσκουν μπροστά τους την «κλειστή πόρτα» μιας ιδιωτικής εταιρείας που θα επικαλείται τη «σύμβαση» και ένα Δήμο υποταγμένο στους εκβιασμούς της.

Θα χαθεί το δικαίωμα της πολιτικής διεκδίκησης και πλέον μόνος κριτής θα είναι τα αστικά δικαστήρια με ότι αυτό σημαίνει για τη δημοκρατία.

Είναι προφανές ότι ο κ. Πατούλης και κάθε νεοφιλελεύθερης κοπής «εκσυγχρονιστής» δήμαρχος δεν έχει το δικαίωμα να δεσμεύσει τις επόμενες δημοτικές Αρχές.

Το οικονομίστικο επιχείρημα ότι ο Δήμος δεν θα πληρώσει, αφού το κόστος του έργου θα καλυφθεί από τη μείωση της δαπάνης ηλεκτρικής ενέργειας, είναι παραπλανητικό.

Είτε το έργο γίνει με ανοιχτό διαγωνισμό και αναλάβουν τη λειτουργία και συντήρηση οι δημοτικές υπηρεσίες, είτε με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), η οικονομία που θα προκύψει είναι δεδομένη και στις δύο περιπτώσεις.

Αντίθετα στη δεύτερη περίπτωση το τελικό κόστος θα είναι μεγαλύτερο αφού θα επιβαρυνθεί με το κόστος δανεισμού του ιδιώτη, που στην περίπτωση που το έργο χρηματοδοτηθεί από τον Δήμο δεν υπάρχει.

Και ο Δήμος Αμαρουσίου δεν στερείται κεφαλαίων αφού σήμερα, με βάση τον Οικονομικό Απολογισμό 2016, έχει ταμειακά διαθέσιμα 28 εκατ. ευρώ (κανονικά θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον 68 εκατ. ευρώ, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα που θα το ξανανοίξουμε σύντομα).

Επιπλέον οι «επιδόσεις» της δημοτικής Αρχής Πατούλη σε τέτοιου είδους συμφωνίες είναι «κάτω της βάσης». Ποιος ξεχνά το «Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης» που παραχωρήθηκε σε ιδιώτη με τελικό αποτέλεσμα και ελεγχόμενη στάθμευση να μην υπάρχει στην πόλη και ο Δήμος να υποχρεωθεί να του πληρώσει αποζημίωση 1,5 εκατ. ευρώ τουλάχιστον.

Και το ερώτημα που τίθεται ύστερα από όλα αυτά είναι γιατί ο κ. Πατούλης κάνει αυτή την επιλογή;

Η απάντηση είναι απλή. Πλήρης συμμόρφωση με τις επιλογές της νεοφιλελεύθερης Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιβάλλουν τη συρρίκνωση του δημόσιου τομέα προς όφελος του ιδιωτικού.

Και δεν είναι απλά μόνο το θέμα της απασχόλησης των εργαζόμενων. Πιθανόν σε πρώτο στάδιο δεν θα απολυθεί κανείς από τους ήδη εργαζόμενους. Στο μέλλον όμως αυτοί δεν θα αντικατασταθούν στον Δήμο. Οι αντίστοιχες θέσεις εργασίας θα μεταφερθούν σε ιδιώτες με συρρικνωμένους μισθούς και εργασιακά δικαιώματα.

Όπως αποδείξαμε παραπάνω είναι και θέμα Δημοκρατίας. Η πολιτική παρέμβαση των πολιτών για θέματα που τους αφορούν αποδυναμώνεται και το ιδιωτικό κεφάλαιο, ανενόχλητο, θα αυξάνει τα κέρδη του από τα δικά τους χρήματα.

Δεν είναι όμως μόνο η δημοτική Αρχή Πατούλη. Εξίσου σοβαρές ευθύνες έχει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που, ευθυγραμμισμένη και η ίδια με τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της τρόικας διατηρεί ανέπαφο το νομικό καθεστώς για Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και το δικαίωμα των Δήμων να παραχωρούν σε ΣΔΙΤ τα χρήματα των δημοτών από τα ανταποδοτικά τέλη.

Πρόσφατα, με βάση το ίδιο νομικό καθεστώς, παραδόθηκε σε ιδιωτική εταιρεία από την Περιφέρεια Πελοποννήσου το φαραωνικό έργο της διαχείρισης των απορριμμάτων όλης της Περιφέρειας για 28 χρόνια. Εξελίξεις που δεν θα αργήσουμε να αντιμετωπίσουμε και στον δικό μας Δήμο.

Η παράταξή μας, Ενότητα Ανατροπή και έργο για το Μαρούσι, συνεπής με το πρόγραμμα της, αντιτίθεται σε αυτές τις πολιτικές.

Προκρίνει την αναβάθμιση του Οδοφωτισμού με ανοιχτό διαγωνισμό και χρηματοδότηση από τον Δήμο.

Είναι σταθερά υπέρ του εκσυγχρονισμού και της ποιοτικής αναβάθμισης των δημοτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες με παράλληλη ενίσχυση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet